Akademia Menadżera Cyfryzacji – Zarządzanie zmianą
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania.
W efekcie szkolenia uczestnik
Skutecznie wprowadza komunikaty procesów zmian w przedsiębiorstwie
Charakteryzuje się wiedzą dot. metod zaangażowania pracowników w proces budowania strategii zmian w firmie
Efektywnie ocenia i diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzania zmian
Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych zmian zgodnie ze strategią cyfryzacji
Dba o efektywność procesu zmian, uwzględniając stronę kosztów i korzyści
Komunikuje proces zmian w przedsiębiorstwie, dobierając skuteczne kanały, techniki i treści komunikatów
Przekonuje innych do wprowadzanych zmian
Wykazuje się otwartością, kreatywnością oraz pozytywnym nastawieniem wobec nowych wyzwań i zmian
Moduł I. Rozpoczęcie szkolenia
- PRE-TEST WIEDZY
Moduł II. Zmiana w firmie – rewolucja czy ewolucja?
- Psychologia zmiany.
- Psychospołeczne bariery wdrażania zmian.
- Postawy wobec zmian.
- Wyzwania menedżera w procesie zmian.
- Autodiagnoza -Jak radzisz sobie z sytuacją zmiany.
Moduł III. Znaczenie i rola zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
- Rola menadżera w procesie zmiany.
- Jak bez oporów inicjować zmiany i zostać liderem ich wprowadzenia?
- Główne przyczyny niepowodzeń w zarządzaniu zmianą.
- Ocena gotowości przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
Moduł IV. Komunikowanie procesu zmian w przedsiębiorstwie
- Kanały, techniki, treści komunikatów.
- Jak angażować pracowników w proces budowania strategii zmian w firmie?
- MBTI w procesie zmiany – jak typologia osobowości wpływa na skuteczność wdrażanych zmian.
- Autodiagnoza typu osobowości.
Moduł V. Proces wdrożenia zmian organizacyjnych
- Jak efektywnie przeprowadzać proces zmian?
- Etapy zmiany. Zasady i narzędzia zarządzania zmianą w firmie.
- Przygotowanie się do zmiany.
- Główne czynniki inicjujące zmiany w przedsiębiorstwach.
- Siły rynkowe działające na rzecz zmian.
- Narzędzia do przezwyciężania oporu wobec zmian.
Moduł VI. Zaprojektowanie procesu zmian dla firmy
- Diagnoza gotowości i potrzeb do zmiany.
- Planowanie zmian i określenie sposobów komunikacji zmian.
- Narzędzia wdrożeniowe.
Moduł VII. SYMULACJA polegająca na wdrożeniu i komunikowaniu zmian w przedsiębiorstwie, w tym przekazanie informacji pracownikom. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany.
Moduł VIII. Zakończenie szkolenia
- POST TEST WIEDZY
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.