Efektywne zarządzanie małą firmą
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy zarządzania małym przedsiębiorstwem. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym.
W efekcie szkolenia uczestnik
Identyfikuje własny potencjał menadżerski oraz indywidualny styl przywództwa
Rozumie procesy zachodzące w zespole i rozwija umiejętności zarządzania nimi
Rozwija umiejętności komunikacji: delegowania, egzekwowania, przekazywania informacji zwrotnej
Wzmacnia świadomość swojej roli w zespole i rozumie role innych
Rozwija umiejętności strategiczne planowania i działania z uwzględnieniem etapu rozwoju firmy
Moduł I. Firma w procesie rozwoju
- Etapy rozwoju przedsiębiorstwa – konsekwencje i wyzwania
- Fazy życia marki – w którym miejscu jesteśmy?
- Planowanie strategii marki i rozwoju firmy
- Narzędzia wspierające działania strategiczne
- Zarządzanie w praktyce – jakich błędów unikać?
Moduł II. Właściciel firmy jako menadżer
- Rekrutacja – efektywny emplyer branding
- Style kierowania – rodzaje, konsekwencje
- Diagnozowanie własnego stylu kierowania
- Jak budować autorytet w zespole – rola wizerunku wśród podwładnych
- Rodzaje autorytetu: formalny i nieformalny
- Role i nowe wyzwania menadżera
- Elementy treningu umiejętności kierowniczych
Moduł III. Praca z zespołem pracowników
- Zespół a grupa ludzi – różnice
- Praca nad synergią w zespole – sposób na zwiększenie efektywności
- Synergia komunikacji – komunikacja interpersonalna jako podstawa budowania
- zespołu Budowanie standardów komunikacji w zespole
- Role w zespole
- Zarządzanie konfliktem w zespole
Moduł IV. Doskonalenie umiejętności menadżerskich
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do typów i preferencji podwładnego
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji w zespole
- Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z pracownikami
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu
- Narzędzia wspomagające codzienne zarządzanie
- Organizacja pracy własnej menadżera i organizacja pracy zespołu
Moduł V. Organizacja i menadżer w procesie
- Identyfikacja zmian w organizacji
- Szukanie obszarów doskonałości
- Narzędzia wspierające doskonalenie procesów organizacyjnych
- Identyfikacja i analiza przyczyn
- Generowanie i wybór rozwiązań
- Planowanie i wdrażanie rozwiązań w organizacji
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.