Webinarium – skuteczny sposób edukacji

Nieustannie rozwijająca się technologia daje nowe możliwości komunikacji i zmienia nasze życie o 180 stopni. Tak, jak dawniej prowadzono listownie korespondencję lub spotykano się osobiście, tak teraz możemy spotkać się… w Internecie! Jedną z przełomowych i zbierającą coraz więcej zwolenników formą kontaktu, są tzw. webinaria. Ta innowacyjna metoda wykorzystywana jest już w większości firm działających w Sieci i stanowi doskonałą alternatywę realnych konferencji.

Czym są webinaria?

Najprościej ujmując są to szkolenia w Internecie. Nazwa pochodzi od słów „web” i „seminarium”. Umożliwiają one przeprowadzenie spotkania np. biznesowego czy edukacyjnego w Sieci. Uczestnicy korzystając z kamerki internetowej mogą obejrzeć wykład na żywo, nie wychodząc z domu. To, czego potrzebują, to tylko dostęp do Internetu. Mogą również komunikować się między sobą oraz zadawać pytania w formie czatu.

Zalety

Największą zaletą webinarium jest brak konieczności wychodzenia z domu. Uczestnicy takiego kursu potrzebują tylko komputera, kamerki i Internetu, a sprawa jest załatwiona. Stanowi to również sporą oszczędność czasu i pieniędzy, także z punktu widzenia organizatora. Nie trzeba wynajmować sali, cateringu i załatwiać noclegów. Webinaria, w przeciwieństwie do tradycyjnych szkoleń, są w całości nagrywane, w związku z tym można je obejrzeć ponownie lub przekazać nieobecnym na kursie.

Wady

Wadą webinariów jest ustalony odgórnie termin, tak jak w przypadku tradycyjnych spotkań. Uczestnicy muszą się do niego dostosować. Drugim, sporym minusem, jest ograniczona interakcja pomiędzy kursantami. Czat nie jest w stanie zastąpić prawdziwej dyskusji.

Jak to wygląda w praktyce

Rejestracja następuje poprzez formularz, po wypełnieniu którego dostajemy dane do wpłaty (jeśli webinarium jest płatne). Po jej uiszczeniu i zaksięgowaniu, otrzymujemy link i hasło, za pomocą których możemy zalogować się do wirtualnego pokoju konferencyjnego. Na początku zajęć uczestnicy poznają prowadzącego. W zależności od przeznaczenia materiału, widzą oni całą salę wykładową (tak jak w szkole) lub ekran komputera (gdy omawiana jest np. obsługa danej platformy). Uczestnicy w trakcie zajęć mają do dyspozycji czat oraz ankiety, które na bieżąco rozwiązują. Po zakończeniu lekcji, jest czas na pytania uczestników. Maksymalny czas trwania webinariów to godzina – dłużej trudno utrzymać odpowiednią koncentrację.

Gdzie można wykorzystać taką formę szkolenia?

Webinarium to narzędzie, które można wykorzystać praktycznie w każdej platformie e-learningowej. Dotyczy to zarówno kursów językowych, tematycznych, coachingu, jak i działania aplikacji. Tańszy zamiennik realnych szkoleń jest wielkim ukłonem w stronę zainteresowanych, lecz z ograniczonym budżetem. Taka forma krótkich i intensywnych szkoleń stanowi świetną motywację do rozwoju umiejętności. Webinarium to także doskonały materiał promocyjny, przeznaczony dla klientów.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.