Profesjonalna obsługa klienta w kontakcie bezpośrednim
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest do osób zajmujące stanowisko menadżerskie lub kierownicze, pracujące w bezpośredniej obsłudze klienta.
W efekcie szkolenia uczestnik
Diagnozuje kompleksywnie potrzeby do przygotowania się przed spotkaniem z klientem.
Poznaje etapy procesu sprzedaży (ze szczególnym uwzględnieniem, diagnozy, prezentacji opartej na języku korzyści oraz finalizacji sprzedaży poprzez kontraktowanie)
Buduje techniki kontaktu i kontraktowania współpracy
Zbuduje jak najlepiej pierwsze wrażenie
Pokonuję obiekcje podczas rozmowy z klientem – techniki
BLOK I – Efektywna komunikacja
- Bądź jak lekarz – przygotuj się do spotkania, żeby nie wywieźć trupa z „sali operacyjnej”
- Wpływ pozytywnej atmosfery na przebieg i efekt rozmowy z klientem
- Błędy komunikacji w trakcie kontaktu z klientem: czynienie założeń
- Świadomość celu prowadzonej rozmowy z klientem
- Wiarygodność: jak wytworzyć w kliencie przekonanie, że jesteśmy kompetentni i uczciwi oraz działamy w jego interesie.
- Słuchanie jako fundament dobrej komunikacji z klientem.
- Pytania do klienta jako sposób na jego otwarcie, zaskarbienie sobie sympatii oraz dotarcie do jego problemu
- Empatia i umiejętność przekonania klienta, że rozumiemy jego problem i chcemy mu pomóc.
- Kultura rozmawiania: zadawanie pytań, prezentacja możliwości działania, sugerowanie rozwiązań i egzekwowanie zobowiązań
BLOK II – 6 kroków sprzedaży w obsłudze mojego klienta
- 6 kroków sprzedaży na przykładzie klientów obsługiwanych w firmie:
- Profil klienta firmowego
- Ułożenie skryptów
- Listy pytań do badania potrzeb
- Mocna nauka kreowania potrzeb klienta
- Prezentacji produktu
- Kontraktowania, finalizacji i przedstawienia umowy zakupu.
- Scenki obrazowe
BLOK III – Spotkanie z klientem
Zgodnie z cyklem Kolba. Nauka przez doświadczenie po wcześniejszym etapie refleksji nad swoimi umiejętnościami i zdobyciu nowej wiedzy w teorii.
- Wykorzystanie w praktyce zdobytych podczas szkolenia umiejętności
- Pozyskanie klienta podczas bieżącej obsługi – interesanci
- Pozyskanie klienta podczas umówionych wcześniej spotkań
- Moderowanie i omówienie każdego kontaktu z klientem – feed back dla uczestników
- Odegranie scenek po każdym spotkaniu w wyeliminowaniem błędów
- Uzupełnienie wiedzy
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.