Efektywne zarządzanie i elementy savoir vivre biznesowego
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy zarządzania zespołem w przedsiębiorstwie. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym.
W efekcie szkolenia uczestnik
Rozumie własny potencjał menadżerski oraz indywidualny styl przywództwa
Rozumie procesy zachodzące w zespole i rozwija umiejętności zarządzania nimi
Rozwija umiejętności komunikacji: delegowania, egzekwowania, przekazywania informacji zwrotnej
Wzmocni świadomość swojej roli w zespole i zrozumie role innych
Rozwinie umiejętności efektywnej komunikacji w codziennym zarządzaniu
Moduł I. Osoba menadżera – autorytet czy przyjaciel?
- Cechy osobowości dobrego menadżera
- Style kierowania – rodzaje, konsekwencje
- Diagnozowanie własnego stylu kierowania
- Jak budować autorytet w zespole – rola wizerunku wśród podwładnych
- Rodzaje autorytetu: formalny i nieformalny
- Role i nowe wyzwania menadżera
- Elementy treningu umiejętności kierowniczych
Moduł II. Budowanie motywacji w zespole
- Motywatory, rodzaje i rola działań motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do typów i preferencji podwładnego
- Co motywuje, a co demotywuje – budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone zadania i jakość wykonania
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z pracownikami
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Narzędzia wspomagające codzienne zarządzanie
Moduł III. Skuteczne delegowanie zadań
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji podległym pracownikom
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji
- zwrotnych członkom zespołu
- Delegowanie a rozwój i motywacja
- Etapy delegowania zadań
- Podział obowiązków i buforowanie
- Techniki skutecznego egzekwowania zadań
Moduł IV. Odkrywanie i zarządzanie talentami
- Rozwój pracownika a strategia firma
- Czym jest talent, jak go odkryć i rozpoznać
- Charakterystyka talentów i ich konsekwencje dla komunikacji
- Zarządzanie talentami – jak to robić?
- Programy rozwoju pracowników w praktyce
- Ewaluacja programów rozwojowych
Moduł V. Etykieta w biznesie
- Elementy skutecznej autoprezentacji biznesowej
- Najważniejsze zasady savoir-vivre
- Zasady grzecznościowe w kontaktach z przełożonymi, współpracownikami i podwładnymi
- Zasady netykiety
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.