AI i ChatGPT dla nauczycieli akademickich

Uczestnik szkolenia “AI i ChatGPT dla nauczycieli akademickich” zyska praktyczne umiejętności wykorzystywania narzędzi AI w pracy dydaktycznej, co pozwoli mu efektywniej wspierać proces nauczania i uczenia się. Pozna sposoby tworzenia treści edukacyjnych, automatyzacji zadań administracyjnych oraz personalizacji nauczania.

wyślij zapytanie

Grupa docelowa i idea szkolenia: AI i ChatGPT dla nauczycieli akademickich

Grupa docelowa szkolenia “AI i ChatGPT dla nauczycieli akademickich” to wykładowcy, adiunkci, profesorowie oraz inne osoby zaangażowane w proces dydaktyczny na uczelniach wyższych. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób początkujących w obszarze technologii AI, jak i tych, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w nowoczesnych metodach nauczania. Uczestnikami mogą być również osoby odpowiedzialne za projektowanie programów nauczania, którzy chcą wdrożyć innowacyjne rozwiązania w swoich kursach.

Idea szkolenia “AI i ChatGPT dla nauczycieli akademickich” opiera się na wsparciu wykładowców w wykorzystaniu nowoczesnych technologii AI, aby podnieść efektywność i jakość edukacji akademickiej. Celem jest pokazanie, jak narzędzia takie jak ChatGPT mogą ułatwiać codzienne obowiązki dydaktyczne, od przygotowywania materiałów po interakcję ze studentami i personalizację nauczania. Szkolenie ma inspirować do wprowadzania innowacji w proces kształcenia, jednocześnie budując praktyczne kompetencje w zakresie obsługi i etycznego korzystania z technologii AI.

zapisz się na szkolenie już teraz

AI i ChatGPT dla nauczycieli akademickich – korzyści ze szkolenia

  • Zwiększenie dostępności edukacji: Dzięki technologii AI uczelnia i pracownicy mogą oferować kursy w formie online, hybrydowej lub asynchronicznej. To pozwala na dotarcie do studentów z różnych regionów, a nawet krajów, co zwiększa zasięg działalności uczelni i możliwości dydaktyczne pracowników.
  • Szybsze wdrażanie innowacji w edukacji: AI umożliwia testowanie i implementację nowych metod nauczania, takich jak gamifikacja, symulacje czy wirtualne laboratoria. Zarówno uczelnia, jak i jej pracownicy korzystają z tego poprzez dostęp do bardziej zaawansowanych i skutecznych narzędzi dydaktycznych.
  • Podniesienie zaangażowania studentów: Interaktywne narzędzia AI, takie jak wirtualni asystenci czy spersonalizowane materiały edukacyjne, sprawiają, że studenci są bardziej aktywni i zaangażowani w proces nauki. To z kolei przekłada się na lepsze wyniki nauczania i wyższą satysfakcję studentów, co jest korzystne dla uczelni i wykładowców.
  • Ułatwienie komunikacji między uczelnią a studentami: AI, w postaci chatbotów czy inteligentnych systemów zarządzania informacją, pozwala na sprawniejsze przekazywanie informacji i rozwiązywanie problemów. Zarówno administracja, jak i wykładowcy zyskują dzięki mniejszemu obciążeniu związanym z powtarzającymi się pytaniami i procedurami.
  • Zmniejszenie kosztów operacyjnych: Automatyzacja procesów dydaktycznych i administracyjnych przez AI pozwala uczelniom oszczędzać na zasobach ludzkich i materialnych. Pracownicy korzystają na tym, ponieważ mogą poświęcić więcej czasu na kluczowe aspekty swojej pracy, zamiast wykonywać powtarzalne zadania.

Korzyści dla uczelni

  • Podniesienie jakości kształcenia: Narzędzia AI umożliwiają uczelni wprowadzenie nowoczesnych metod dydaktycznych, takich jak personalizowane ścieżki edukacyjne czy interaktywne treści wspomagane przez ChatGPT. To pozwala uczelniom dostosować proces nauczania do potrzeb różnych grup studentów, zwiększając efektywność przyswajania wiedzy.
  • Efektywniejsze zarządzanie zasobami dydaktycznymi: Dzięki AI możliwe jest automatyczne tworzenie i aktualizowanie materiałów dydaktycznych, a także zarządzanie harmonogramami zajęć czy systemami oceny. Redukuje to potrzebę angażowania dodatkowych zasobów, takich jak czas pracowników administracyjnych, i pozwala skupić się na strategicznych aspektach rozwoju uczelni.
  • Budowanie innowacyjnego wizerunku: Uczelnia, która aktywnie wdraża nowe technologie, wyróżnia się na tle innych instytucji. Może stać się liderem w dziedzinie edukacji cyfrowej, przyciągając studentów, którzy poszukują nowoczesnych i przyszłościowych rozwiązań w kształceniu. Taki wizerunek może również ułatwić nawiązywanie współpracy z biznesem i instytucjami badawczymi.
  • Lepsze wsparcie dla studentów: AI może działać jako wirtualny asystent, udzielając odpowiedzi na często zadawane pytania, pomagając w wyborze kursów czy rozwiązywaniu problemów administracyjnych. Tego typu wsparcie odciąża administrację uczelni, a jednocześnie zapewnia szybszą i bardziej spersonalizowaną obsługę studentów.
  • Dostęp do analityki danych edukacyjnych: Narzędzia AI mogą analizować wyniki studentów, monitorować postępy nauki i identyfikować obszary, które wymagają poprawy. Uczelnia może wykorzystać te dane do podejmowania lepszych decyzji dotyczących programów nauczania, strategii dydaktycznych i alokacji zasobów.

Korzyści dla pracowników uczelni

  • Oszczędność czasu: AI może automatyzować rutynowe zadania, takie jak ocena testów, przygotowywanie materiałów dydaktycznych czy komunikacja z dużą grupą studentów. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na bardziej wymagających i kreatywnych aspektach swojej pracy, takich jak prowadzenie badań czy rozwijanie nowych metod dydaktycznych.
  • Wsparcie w tworzeniu materiałów dydaktycznych: ChatGPT umożliwia szybkie generowanie treści, takich jak prezentacje, quizy, ćwiczenia czy streszczenia złożonych tematów. To narzędzie pozwala wykładowcom łatwo dostosowywać materiały do poziomu studentów i specyfiki przedmiotu.
  • Personalizacja komunikacji ze studentami: Dzięki AI możliwe jest dostosowanie treści i formy komunikacji do indywidualnych potrzeb studentów. Pracownicy mogą np. wykorzystać ChatGPT do generowania indywidualnych porad dla studentów, co zwiększa ich zaangażowanie i satysfakcję z procesu nauki.
  • Rozwój kompetencji cyfrowych: Wykorzystanie AI w pracy dydaktycznej zmusza do opanowania nowych narzędzi technologicznych, co jest niezwykle cenne w dynamicznie zmieniającym się środowisku akademickim. To także możliwość poszerzenia swojego warsztatu dydaktycznego i wzbogacenia go o innowacyjne metody nauczania.
  • Redukcja obciążenia administracyjnego: Narzędzia AI mogą automatyzować procesy administracyjne, takie jak zarządzanie zgłoszeniami na kursy, przygotowanie raportów czy harmonogramowanie zajęć. To pozwala wykładowcom i innym pracownikom uczelni zaoszczędzić czas i zmniejszyć stres związany z obowiązkami pozadydaktycznymi.
dowiedz się więcej

Program szkolenia

  • Podstawy sztucznej inteligencji
    • Definicje i główne koncepcje AI.
    • Kluczowe technologie: przetwarzanie języka naturalnego, uczenie maszynowe, algorytmy.
  • Zastosowanie AI w edukacji
    • Przegląd przykładów wykorzystania AI na uczelniach wyższych.
    • Korzyści i wyzwania wynikające z wprowadzenia AI do dydaktyki.
  • ChatGPT jako narzędzie edukacyjne
    • Jak działa ChatGPT?
    • Przykłady zastosowania w pracy nauczyciela akademickiego.
  • Tworzenie materiałów dydaktycznych
    • Automatyczne generowanie konspektów i prezentacji.
    • Tworzenie testów, quizów i pytań otwartych.
  • Wsparcie w procesie nauczania
    • Personalizacja treści dla studentów o różnych poziomach zaawansowania.
    • Przygotowanie materiałów wspierających, np. streszczeń czy notatek.
  • Komunikacja ze studentami
    • Szybkie odpowiedzi na pytania studentów przy użyciu ChatGPT.
    • Przygotowywanie automatycznych powiadomień, przypomnień i informacji zwrotnych.
  • Redukcja pracy administracyjnej
    • Automatyczne sprawdzanie prac i wystawianie ocen.
    • Zarządzanie harmonogramami zajęć i zgłoszeniami studentów.
  • Zarządzanie interakcjami ze studentami
    • Wykorzystanie ChatGPT jako wirtualnego asystenta grup studenckich.
    • Organizacja konsultacji i odpowiadanie na często zadawane pytania.
  • Tworzenie raportów i analiz
    • Automatyczne generowanie raportów postępów studentów.
    • Analiza wyników edukacyjnych i identyfikacja problemów.
  • Dostosowanie treści edukacyjnych
    • Tworzenie treści dopasowanych do stylów uczenia się studentów.
    • Budowanie indywidualnych planów nauki z pomocą AI.
  • Wsparcie dla studentów z trudnościami
    • Identyfikacja studentów wymagających dodatkowego wsparcia.
    • Przygotowanie dodatkowych materiałów wspomagających naukę.
  • Rozwijanie kompetencji studentów
    • Nauczanie studentów krytycznego podejścia do AI.
    • Wykorzystanie narzędzi AI do wspierania samodzielnego uczenia się.
  • Wyzwania etyczne w edukacji z wykorzystaniem AI
    • Ochrona prywatności danych studentów.
    • Ograniczenie stronniczości i błędów algorytmicznych.
  • Odpowiedzialność nauczyciela akademickiego
    • Transparentność w korzystaniu z AI.
    • Wpływ narzędzi AI na uczciwość akademicką.
  • Regulacje i dobre praktyki
    • Przepisy prawne i zasady korzystania z AI w edukacji.
    • Wypracowanie wewnętrznych zasad i procedur uczelni dotyczących AI.
  • Planowanie wdrożenia narzędzi AI
    • Analiza potrzeb dydaktycznych i administracyjnych.
    • Dobór odpowiednich narzędzi i technologii.
  • Testowanie i adaptacja
    • Przeprowadzenie testowych zajęć z wykorzystaniem AI.
    • Zbieranie opinii od studentów i doskonalenie rozwiązań.
  • Skalowanie i długoterminowe strategie
    • Integracja narzędzi AI z programami nauczania.
    • Monitoring efektywności i ciągłe doskonalenie wdrożenia.
  • Budowanie biegłości w narzędziach AI
    • Warsztaty praktyczne z wykorzystania ChatGPT.
    • Eksploracja innych narzędzi wspierających edukację.
  • Integracja technologii z nauczaniem
    • Łączenie AI z platformami e-learningowymi i LMS.
    • Tworzenie cyfrowych materiałów dydaktycznych przy użyciu AI.
  • Rozwijanie kreatywności w dydaktyce
    • Wprowadzanie innowacyjnych metod nauczania.
    • Przykłady kreatywnego zastosowania AI w różnych dziedzinach akademickich.

Metody wykorzystywane podczas szkolenia

1

Warsztaty praktyczne

Uczestnicy pracują w małych grupach, rozwiązując konkretne zadania z wykorzystaniem narzędzi AI, takich jak ChatGPT. Tworzą materiały dydaktyczne, testy czy komunikaty dla studentów.

2

Symulacje dydaktyczne

Prowadzący przedstawia realistyczne scenariusze z życia akademickiego (np. odpowiadanie na pytania studentów, ocena pracy, przygotowanie zajęć), a uczestnicy ćwiczą zastosowanie ChatGPT w ich rozwiązywaniu.

3

Studia przypadków

Analiza konkretnych przykładów wdrożenia AI na uczelniach wyższych, omawianie korzyści, problemów i rozwiązań. Lepsze zrozumienie praktycznych aspektów i potencjalnych wyzwań związanych z wykorzystaniem AI.

4

Ćwiczenia indywidualne

Każdy uczestnik wykonuje zadania na komputerze, korzystając z ChatGPT, takie jak generowanie konspektów zajęć, odpowiedzi na pytania studentów czy tworzenie planów nauczania.

Opinie

Profesjonalnie zorganizowane szkolenie

Jako przedstawiciel firmy chciałabym wyrazić nasze ogromne zadowolenie z usług firmy Warto Szkolić, która przeprowadziła dla naszego zespołu szkolenie sprzedażowe. Trener Paweł okazał się być prawdziwym profesjonalistą - jego wiedza, doświadczenie i zaangażowanie były widoczne na każdym kroku. Szkolenie było przeprowadzone w sposób dynamiczny i interaktywny, co sprawiło, że wszyscy uczestnicy byli aktywnie zaangażowani i zmotywowani do nauki. Efekty szkolenia przerosły nasze oczekiwania - każdy wyciągnął cos dla siebie. Warto Szkolić to firma godna polecenia i na pewno będziemy korzystać z ich usług w przyszłości.

Interesujące i bardzo profesjonale szkolenie

Firma Warto Szkolić przeprowadziła szkolenie nt. „Jak przeciwdziałać niewłaściwym zachowaniom w miejscu pracy” w ramach Planu Równości realizowanego w ING PAN. Było to szkolenie on-line, z materiałami szkoleniowymi, wygłoszone przez Pana Pawła Głowackiego. Szkolenie zostało bardzo pozytywnie przyjęte, wysoko ocenione przez naszych pracowników i bardzo interesujące. Współpraca z firmą Warto Szkolić była miłym i bezproblemowym doświadczeniem. Szkolenie zdecydowanie spełniło nasze oczekiwania. Oceniamy firmę Warto Szkolić jako rzetelną i godną polecenia.

Współpraca

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
więcej opinii

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.