Motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do kadry menadżerskiej.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Określa własne potrzeby i rozpoznaje potrzeby pracowników

2

Identyfikuje demotywatory i osobiste obszary wpływu na pracownika

3

Wypracowuje sposoby motywowania wzmacniające poczucie bezpieczeństwa pracownika w organizacji

4

Poznaje własny styl kierowania i wypracowuje umiejętności zastosowania kierowania sytuacyjnego

Moduł I Wprowadzenie do motywacji wewnętrznej

  • Autodiagnoza postaw i wartości
  • Definicja motywacji i jej rodzaje
  • Przekonania i nawyki związane z motywacją
  • Teorie motywacji pracowników A. Maslowa, F. Herzberga i McGregora, a ich praktyczne zastosowanie
  • Praktyka motywowania w pracy – co daje zadowolenie z pracy?
  • Demotywatory w pracy
  • Jaki masz wpływ na motywację swoich pracowników?
  • Techniki rozpoznawania interesów i potrzeb pracowników w celu dobrania odpowiednich sposobów motywowania

Moduł II Motywacyjne kierowanie pracownikami

  • Autodiagnoza stylu kierowania
  • Dopasowywanie stylu kierowania do stanu dojrzałości pracownika (style kierowania wg Blancharda)
  • Wpływ stylu kierowania na motywację pracowniczą
  • Przywództwo, a pobudzanie ludzkiej motywacji
  • Jak kontrolować, dyscyplinować, monitorować, aby nie zniechęcać do pracy?
  • Zastosowanie i znaczenie paradygmatu stosunków międzyludzkich wygrana-wygrana w budowaniu motywacji wewnętrznej pracownika
  • Delegowanie, jako czynnik motywujący
  • Presja i kara, czy nagroda i wzmocnienie?
  • Konstruktywny feedback sprzyjający kształtowaniu odpowiedzialności pracownika za firmę i jego rozwojowi zawodowemu

Moduł III Komunikowanie, jako narzędzie motywacyjne

  • Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się
  • Spójność komunikacyjna
  • Synergia z pracownikami uzależniona od poziomu komunikacji, jako wypadkowej poziomu zaufania i współpracy
  • Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika
  • Empatia, słuchanie pracownika i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb pracownika

Moduł IV Trening asertywności dla wzmocnienia działań wpływających na motywację pracowników

  • Autodiagnoza asertywności
  • Asertywność, jako alternatywa agresji i uległości
  • Proszenie, czy wydawanie poleceń
  • Konstruktywne dziękowanie i chwalenie
  • Konstruktywna krytyka
  • Jak odmawiać, nie urażając?
  • Ustalanie jasnych zasad dotyczących wymagań i realizacji zadań
  • Prowadzenie „budujących” spotkań z podwładnymi

Moduł V Jak wzbudzać zaangażowanie w ludziach?

  • Autodiagnoza zaangażowania
  • Motywowanie, jako ciągły proces modelowania ludzkich zachowań
  • Wywieranie wpływu i pozyskiwanie sojuszników zmian
  • Redukowanie stresu i wypalenia zawodowego – radość w pracy
  • Procedura motywowania – formularz
  • Złote zasady motywowania w Twojej organizacji

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii