Obsługa trudnego klienta
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników, którzy pracują na co dzień z trudnymi klientami.
W efekcie szkolenia uczestnik
Podniesie kompetencje w zakresie umiejętności miękkich niezbędnych w kontaktach z trudnym klientem.
Podniesie kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji z klientem reprezentującym postawę roszczeniową.
Podniesie kompetencje w zakresie wykorzystywania technik zwalczania obiekcji klientów.
Poprawi poziom obsługi trudnego klienta.
Moduł I Typologia trudnego klienta
- Typowe zachowania trudnych klientów
- Sposoby radzenia sobie z różnymi typami trudnych klientów
- Techniki skutecznej komunikacji z trudnym klientem
Moduł II Rozmowa z klientem
- Klienci mają swoje potrzeby
- Sposoby docierania do potrzeb klientów
- Przekraczanie oczekiwań klientów
- Zachowania prowokujące postawę „trudny klient”
Moduł III Prawdziwa sprzedaż zaczyna się wtedy, gdy klient mówi „NIE”
- Dlaczego klienci mają obiekcje?
- Rodzaje i podstawy zastrzeżeń klientów
- Reakcje na obiekcje.
- Jak radzić sobie z zastrzeżeniami klientów – techniki odpierania zastrzeżeń klientów
- Obrona przed krytyką ze strony klientów
- Reakcja na nierealne oczekiwania klientów
Cele
- Poznanie różnych typów trudnego klienta i sposobów skutecznego komunikowania się z nim.
- Doskonalenie umiejętności związanych ze skutecznym reagowaniem na zastrzeżenia klientów.
- Doskonalenie umiejętności skutecznego reagowania na krytykę klienta skierowaną w stronę pracownika lub firmy w sposób, który nie obraża klienta.
- Poznanie technik komunikacji skutecznych w relacjach z trudnym klientem.
Jak pracujemy?
Nasze warsztaty zakładają naukę przez doświadczenie i praktykę, dlatego część teoretyczną ograniczamy do minimum. Tę sferę wspieramy materiałami dydaktycznymi dla uczestników.
Ok. 70% czasu na warsztatach przeznaczamy na aktywne formy nauki. Podczas pracy wykorzystujemy autorskie programy i rozwiązania oparte na własnych doświadczeniach zawodowych.
Metody szkoleniowe
Podczas szkolenia zostaną wykorzystane następujące metody:
- Mini wykład
- Dyskusja grupowa
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia grupowe
- Burza mózgów
- Scenki
- Lodołamacze
Informacje dodatkowe:
Szkolenie trwa 1 dzień – 8 godzin zegarowych (3 przerwy po 10 minut, 1 przerwa obiadowa – 45 min).
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.