Organizacja sprzedaży i promocji w warunkach pandemii
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane dla sprzedawców sieci detalicznych, przedstawicieli handlowych, kierowników i pracowników działów marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, pracownicy zajmujący się merchandisingiem.
W efekcie szkolenia uczestnik
1
Przestrzega zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej w dobie pandemii
2
Potrafi zorganizować sprzedaż
3
Organizuje zaopatrzenie oraz przyjmuje dostawy towarów
4
Wykonuje i udokumentowuje podstawowe obliczenia handlowe
5
Obsługuje klienta przy użyciu różnych form sprzedaży
1. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w pracy handlowca w dobie pandemii SARS CoV 2
- Ogólne przepisy bhp obowiązujące w jednostce handlowej
- Zasady organizacji handlu w dobie zagrożenia pandemicznego,
- Dostosowanie handlowca w miejscu pracy zgodnie z wytycznymi rozporządzenia KPRM i GiS
2. Organizacja handlu w dobie pandemii
- Zapoznanie z podstawowymi zasadami obowiązującymi w jednostce handlowej
- Dystans i dezynfekcja w PSD,
- Dezynfekcja sprzętu w PSD,
- Marketing i reklama w handlu detalicznym
3. Wyposażanie punktu sprzedaży detalicznej
- Rodzaje punktów sprzedaży i ich charakterystyka
- Wyposażanie punktu sprzedaży detalicznej w środki zgodne z wytycznymi GiS i PiP
4. Organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów w dobie pandemii
- Zaopatrzenie i zakup towarów zgodne z wytycznymi i przepisami GIS
- Organizacja gospodarki magazynowej w myśl HACCP i wytycznymi GIS w związku z SARS CoV 2
- Rozmieszczanie i przechowywanie towarów w jednostkach handlu detalicznego
5. Wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń handlowych
- Obliczenia handlowe
- Kształtowanie cen w PSD
- Inkasowanie należności za sprzedane produkty
- Przyjęcie towaru w zgodnie z HACCP i SARS CoV 2
- Wypełnianie dokumentacji związanej ze sprzedażą
6. Obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej
- Obsługiwanie klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży
- Dystans, maseczka, rękawiczki i zasady zgodne z wytycznymi GIS
- Aktywna sprzedaż – czyli jak nie podawać, a sprzedawać?
- Dlaczego tracimy klientów – jakie są słabości hipermarketów – mięso i wędliny?
- Profesjonalizm w zachowaniu sprzedawców,
- Czego wymagają klienci od sprzedawcy?
- Proces zakupu jako podejmowanie decyzji – DIAGNOZA POTRZEB:
- Kiedy stosować pytania otwarte, a kiedy zamknięte?
- Zasada CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ
- Zasada lejka w diagnozie potrzeb
- Co to znaczy sprzedaż KORZYŚCI – zamknięcie sprzedaży?
- Aktywna sprzedaż w zachowaniu sprzedawcy
- Identyfikacja kluczowych motywów zakupu – typologia klientów
- Prezentacja towaru i argumentacja sprzedaży
- SPRZEDAŻ WIĄZANA jako naturalna kontynuacja procesu sprzedaży
- Sugeracja i maksymalizacja zamówienia
7. Merchandising – Projekt shopper marketingowy od A do Z – case study
- Analiza danych sprzedażowych (praca na przykładowej bazie ACN) oraz identyfikacja kategorii wymagających wsparcia SM
- Analiza danyc z systemów CRM,
- P&L i ROI projektu, czyli koszty, zyski oraz planowany zwrot z inwestycji
- Narzędzia zwiększające średnią wartość paragonu (jak zwiększyć koszyk zakupowy)
- Narzędzia zwiększające ruch w sklepie (jak zwiększyć traffic)
- Claim, Key visual, mechanizm – szczegóły marketingowe
- Kody, listingi, produkcja, dostawy itd. – szczegóły egzekucyjne
- Dwa wymiary sprzedaży – jak przekonać klienta, że konsument to kupi oraz konsumenta, żeby rzeczywiście kupił
- Dwa sprzedażowe momenty prawdy
- Postewaluacja projektu
8. Merchandising w teorii oraz praktyce
- Szkoły ustawienia produktów na półkach
- Fair share czyli „półkowe” zapewnienie ciągłości sprzedaży
- Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco
9. Sześć Złotych Zasad Merchandisingu – zastosowania praktyczne w dzisiejszym handlu samoobsługowym
- Zasada Lewej Strony
- Zasada Najlepszej Półki
- Zasada znajomości przeciętnego kupującego
- Zasada złudzeń optycznych
- Zasada minimum ekspozycji
- Zasada czystych i nie zniszczonych produktów
10. Reguły lokalizacji produktów
- Reguła wielkości
- Reguła bloków
- Reguła segmentacji
11. Widoczność towarów
- Jak, gdzie i jakie – czyli wszystko o umieszczaniu materiałów POS zwiększających sprzedaż
- Ekspozycje dodatkowe – kształt, rozmiar, umiejscowienie, asortyment, ustawienie towarów, komunikacja oraz analiza efektywności ekspozycji
12. POJĘCIE „PROMOCJA SPRZEDAŻY” – CO OZNACZA I JAKI MA WPŁYW NA BIZNES
- Pojęcie promocji
- Kto promuje sprzedaż – marketing czy sprzedaż
- Różnica pomiędzy marketingiem a reklamą
13. Dodatkowe rabaty = obniżanie ceny
- Efekty obniżania ceny
- Kiedy strategia niskich cen ma sens
- Działania towarzyszące obniżaniu ceny, – czyli jak zwiększyć skuteczność akcji i zaangażowanie klientów, aby obniżka cen była skuteczna
14. Diagnoza rzeczywistości, – czyli jak przygotować do myslenia o promocji sprzedaży w dobie pandemii
- Czynniki, które wpłyną na projektowanie promocji sprzedaży – za jakie sznurki powinna pociągnąć organizacja
15. Mechanizmy promocji sprzedaży
- Praktyczne przykłady potwierdzające każdy mechanizm
- Zastosowanie mechanizmów w sprzedaży tradycyjnej i internetowej (e-commerce)
- Praktyczne wykorzystanie mixu mechanizmów marketingowych w dobie pandemii SARS CoV 2
16. Złote zasady powodzenia promocji sprzedaży oraz sposoby mierzenia działań
- Promocja jako element marketingu mix
- Kto promuje sprzedaż – marketing czy sprzedaż
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
Szkolenie
Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.
Profesjonalizm Warto Szkolić
Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.