Sprzedaż na pokazach – efektywna czy nie?

W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się przeróżnego rodzaju pokazy produktów, które nastawione są na ich sprzedaż w miejscu pokazu. Towary tam prezentowane są różne, ale najczęściej spotykamy się ze sprzętem AGD, sprzętem medycznym, wyposażeniem sypialni czy suplementami diety. Jednakże z każdym rokiem na pokazach pojawiają się nowe branże. Nie da się jednak ukryć, że dla wielu osób taki sposób sprzedaży kojarzy się z naciąganiem lub wręcz oszustwem. Czy ma on zatem dziś uzasadnienie biznesowe?

Na początek – sprofiluj klienta

Przede wszystkim należy uświadomić sobie to, do jakiej grupy konsumentów skierowany jest nasz produkt, do kogo chcemy trafić i kto mógłby być naszym klientem końcowym. Kolejnym punktem jest umiejętność trafienia właśnie do takich osób, za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji. Należy przy tym pamiętać, że czasami media społecznościowe nie są idealnym rozwiązaniem, z uwagi na wiek grupy docelowej czy też specyfikę konkretnego produktu. Czasem lepszym rozwiązaniem jest e-mail lub nawet tradycyjna poczta. Musimy się jednak przygotować na zebranie dużej bazy do wysyłki, gdyż te kanały nie cieszą się zwykle dużą skutecznością.

Wybierz miejsce pokazu

Jeśli uda się trafić do naszego targetu, warto jest określić teren, na jakim będą takie produkty oferowane. Zwykle pod lupę bierze się duże miasta, które posiadają dobrze rozwinięty transport publiczny. A takze takie w których najzwyczajniej w świecie łatwiej znaleźć osoby chętne na uczestnictwo w pokazie. Co do konkretnej lokalizacji – przestronna, klimatyzowana, dobrze wyposażona sala jest dziś absolutnym must have. Jeśli chcemy przełamać stereotyp sprzedaży przez pokaz – musimy sprawić, by potencjalni klienci widzieli w nas profesjonalizm i czuli się komfortowo.

Gift

Mały, darmowy upominek jest bardzo częstą techniką pozyskiwania chętnych na pokaz. Trzeba jednak uważać, gdyż wśród wielu osób panuje przekonanie, że „nie ma nic za darmo” i taki podarunek potraktują jako wstęp do próby wykorzystania ich naiwności. Wzbudzenie zaufania poprzez taki gift musi zatem być dobrze przemyślane, a sam prezent powinien mieć wartość jedynie symboliczną, dobrze dopasowaną do oferowanego na pokazie produktu.

Czy tego typu działalność się opłaca?

Przede wszystkim bardzo wiele zależy od tego, jakiego typu produkty są oferowane oraz jak są one postrzegane przez konsumentów (kwestia zaufania). Należy mieć również świadomość, że każdy towar wymaga innego sposobu prezentacji – zwłaszcza w odniesieniu do grupy docelowej. Są jednak firmy, które opanowały to do perfekcji. Zatem odpowiadając na pytanie, czy sprzedaż przez pokazy jest opłacalna, odpowiadamy – tak, ale tylko wówczas, gdy przestrzegamy odpowiednich zasad prezentacji. Jeśli dopiero chcemy rozpocząć swoją przygodę z takim biznesem, dobrze jest skorzystać ze szkoleń, które jasno i wyraźnie uwypuklą najważniejsze elementy, których przestrzeganie nie zamknie nam drogi do zaufania konsumenta już na starcie. Na warsztatach warto nauczyć się również zasad poprawnej prezentacji, które przydadzą nam się nie tylko w życiu zawodowym, ale i prywatnym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.