Asertywność w kontaktach z klientami
Dla kogo?
Szkolenie adresowane do handlowców i osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat asertywności w kontaktach z klientami.
W efekcie szkolenia uczestnik
Dba o swoje prawa szanując innych
Odmawia niewygodnych próśb nie raniąc innych
Wyraża swoje opinie, uczucia, potrzeby i prośby
Asertywnie reaguje na pozytywne i negatywne oceny ze strony innych ludzi
Asertywnie wyraża gniew i uczucia negatywne
Skutecznie wyraża swoje zdanie, oczekiwania i polecenia
Moduł I Wstęp do treningu – mapa asertywności.
Moduł II Rola asertywności w życiu zawodowym i prywatnym.
Moduł III Postawy – od agresywnej po uległą.
Moduł IV Jak reagować na krytykę w środowisku służbowym bez lęku, stanowczo ale łagodnie.
Moduł V Techniki asertywności w udzielaniu konstruktywnej krytyki osobom w środowisku zawodowym, szanując ich godność w sposób obiektywny, nie atakując i nie oceniając.
Moduł VI Asertywna obrona przed krytyką i agresją.
Moduł VII Techniki asertywności w udzielaniu konstruktywnej pochwały, motywującej do dalszego działania i dalszej pracy.
Moduł VIII Asertywne udzielanie informacji zwrotnej – FUKO.
Moduł IX Jak nie powiedzieć „tak”?
Moduł X Studium przypadku – praktyczne zastosowanie poznanych technik komunikacji asertywnej.
Moduł XI Zadanie wdrożeniowe.
Cele
Szkolenie to ma na celu zwiększanie osobistej skuteczności uczestników poprzez doskonalenie umiejętności asertywnej komunikacji. Szkolenie to jest kompendium technik i metod asertywnej obrony i wyrażania siebie.
Jak będziemy pracować
Opierając się na założeniu Konfucjusza:
„Co usłyszę, zapomnę,
Co zobaczę, zapamiętam,
Co sam zrobię, zrozumiem.”
nasze warsztaty zakładają naukę przez doświadczenie i praktykę, dlatego część teoretyczną ograniczamy do minimum. Tę sferę wspieramy materiałami dydaktycznymi dla uczestników.
Ok. 70% czasu na warsztatach przeznaczamy na aktywne formy nauki. Podczas pracy wykorzystujemy autorskie programy i rozwiązania oparte na własnych doświadczeniach zawodowych.
Metody szkoleniowe
Podczas szkolenia zostaną wykorzystane następujące metody:
- Mini wykład
- Dyskusja grupowa
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia grupowe
- Burza mózgów
- Scenki
- Lodołamacze
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.