Zarządzanie sprzedażą - czy to tak trudne?

Zarządzanie sprzedażą – czy jest istotne?

Zarządzanie sprzedażą, jest obszarem wiedzy związanym z codzienną pracą dyrektorów handlowych, kierowników działów sprzedaży, kierowników zespołów akwizytorów, czy też kierowników sklepów. Znajomość najważniejszych zagadnień zarządzania sprzedażą jest niezbędna do efektywnego podejmowania trafnych i odpowiednich decyzji.

Sprzedaż jest jednym z ważniejszych elementów pracy każdego przedsiębiorstwa. „Współczesny menedżer zarządzający grupą handlowców powinien swobodnie korzystać z takich narzędzi jak prowadzenie mini szkoleń i sesji coachingowych, prowadzenie rozmów motywacyjnych i korygujących czy planowanie, monitorowanie i egzekwowanie zadań. Umiejętność naturalnego stosowania tych mechanizmów może w zdecydowany sposób przełożyć się na wyniki w sprzedaży”. W skutecznym zarządzaniu sprzedażą należy wspomnieć o efekcie synergii, który mówi, że efekt pracy współpracujących ze sobą osób jest większy niż suma efektów wytworzonych przez każdą z nich, gdyby działały osobno.

„Aby zbudować dobry zespół, trzeba po pierwsze zachęcać pracowników do działania, koordynować ich pracę, szukać kompromisów, usprawniać i nadzorować pracę, wyznaczać standardy, obserwować grupę i komentować jej działania, ale również rozumieć punkt widzenia każdego członka”. Jeśli chcemy skutecznie zarządzać sprzedażą, warto znać metodę „wspieram i wymagam”. Wspieram, czyli pomagam osiągać wyniki, uczę technik sprzedaży, bądź też potrafię zorganizować pracownikom tę naukę. Pomagam im efektywnie planować i monitorować własne osiągnięcia. Wymagam, to znaczy nadzoruję rozwój pracowników, sprawdzam czy wykonują określone zadania i jak faktycznie wygląda ich jakość wykonywanej pracy. Do tego wszystkiego dochodzi oczywiście motywacja. Każdy wie bowiem, jak istotną ona rolę odgrywa. Aby osiągnąć zyski poprzez uzyskanie odpowiedniego poziomu sprzedaży niezbędne jest jej zaplanowanie.

Wymaga ono uwzględniania wielu zagadnień, jednak w konsekwencji powinno prowadzić do:

  • optymalnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa, a co z tym idzie, do obniżenia kosztów produkcji, obniżenia poziomu zapasów – niższe koszty magazynowania,
  • zwiększonej dostępności towarów w miejscach użytkowania,
  • szybszego wykrywania i reagowania na zmiany w sytuacji rynkowej,
  • poprawy w kwestiach dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem, głównie w sferze produkcji, marketingu i finansów.

Końcowy etap zarządzania sprzedażą to analiza wyników. Analiza zawiera wiele informacji dotyczących sprzedaży wytwarzanych produktów, np. raport o nowo pozyskanych klientach lub wielkość popytu na określone towary. Jest ona o tyle istotna, gdyż wynika z niej wiele ważnych informacji, które mogą być wykorzystane w planowaniu sprzedaży. Uświadomienie sobie, czym tak naprawdę jest sprzedaż, może być niezwykle istotnym osiągnięciem, znaczącym krokiem w drodze do sukcesu. Umiejętność skutecznego zarządzania sprzedażą, pozwala z kolei osiągnąć ten sukces taką drogą, jaką sami obierzemy, z odpowiednim podejściem i rozwiązaniami. Warto zatem inwestować w świadomy rozwój, bo to na naszych decyzjach opiera się przyszłość naszych celów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.