Analiza strategiczna
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla kadry menadżerskiej lub osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego w przedsiębiorstwie, u których zdiagnozowano lukę kompetencyjną w zakresie analizy strategicznej.
W efekcie szkolenia uczestnik
Wyznacza metody i narzędzia analizy strategicznej rynku i konkurencji (np. SWOT, PEST, analizy macierzowe/portfelowe28)
Definiuje metody i narzędzia analizy danych.
Definiuje możliwości i ograniczenia dotyczącą rynku, na którym działa firma.
Identyfikuje misję strategiczną przedsiębiorstwa.
Identyfikuje i dobiera źródła informacji i danych potrzebnych do dokonania analizy strategicznej.
Dokonuje analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa w oparciu o wybrane metody.
Dokonuje analizy otoczenia przedsiębiorstwa w oparciu o wybrane metody.
Ocenia pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa na rynku oraz wybra właściwą dla niego opcję strategiczną
Przetwarza zebrane informacje i wyciągać z nich wnioski służące ocenie potencjału oraz pozycji przedsiębiorstwa
Przekazuje wyniki analizy strategicznej pracownikom przedsiębiorstwa
Opracowuje i wdroża plan sukcesji w przedsiębiorstwie, uwzględniający potrzeby firmy oraz sukcesorów (zarówno sukcesji rodzinnej i pozarodzinnej)
Zachowuje obiektywizm w procesie strategii przedsiębiorstwem.
Komunikuje wyniki oceny w sposób klarowny i taktowny.
Moduł I
- Metody i narzędzia analizy strategicznej rynku i konkurencji (np. SWOT, PEST, analizy macierzowe/portfelowe28) -wykład.
Moduł II
- Metody i narzędzia analizy danych – wykład
Moduł III
- Możliwości i ograniczenia dotyczące rynku, na którym działa firma – dyskusja.
Moduł IV
- Zasady formułowania misji strategicznej przedsiębiorstwa – burza mózgów + wykład.
Moduł V
- Jak wybrać właściwą opcję strategiczną przedsiębiorstwa – wykład + dyskusja.
Moduł VI
- Zadanie dla zespołu – ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku.
Moduł VII
- Jak identyfikować dobierać źródła informacji i danych potrzebnych do dokonania analizy strategicznej -wykład + dyskusja.
Moduł VIII
- Przetworzenie i zebranie informacji oraz wyciągnięcie z nich wniosków służących ocenie potencjału oraz pozycji przedsiębiorstwa – studium przypadku
Moduł IX
- Analiza potencjału wewnętrznego oraz otocznia przedsiębiorstwa w oparciu o wybrane metody wraz z przekazaniem wyników i wniosków pracownikom – symulacja
Moduł X
- Opracowanie planu sukcesji w przedsiębiorstwie, z uwzględnieniem eliminacji barier i ciągłości realizowanychprocesów – wykład + ćwiczenie w grupach.
Moduł XI
- Test wiedzy na temat technik i metod analizy strategicznej.
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Cel edukacyjny
Usługa „Analiza strategiczna” prowadzi uczestnika do nabycia zdolności określania strategii przedsiębiorstwa w oparciu o analizę otoczenia oraz wnętrza organizacji z wykorzystaniem narzędzi analizy strategicznej. Dodatkowo przygotowuje uczestnika do podejścia długoterminowego oraz do zrozumienia działań przedsiębiorstwa w szerszej perspektywie – określenia kierunku działań strategicznych.
Forma zajęć:
Case study w ramach którego trener rozdziela zadania i zasoby organizacyjne pomiędzy różnych członków zespołu.
Scenka symulacyjna – symulacja prowadzenia rozmowy oceniającej, podczas której uczestnicy zostaną podzieleni na dwuosobowe grupy.
Informacje dodatkowe
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Liczba godzin szkolenia wynosi: 16h
Pliki dokumentów, materiałów będą do pobrania w dowolnym formacie.
Po zakończonym szkoleniu, uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.