Komunikacja i wykorzystywanie informacji – efektywna komunikacja
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowiska kierownicze lub menadżerskie, które nadzorują i koordynują procesy w przedsiębiorstwie. Uczestnik powinien mieć minimum 6 miesięcy doświadczenia na stanowisku kierowniczym oraz podstawową wiedzę z zakresu komunikacji.
W efekcie szkolenia uczestnik
Definiuje zasady efektywnej komunikacji
Rozróżnia zasady formułowania poprawnie wypowiedzi
Odróżnia zasady aktywnego słuchania i zadaje pytania
Rozróżnia zasady poprawnego pisania (ortografia, gramatyka, interpunkcja itd.)
Rozpoznaje sposoby przekazywania informacji
Charakteryzuje znaczenie komunikacji niewerbalnej w przekazie informacji
Moduł I.
- Podstawowe zasady efektywnej komunikacji. Wykład.
- Zasady formułowania poprawnie wypowiedzi ustnej i pisemnej (maile, komunikatory, komunikaty pisane). Dyskusja + Analiza przykładów komunikatów.
Moduł II.
- Główne zasady poprawnego pisania (ortografia, gramatyka, interpunkcja itd.) Wykład.
- Jak aktywnie słuchać́ i zadawać́ pytania. Burza mózgów.
Moduł III.
- Sposoby przekazywania informacji. Jak wypowiadać się w sposób swobodny, zrozumiały i logiczny.Case study.
- Komunikacja niewerbalna w przekazie informacji. Analiza przykładów komunikatów/Scenka symulacyjna.
Moduł IV.
- Potrzeby komunikowane przez rozmówcę. Dyskusja
- Analiza i podsumowanie wypowiedzi – parafraza. Wykład + ćwiczenie.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.