Zarządzanie sprzedażą - czy to tak trudne?

Zarządzanie sprzedażą – czy jest istotne?

Zarządzanie sprzedażą, jest obszarem wiedzy związanym z codzienną pracą dyrektorów handlowych, kierowników działów sprzedaży, kierowników zespołów akwizytorów, czy też kierowników sklepów. Znajomość najważniejszych zagadnień zarządzania sprzedażą jest niezbędna do efektywnego podejmowania trafnych i odpowiednich decyzji.

Sprzedaż jest jednym z ważniejszych elementów pracy każdego przedsiębiorstwa. „Współczesny menedżer zarządzający grupą handlowców powinien swobodnie korzystać z takich narzędzi jak prowadzenie mini szkoleń i sesji coachingowych, prowadzenie rozmów motywacyjnych i korygujących czy planowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań. Umiejętność naturalnego stosowania tych mechanizmów może w zdecydowany sposób przełożyć się na wyniki w sprzedaży”. W skutecznym zarządzaniu sprzedażą należy wspomnieć o efekcie synergii, który mówi, że efekt pracy współpracujących ze sobą osób jest większy niż suma efektów wytworzonych przez każdą z nich, gdyby działały osobno.

„Aby zbudować dobry zespół, trzeba po pierwsze zachęcać pracowników do działania, koordynować ich pracę, szukać kompromisów, usprawniać i nadzorować pracę, wyznaczać standardy, obserwować grupę i komentować jej działania, ale również rozumieć punkt widzenia każdego członka”. Jeśli chcemy skutecznie zarządzać sprzedażą, warto znać metodę „wspieram i wymagam”. Wspieram, czyli pomagam osiągać wyniki, uczę technik sprzedaży, bądź też potrafię zorganizować pracownikom tę naukę. Pomagam im efektywnie planować i monitorować własne osiągnięcia. Wymagam, to znaczy nadzoruję rozwój pracowników, sprawdzam czy wykonują określone zadania i jak faktycznie wygląda ich jakość wykonywanej pracy. Do tego wszystkiego dochodzi oczywiście motywacja. Każdy wie bowiem, jak istotną ona rolę odgrywa. Aby osiągnąć zyski poprzez uzyskanie odpowiedniego poziomu sprzedaży niezbędne jest jej zaplanowanie.

Wymaga ono uwzględniania wielu zagadnień, jednak w konsekwencji powinno prowadzić do:

  • optymalnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, a co z tym idzie, do obniżenia kosztów produkcji, obniżenia poziomu zapasów – niższe koszty magazynowania,
  • zwiększonej dostępności towarów w miejscach użytkowania,
  • szybszego wykrywania i reagowania na zmiany w sytuacji rynkowej,
  • poprawy w kwestiach dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem, głównie w sferze produkcji, marketingu i finansów.

Końcowy etap zarządzania sprzedażą to analiza wyników. Analiza zawiera wiele informacji dotyczących sprzedaży wytwarzanych produktów, np. raport o nowo pozyskanych klientach lub wielkość popytu na określone towary. Jest ona o tyle istotna, gdyż wynika z niej wiele ważnych informacji, które mogą być wykorzystane w planowaniu sprzedaży. Uświadomienie sobie, czym tak naprawdę jest sprzedaż, może być niezwykle istotnym osiągnięciem, znaczącym krokiem w drodze do sukcesu. Umiejętność skutecznego zarządzania sprzedażą, pozwala z kolei osiągnąć ten sukces taką drogą, jaką sami obierzemy, z odpowiednim podejściem i rozwiązaniami. Warto zatem inwestować w świadomy rozwój, bo to na naszych decyzjach opiera się przyszłość naszych celów.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.