Negocjacje i psychomanipulacje – jak negocjować w świecie agresywnego biznesu

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest menedżerów, handlowców oraz dla każdej negocjującej osoby.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Zwiększy skuteczność w negocjacjach – zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi

2

Nabędzie umiejętności negocjowania z partnerami stosującymi agresywny styl negocjacyjny

3

Pozna najczęściej stosowane strategie i taktyki negocjacyjne oraz uzyska sprawność w obronie przed nimi

4

Rozwinie kluczowe kompetencje negocjacyjne, między innymi: efektywne przekonywanie, łagodzenie napięć, odczytywanie mowy ciała, obronę ceny i ataku na nią

5

Pozna wpływ swoich silnych i słabych stron na wyniki osiągane w negocjacjach

Moduł I. Gdy biznes nie jest drapieżny – podejście wygrana – wygrana w A.D. 2018 (według Harwardzkiej Szkoły Negocjacji)

  • Test diagnostyczny „win-win w mojej branży?” – proste narzędzie pozwalające sprawdzić na ile własna branża/biznes ma potencjał do osiągania win-win.
  • Fakty i mity podejścia win-win – kiedy do niego dążyć, a kiedy je porzucić?
  • 8 dróg do kontraktu integracyjnego – mało znane drogi do win-win

Moduł II. Gdy biznes jest drapieżny – podstawowe mechanizmy i reguły działania psychomanipulacji w agresywnych negocjacjach

  • Mentalność negocjatorów nastawionych na wygraną za wszelką cenę – czym się kierują, jak działają, jak z nimi rozmawiać?
  • Procesy kognitywne stojące u podstaw technik wpływu – klucz do zamiany przeciętnych wyników na wybitne według Nęckiego
  • Warunki podstawowe skuteczności psychomanipulacji – co musi zostać spełnione, aby perswazja była skuteczna?

Moduł III. Czego biznes może nauczyć się od technik używanych przez negocjatorów FBI? (negocjacje z agresorami według Chrisa Vossa)

  • Subtelne techniki wpływu – charyzma i gra na odruchach (ćwiczenia)
  • Emocjonalne manipulacje w negocjacjach według szkoły FBI – skuteczna droga do przewagi negocjacyjnej
  • Co Ci powie mowa ciała – subtelne znaki i oczywiste „poker tells”
  • Sposób mówienia jako kluczowy komunikat – bo fundamentalne znaczenie w negocjacjach ma nie tylko co mówisz, ale JAK mówisz (ćwiczenie i analiza)

Moduł IV. Gdy stosują na nas techniki psychomanipulacyjne – cztery najczęściej stosowane i najbardziej perfidne (jak się bronić)

  • Dobry, zły policjant – gdy po drugiej stronie jest ich dwójka, nawet gdy jeden jest tylko wspomniany
  • Nagroda w raju – technika skuteczna niczym pułapka na myszy
  • Krakowskim targiem – podzielmy po połowie, (…ale to wy za to zapłacicie)
  • Oskubywanie – gdy umowa jest już właściwie zawarta, a pojawiają się dodatkowe warunki

Moduł V. Ulubione zagrywki dużych, przebiegłych i „trudnych” graczy

  • „Mam stu takich jak ty na twoje miejsce” – BATNA i blef BATNA.
  • „Tak wygląda standardowa umowa” – jak odpowiadać?
  • Ataki personalne – co robić, gdy negocjacje schodzą na dyskusję o ludziach zamiast o interesach
  • Irytatory – jak reagować?
  • Negocjacje gdy jesteśmy uzależnieni od jednego partnera – np. z monopolistami, kluczowymi klientami – wskazówki i analiza case study

Moduł VI. Które strategie negocjacyjne stosować? Trzy zdecydowanie warte polecenia

  • Ambitne otwarcie – czym kierować się przy ustalaniu punktu otwarcia negocjacji
  • Zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy to, na czym nam naprawdę zależy
  • Poznawanie siebie i drugiej strony – ile druga strona wie o tobie? A co ty powinieneś wiedzieć o nich? I co wiesz o własnym stylu i błędach w negocjowaniu?

Moduł VII. Cztery kluczowe kompetencje każdego negocjatora

  • Kreowanie zadowolenia – jak kształtować poczucie zadowolenia drugiej strony nie rezygnując z wysokich zysków?
  • Obrona ceny – jak bronić ceny… i przeprowadzać na nią atak
  • Elastyczne podejście – jak dostosować styl negocjacji do osobowości drugiej strony (4 typy osobowości negocjacyjnych)
  • Budowanie relacji – jak negocjować, żeby budować stabilne relacje biznesowe na wiele lat, a jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii