,

Relacja z klientem podstawą efektywnej sprzedaży

Relacja z klientem podstawą efektywnej sprzedaży

Działaniem nieodzownym w nieomalże każdym przedsiębiorstwie jest zajmowanie się tematem relacji z klientem i sposobem jej efektywnego budowania. Nieodzownym, gdyż utrzymanie obecnego klienta, który kosztował firmęjuż pewne nakłady - jest tańsze, niż pozyskanie zupełne nowego klienta. Należy też uwzględnić fakt, iż sprzedaż obecnie nieco się zmieniła, otóż kluczem do sukcesu w sprzedaży jest osobiste zaangażowanie, wiarygodność, zaufanie i konsekwencja, a sprzedaż nie jest już procesem szybkim i bezosobowym…

Powszechnie wiadomo, że posiadanie przez firmę lojalnych klientów może być źródłem rosnących zysków,
rzecz jasna za sprawą sprzedaży, a także poprzez szerzenie informacji o firmie i samych jej produktach.

Usatysfakcjonowany i zadowolony klient często rekomenduje firmę…a opinie dla potencjalnego klienta
wciąż poszukującego na rynku są nieomalże gwarancją jakości.

BUDOWANIE EFEKTYWNEJ RELACJI Z KLIENTEM - DROGA DO SUKCESU W TRZECH PUNKTACH:

Po 1. Nawiązywanie kontaktu i radzenie sobie w sytuacjach trudnych:
a) Właściwa autoprezentacja
b) Aktywne słuchanie, klaryfikacja, parafraza i odzwierciedlenie oraz prowadzenie
c) Otwarta postawa, zaufanie, akceptacja, uczciwość, partnerstwo, szczerość, konsekwencja i inne

Po 2.Rzetelna analiza potrzeb klienta i dopasowana sprzedaż
a) Badanie potrzeb klienta i odpowiedź na nie
b) Rozpoznawanie potrzeb psychologicznych w rozmowie
c) Mapa sprzedaży - zapoznanie z postawą, wartościami, stylem życia i kontekstem
d) Zadawanie stosownych pytań precyzujących
e) Język korzyści

Po 3. Obsługa posprzedażna
a) Segmentacja klientów: dostosowana forma kontaktu i częstotliwość
b) Przygotowanie stosownych materiałów promocyjnych, programów lojalnościowych, serwisu.

KILKA PRAWD NA ZAKOŃCZENIE:
RELACJA JEST BARDZO WAŻNA GDY KLIENT PIERWSZY RAZ KUPUJE TWOJE PRODUKTY I KAŻDYM NASTĘPNYM RAZEM;

RELACJA JEST ZAWSZE WAŻNA, TYM WAŻNIEJSZA IM SPRZEDAŻ WYŻSZA;

RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM WIĘCEJ LUDZI DOŚWIADCZA EFEKTÓW I KONSEKWENCJI ZAKUPU;

RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM CZAS PODJĘCIA DECYZJI O ZAKUPIE DŁUŻSZY I RYZYKO WIĘKSZE;

W.SZ.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × one =