Negocjacje i psychomanipulacje – jak negocjować w świecie agresywnego biznesu
Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest menedżerów, handlowców oraz dla każdej negocjującej osoby.
W efekcie szkolenia uczestnik
Zwiększy skuteczność w negocjacjach – zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi
Nabędzie umiejętności negocjowania z partnerami stosującymi agresywny styl negocjacyjny
Pozna najczęściej stosowane strategie i taktyki negocjacyjne oraz uzyska sprawność w obronie przed nimi
Rozwinie kluczowe kompetencje negocjacyjne, między innymi: efektywne przekonywanie, łagodzenie napięć, odczytywanie mowy ciała, obronę ceny i ataku na nią
Pozna wpływ swoich silnych i słabych stron na wyniki osiągane w negocjacjach
Moduł I. Gdy biznes nie jest drapieżny – podejście wygrana – wygrana w A.D. 2018 (według Harwardzkiej Szkoły Negocjacji)
- Test diagnostyczny „win-win w mojej branży?” – proste narzędzie pozwalające sprawdzić na ile własna branża/biznes ma potencjał do osiągania win-win.
- Fakty i mity podejścia win-win – kiedy do niego dążyć, a kiedy je porzucić?
- 8 dróg do kontraktu integracyjnego – mało znane drogi do win-win
Moduł II. Gdy biznes jest drapieżny – podstawowe mechanizmy i reguły działania psychomanipulacji w agresywnych negocjacjach
- Mentalność negocjatorów nastawionych na wygraną za wszelką cenę – czym się kierują, jak działają, jak z nimi rozmawiać?
- Procesy kognitywne stojące u podstaw technik wpływu – klucz do zamiany przeciętnych wyników na wybitne według Nęckiego
- Warunki podstawowe skuteczności psychomanipulacji – co musi zostać spełnione, aby perswazja była skuteczna?
Moduł III. Czego biznes może nauczyć się od technik używanych przez negocjatorów FBI? (negocjacje z agresorami według Chrisa Vossa)
- Subtelne techniki wpływu – charyzma i gra na odruchach (ćwiczenia)
- Emocjonalne manipulacje w negocjacjach według szkoły FBI – skuteczna droga do przewagi negocjacyjnej
- Co Ci powie mowa ciała – subtelne znaki i oczywiste „poker tells”
- Sposób mówienia jako kluczowy komunikat – bo fundamentalne znaczenie w negocjacjach ma nie tylko co mówisz, ale JAK mówisz (ćwiczenie i analiza)
Moduł IV. Gdy stosują na nas techniki psychomanipulacyjne – cztery najczęściej stosowane i najbardziej perfidne (jak się bronić)
- Dobry, zły policjant – gdy po drugiej stronie jest ich dwójka, nawet gdy jeden jest tylko wspomniany
- Nagroda w raju – technika skuteczna niczym pułapka na myszy
- Krakowskim targiem – podzielmy po połowie, (…ale to wy za to zapłacicie)
- Oskubywanie – gdy umowa jest już właściwie zawarta, a pojawiają się dodatkowe warunki
Moduł V. Ulubione zagrywki dużych, przebiegłych i „trudnych” graczy
- „Mam stu takich jak ty na twoje miejsce” – BATNA i blef BATNA.
- „Tak wygląda standardowa umowa” – jak odpowiadać?
- Ataki personalne – co robić, gdy negocjacje schodzą na dyskusję o ludziach zamiast o interesach
- Irytatory – jak reagować?
- Negocjacje gdy jesteśmy uzależnieni od jednego partnera – np. z monopolistami, kluczowymi klientami – wskazówki i analiza case study
Moduł VI. Które strategie negocjacyjne stosować? Trzy zdecydowanie warte polecenia
- Ambitne otwarcie – czym kierować się przy ustalaniu punktu otwarcia negocjacji
- Zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy to, na czym nam naprawdę zależy
- Poznawanie siebie i drugiej strony – ile druga strona wie o tobie? A co ty powinieneś wiedzieć o nich? I co wiesz o własnym stylu i błędach w negocjowaniu?
Moduł VII. Cztery kluczowe kompetencje każdego negocjatora
- Kreowanie zadowolenia – jak kształtować poczucie zadowolenia drugiej strony nie rezygnując z wysokich zysków?
- Obrona ceny – jak bronić ceny… i przeprowadzać na nią atak
- Elastyczne podejście – jak dostosować styl negocjacji do osobowości drugiej strony (4 typy osobowości negocjacyjnych)
- Budowanie relacji – jak negocjować, żeby budować stabilne relacje biznesowe na wiele lat, a jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.