,

Wpływ Excela na efektywność pracy

Wpływ Excela na efektywność pracy

MS Excel to podstawowy program komputerowy w każdym liczącym się biznesie. Dawniej kojarzony z księgowymi i rozwiniętymi korporacjami, dzisiaj wykorzystywany jest praktycznie wszędzie - na poczcie, w sklepie, w medycynie, a nawet w muzeum. Służy do prowadzenia baz danych, obliczeń, tworzenia wykresów, zestawień, rozliczeń i wielu innych. Dzięki niemu łatwiej przygotować wartościową prezentację na spotkania firmowe. Choć niegdyś traktowano go z przymrużeniem oka, dzisiaj znajomość zasad funkcjonowania Excela to wręcz obowiązek. Ten program nie tylko wykona za nas wszystkie skomplikowane obliczenia - jego znajomość znacznie usprawni wykonywaną pracę.

Ważna rola programu
W każdej rozwijającej się firmie Excel to główne narzędzie pracy. Wpływa na szybkość i efektywność wykonywanych obowiązków. Gdyby nie on, prowadzenie całej bazy danych i obliczenia zajęłyby miesiące. Firmy, które z niego nie korzystają, działają zdecydowanie wolniej i szybko odpadają na tle konkurencji. Kompetentny menadżer powinien więc doskonale znać program, ponieważ cała dokumentacja przedsiębiorstwa zawarta jest właśnie w arkuszu kalkulacyjnym. Ułatwia on porównanie i tworzenie statystyk, czy aby na pewno nasz biznes zmierza w dobrym kierunku. Jest także wartościowym narzędziem w punktach medycznych. Wyobraźmy sobie brak Excela w poradniach. Nie dość, że oczekiwanie na termin trwałoby wieki, to i kolejki do rejestracji nigdy by się nie rozładowały. Choć jest to program kojarzący się głównie z karierą, jego funkcje też świetnie sprawdzają się w domu. Umożliwia on zaprojektowanie całego naszego budżetu i kontrolowanie wydatków. Świetnie również sprawdza się w roli kalendarza!

Automatyzacja, algorytmy…
Osoby, które po raz pierwszy mają styczność z Excelem są przerażone jego możliwościami. Nie da się ich oczywiście nauczyć w jeden dzień, lecz jeśli systematycznie będą go poznawać, zauważą, jak pewne schematy, algorytmy i funkcje ułatwiają życie. Męczące klikanie myszką zastąpią skrótami klawiszowymi, które mocno skrócą wykonywanie zadań. Dla głębszego poznania programu MS Excel warto skorzystać z pomocy szkoleniowca, który od A do Z poprowadzi nas przez oprogramowanie. Co jakiś czas programiści wprowadzają nowinki do aplikacji, które są wzbogacone o nowe, ciekawe funkcje.

Wykwalifikowany pracownik
„Znajomość pakietu MS Office” to hasło, które odruchowo wpisujemy w nasze CV. Znamy Worda, Power Pointa troszkę działaliśmy w Excelu… to wystarczy. Nawet nie zwracamy uwagi na resztę programów z pakietu. Problem pojawia się, gdy otrzymujemy wymarzone stanowisko pracy i dostajemy zadanie do wykonania w arkuszu kalkulacyjnym. Dociera do nas, że tak naprawdę oprócz wpisywania haseł w rubryki i sortowania od A do Z, reszta niespecjalnie nam idzie, a pracodawcza nie zawsze ma wystarczająco dużo czasu i cierpliwości, by uczyć nas od podstaw. Winą w tym przypadku możemy obarczać tylko siebie, bo trzeba było bardziej się starać na lekcjach informatyki. Oczywiście nigdy nie jest za późno, aby kontynuować naukę. Specjalne szkolenia z zakresu MS Excel uczą wszystkich najważniejszych funkcji – w zależności od stopnia zaawansowania. Tak wykwalifikowany pracownik w firmie to prawdziwy skarb, który szybciej wykona swoją pracę. A jak wszyscy wiemy, czas to pieniądz.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

one × three =