,

Zarządzanie marką w procesie zmiany

Zarządzanie marką w procesie zmiany

Silna marka to jeden z kluczowych czynników sukcesu firmy na rynku. Właśnie dlatego niezwykle ważnymi umiejętnościami jest odpowiednie kreowanie tej marki oraz produktu, zarządzanie nimi. A także budowanie ich siły, wykorzystywanie brand managementu w tym procesie, a także samokształcenie się. W jaki sposób robić to efektywnie? Z jakich narzędzi warto korzystać? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Kreowanie marki firmy

Pierwszy filar zarządzania marką, czyli jej kreowanie, opiera się przede wszystkim na ustaleniu źródeł jej kapitału, czyli tego, co wpływa na wizerunek firmy w danej branży. Na tym etapie opracowuje się misję i wizję firmy, tworzy identyfikację wizualną podmiotu, buduje stopniowo pozytywny wizerunek w mediach i tak dalej. Najważniejsze jest przy tym to, aby całość podjętych działań cechowała autentyczność i spójność – środek do osiągnięcia tak zwanego Reason To Believe.

Strategia marki

Drugim segmentem zarządzania marką jest zbudowanie jej strategii. To złożony, rozbudowany proces, wymagający starannego przemyślenia. W ramach tego określamy bowiem zarówno cele strategiczne, wizerunkowe, jak i marketingowe marki. Najważniejszym i niestety jednocześnie najczęściej lekceważonym elementem tego działania jest tak zwany insight, czyli mechanizm próby zrozumienia ukrytych motywacji i potrzeb konsumenta.

Kształtowanie marki

Kolejnym etapem jest kształtowanie marki. Celem tego procesu jest wyróżnienie firmy na tle innych, działających w tej samej branży, mających podobny profil działalności. Jak stworzyć charakterystyczną markę? Możemy w tym zakresie skorzystać z wielu, różnorodnych narzędzi. Takich jak m.in. nazwy, slogany, hasła, logo, materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne, a także sama kultura organizacji. Najważniejsze jednak, aby podejmowane działania miały spójny i zaplanowany charakter.

Zarządzanie marką

Zarządzanie marką, czyli tak zwany brand management pozwala natomiast na osiągnięcie maksymalnych zysków ze sprzedaży produktów i usług, sygnowanych logo danej firmy. W dużej mierze te działania opierają się na efektywnym doborze kanałów komunikacji marki. Są to przede wszystkim strona internetowa, blog, newsletter, pozycjonowanie, Google AdWords, reklama displayowa i tak dalej.

Monitoring marki

Finalnie pozostaje jeszcze przeprowadzenie monitoringu marki. To działanie z kolei bazuje na kontrolowaniu kwestii obecności firmy w różnego rodzaju mediach oraz świadomości klientów. Chodzi o poznanie i zrozumienien opinii internautów. W tym zakresie firmy, oferujące usługi z zakresu szeroko rozumianego marketingu sięgają często po gotowe narzędzia. Na przykład aplikacje tj. Brand24, SentiOne i tak dalej.

Szkolenia naszych specjalistów

W swojej ofercie posiadamy rozbudowane szkolenia na temat zarządzania marką w procesie zmiany. Prowadzą je osoby z wieloletnim doświadczeniem trenerskim, specjaliści w dziedzinie komunikacji marki, public relations oraz socjologii. Kurs adresowany jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie marką – przedsiębiorców oraz ich pracowników. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Jak kobiety mogą rozwijać i promować swoją osobistą markę?

Budowanie marki osobistej przedsiębiorcy i eksperta

EKOMARKA – budowanie i komunikacja wizerunku produktu, przedsiębiorstwa zorientowanego ekologicznie

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej
One Response

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 − 16 =