Akademia Menadżera Cyfryzacji – Przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania.
W efekcie szkolenia uczestnik
Charakteryzuje się znajomością metod doboru członków zespołu w ramach realizowania złożonych interdyscyplinarnych zespołów.
Wprowadza sposoby motywowania interdyscyplinarnych zespołów
Rozróżnia i sprawnie posługuje się narzędziami do zarządzania rozproszonymi i wirtualnymi zespołami.
Przygotowuje planu rozwoju kompetencji kadr, które wynikają z diagnozy i strategii cyfryzacji przedsiębiorstwa
Wykorzystuje narzędzia do zarządzania wirtualnymi i rozproszonymi zespołami
Wyznacza realne i mierzalne cele dla zespołów interdyscyplinarnych i monitoruje ich pracę w oparciu o dane
Angażuje pracowników do aktywności w ramach tworzenia celów strategicznych firmy
Skutecznie komunikuje zmiany i ich planowane efekty tych zmian
Moduł I. Rozpoczęcie szkolenia
- PRE TEST WIEDZY
Moduł II. Rola i zadania managera zespołu wirtualnego i hybrydowego
- Diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem.
- Odpowiedzialność za ludzi, wyniki, przyszłość.
- Reguły jako fundament pracy każdego managera.
- Podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania rozproszonymi i wirtualnymi zespołami.
Moduł III. Zespoły wirtualne i hybrydowe
- Czym jest praca zespołowa, siła zespołu.
- Idealny zespół według Belbina.
- Określenie ról zespołowych w zespole wirtualnym.
- Etapy pracy i rozwoju pracowników w zespołach wirtualnych i hybrydowych.
- Poznanie potrzeb i motywacji zespołu.
- Formy motywowanie pracowników a zespołu /rodzaje motywacji (Model Maslowa, Vrooma i Herzberga).
Moduł IV. Skuteczna komunikacja zespołowa
- Rozróżnienie pomiędzy grupą a zespołem.
- Blokady w przepływie informacji: co jest przyczyną nieporozumień ?
- Określenie najważniejszych elementów, składające się na efektywną i skuteczną współpracę zespołową.
- Rozpoznanie narzędzi komunikacyjnych w zespole.
- Cyfrowe rozwiązania komunikacyjne wspierające pracę wirtualnych zespołów.
- MBTI w komunikacji – znajomość typologii osobowości w budowaniu efektywnej komunikacji.
Moduł V. Model zarządzania sytuacyjnego K. Blancharda przy zarządzaniu rozproszonymi i wirtualnymi zespołami.
- Style przywództwa dopasowane do potrzeb rozwojowych pracowników.
- Poziomy dojrzałości pracowników: identyfikacja oraz dopasowanie stylu kierowania.
- Kluczowe założenia menedżera kierującego sytuacyjnie jednostką, zespołem stacjonarnym oraz zespołem wirtualnym.
Moduł VI. Warsztat zarządzania zespołem
- Ustalanie celów zespołowych – SMART.
- Planowanie i organizacja zadań w zespole.
- Ustalanie harmonogramu prac. Efektywne delegowanie zadań.
- Kontrolowanie i egzekwowanie wyznaczonych celów.
- Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen podwładnych.
- Wspieranie pracowników w rozwoju zawodowym. Zasady wdrożenia nowego pracownika.
- Konflikt w zespole jako szansa na przyspieszenie rozwoju.
- Symulacja postępowania w sytuacjach rozwiązywania konfliktów w zespołach wirtualnych.
Moduł VII. Funkcje i role kierownicze w wirtualnym i hybrydowym zespole
- Integracja celów firmy i celów pracowników w rozproszonym zespole.
- Poznanie potrzeb i motywacji zespołu wirtualnego i hybrydowego.
- Czynniki, które wpływają na motywację pracowników.
- Przegląd narzędzi budowania motywacji wewnętrznej.
- Udzielanie informacji zwrotnych jako narzędzie motywowania pracownika.
- Symulacja postępowania w przypadku chęci zmotywowania zespołu pracowników.
Moduł VIII. Podsumowanie szkolenia
POST TEST WIEDZY
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.