Grupa docelowa i idea szkolenia
Grupa docelowa: Szkolenie jest skierowane dla web designerów, deweloperów, specjalistów od marketingu oraz dla wszystkich, którzy są zainteresowani poprawą doświadczeń użytkowników na stronach internetowych i aplikacjach.
Idea szkolenia:
- W czasie szkolenia uczestnicy zapoznają się z podstawami projektowania UX/UI, dowiadują się jak te dwa obszary wpływają na doświadczenia użytkowników oraz jak ich poprawne zrozumienie i zastosowanie przekłada się na sukces produktu cyfrowego.
- Szkolenie obejmuje zarówno teorię, jak i praktyczne aspekty projektowania interfejsów użytkownika. Uczestnicy będą mieli okazję pracować nad konkretnymi projektami, co pozwoli im na lepsze zrozumienie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadać umiejętności, które pozwolą im na tworzenie skutecznych i atrakcyjnych interfejsów użytkownika, które spełniają oczekiwania użytkowników i przyczyniają się do osiągnięcia celów biznesowych.
Projektowanie interfejsów użytkownika UX/UI – korzyści ze szkolenia
- Zmniejszenie kosztów obsługi klienta: Dobre zaprojektowane interfejsy użytkownika minimalizują potrzebę interwencji i pomocy technicznej, co przekłada się na zmniejszenie kosztów obsługi klienta. Użytkownicy mogą samodzielnie radzić sobie z produktami, co pozwala organizacji zaoszczędzić czas i zasoby.
- Lepsze wykorzystanie danych i analizy: Umiejętności UX/UI pozwalają organizacji lepiej wykorzystać dane i analizy w celu doskonalenia produktów. Projektowanie interfejsów z myślą o użytkownikach umożliwia zbieranie wartościowych informacji zwrotnych i analizę zachowań użytkowników, co prowadzi do usprawnień i innowacji.
- Wspólna wizja i zrozumienie celów: Szkolenie z projektowania interfejsów użytkownika przyczynia się do wspólnego zrozumienia celów organizacji i wypracowania spójnej wizji projektów. Pracownicy otrzymują narzędzia i techniki, które pozwalają na skuteczne przekazywanie i realizację zamierzeń organizacji.
- Wzrost zaufania klientów: Dobre zaprojektowane interfejsy użytkownika budują zaufanie klientów do organizacji i jej produktów. Użytkownicy, którzy mają pozytywne doświadczenia z interfejsami, są bardziej skłonni polecać produkty organizacji innym, co przyczynia się do rozwoju marki i zwiększenia zaufania na rynku.
- Innowacyjność i adaptacja: Szkolenie z UX/UI przyczynia się do kultury innowacji i adaptacji w organizacji. Pracownicy zyskują umiejętność myślenia kreatywnego, poszukiwania nowych rozwiązań i dostosowywania się do zmieniających się potrzeb użytkowników i rynku.
- Długoterminowy rozwój organizacji: Posiadanie specjalistów z zakresu UX/UI i dbałość o jakość interfejsów użytkownika przyczynia się do długoterminowego rozwoju organizacji. Zadowoleni klienci, zwiększona efektywność i konkurencyjność oraz zdolność do adaptacji pozwalają organizacji osiągać sukces na dłuższą metę.
Korzyści dla organizacji
- Poprawa użytkowalności produktów: Szkolenie umożliwia organizacji zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu UX/UI, co przekłada się na poprawę użytkowalności produktów. Projektowanie interfejsów z myślą o użytkownikach pozwala na tworzenie intuicyjnych, łatwych w obsłudze i atrakcyjnych wizualnie produktów, co przyczynia się do zadowolenia klientów.
- Zwiększenie zaangażowania użytkowników: Skuteczne projektowanie interfejsów użytkownika prowadzi do zwiększenia zaangażowania użytkowników. Tworzenie interfejsów, które są atrakcyjne, interaktywne i dostarczają pozytywnych doświadczeń, angażuje użytkowników i zachęca ich do częstszego korzystania z produktów organizacji.
- Poprawa wizerunku marki: Dbałość o dobrą jakość UX/UI przyczynia się do poprawy wizerunku marki. Tworzenie produktów, które są przyjemne w obsłudze, funkcjonalne i estetycznie zaprojektowane, buduje pozytywny wizerunek organizacji jako nowoczesnej, innowacyjnej i dbającej o dobro klientów.
- Zwiększenie lojalności klientów: Skuteczne projektowanie interfejsów użytkownika ma pozytywny wpływ na lojalność klientów. Użytkownicy, którzy doświadczają łatwości i przyjemności w korzystaniu z produktów, są bardziej skłonni do powrotu do nich i rekomendowania ich innym. Lojalni klienci przyczyniają się do wzrostu sprzedaży i długoterminowego sukcesu organizacji.
- Zmniejszenie kosztów i czasu wprowadzania produktu na rynek: Skuteczne projektowanie interfejsów użytkownika pomaga organizacji w szybszym i bardziej efektywnym wprowadzaniu produktów na rynek. Dzięki dobrze zaprojektowanym interfejsom, redukcji błędów i potrzeby mniej poprawek, organizacja może zaoszczędzić czas i zasoby na etapie tworzenia i wdrażania produktów.
- Zwiększenie konkurencyjności: Posiadanie umiejętności UX/UI daje organizacji przewagę konkurencyjną. Skuteczne projektowanie interfejsów użytkownika pozwala wyróżnić się na rynku, przyciągać uwagę klientów i konkurować efektywniej. Zwiększenie konkurencyjności przekłada się na zdobycie większego udziału w rynku i osiągnięcie sukcesu.
Korzyści dla pracowników
- Rozwój umiejętności: Szkolenie umożliwia pracownikom rozwinięcie umiejętności z zakresu projektowania interfejsów użytkownika i UX/UI. Poznanie najlepszych praktyk, narzędzi i technik projektowania daje pracownikom możliwość poszerzenia swojej wiedzy i zdobycia specjalistycznych umiejętności.
- Zwiększenie atrakcyjności na rynku pracy: Posiadanie umiejętności związanych z projektowaniem interfejsów użytkownika i UX/UI zwiększa atrakcyjność pracowników na rynku pracy. Te specjalistyczne umiejętności są coraz bardziej poszukiwane przez organizacje, co otwiera drzwi do nowych możliwości zawodowych i awansu.
- Satysfakcja z pracy: Szkolenie i zdobycie umiejętności UX/UI przyczynia się do zwiększenia satysfakcji z pracy pracowników. Możliwość tworzenia interfejsów, które są łatwe w obsłudze, estetyczne i angażujące, sprawia, że pracownicy czują satysfakcję z tworzenia produktów, które dostarczają pozytywne doświadczenia użytkownikom.
- Współpraca i komunikacja: Szkolenie sprzyja lepszej współpracy i komunikacji w zespole. Pracownicy posiadający umiejętności UX/UI mogą lepiej komunikować się z innymi członkami zespołu projektowego, programistami i innymi interesariuszami. Wspólna wiedza i język projektowania interfejsów ułatwia wymianę informacji i efektywną współpracę.
- Twórcze wyzwania: Projektowanie interfejsów użytkownika i UX/UI stawia przed pracownikami twórcze wyzwania. Możliwość angażowania się w proces projektowania, poszukiwania innowacyjnych rozwiązań i dostarczania wartościowych produktów przekłada się na rozwijanie kreatywności i satysfakcję z pokonywania trudności.
- Możliwość wpływu na produkt: Szkolenie z projektowania interfejsów użytkownika daje pracownikom możliwość większego wpływu na tworzone produkty. Zdobyte umiejętności pozwalają im wnieść wartość i wprowadzać usprawnienia w interfejsach, co przyczynia się do budowania lepszych doświadczeń użytkowników.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do UX/UI: Przedstawienie podstawowych pojęć i definicji związanych z UX (User Experience) i UI (User Interface) oraz ich znaczenia w projektowaniu interfejsów użytkownika.
- Zrozumienie użytkownika: Szkolenie z zakresu technik badania i analizowania potrzeb, zachowań i preferencji użytkowników w celu projektowania interfejsów, takich jak tworzenie personas, mapowanie podróży użytkownika i badania użyteczności.
- Proces projektowania UX/UI: Omówienie etapów procesu projektowania UX/UI, takich jak analiza, prototypowanie, testowanie i iteracyjne doskonalenie.
- Zasady projektowania interfejsów: Przedstawienie kluczowych zasad projektowania interfejsów użytkownika, takich jak zasada prostoty, spójności, dostępności i użyteczności.
- Struktura informacji: Szkolenie dotyczące organizacji i hierarchii informacji w interfejsach użytkownika, takie jak tworzenie drzewa nawigacyjnego i struktury strony.
- Projektowanie nawigacji: Omówienie technik projektowania nawigacji w interfejsach, takich jak menu, karty, linki i ikony.
- Estetyka i branding: Szkolenie z zakresu projektowania estetycznego interfejsów i tworzenia spójnego wizerunku marki poprzez odpowiednie używanie kolorów, typografii, grafiki i elementów wizualnych.
- Prototypowanie: Przedstawienie różnych technik i narzędzi prototypowania, takich jak rysowanie odręczne, wireframing, mockupy i prototypy interaktywne.
- Testowanie użyteczności: Szkolenie z zakresu przeprowadzania testów użyteczności interfejsów użytkownika, takich jak testy A/B, testy użytkowników, analiza heat map i ocena czasu reakcji.
- Analiza danych: Omówienie wykorzystania danych i statystyk w procesie projektowania UX/UI, takie jak analiza ścieżek użytkowników, wskaźniki konwersji i analiza zachowań użytkowników na stronie.
- Kreatywność i innowacje: Szkolenie dotyczące technik generowania pomysłów, twórczego myślenia i innowacji w projektowaniu UX/UI.
- Interakcje i animacje: Przedstawienie zasad projektowania interakcji i animacji w interfejsach użytkownika, takie jak hover, kliknięcia, efekty przejść i animacje mikrointerakcji.
- Responsywność: Szkolenie z zakresu projektowania responsywnych interfejsów, które dostosowują się do różnych urządzeń i ekranów.
- Protokoły projektowe: Omówienie popularnych protokołów projektowych w UX/UI, takich jak Design Thinking, Lean UX i Agile UX, oraz zrozumienie ich zastosowania w różnych etapach procesu projektowania.
- Projektowanie dla różnych branż: Szkolenie dotyczące specyfiki projektowania UX/UI w różnych branżach, takich jak e-commerce, aplikacje mobilne, usługi finansowe, zdrowie i wellness.
- Projektowanie interfejsów mobilnych: Omówienie zasad i technik projektowania interfejsów dla urządzeń mobilnych, uwzględniając ograniczenia ekranowe, nawigację dotykową i specyficzne wzorce projektowe.
- Projektowanie interfejsów webowych: Szkolenie z zakresu projektowania interfejsów webowych, z naciskiem na czytelność, łatwość nawigacji, responsywność i interakcje.
- Eksperymentalne projekty UX/UI: Przedstawienie innowacyjnych i eksperymentalnych projektów UX/UI, które wykraczają poza tradycyjne wzorce i stawiają na oryginalność i nowatorskie rozwiązania.
- Dostępność i inkluzja: Szkolenie dotyczące projektowania interfejsów, które uwzględniają różnorodność użytkowników i spełniają standardy dostępności, takie jak czytelność, kontrast, alternatywne opisy i wsparcie dla technologii asystujących.
- Testowanie i iteracyjne doskonalenie: Omówienie znaczenia testowania interfejsów użytkownika, feedbacku użytkowników i iteracyjnego doskonalenia projektów UX/UI na podstawie zebranych danych i obserwacji.
- Projektowanie dla aplikacji mobilnych: Szkolenie dotyczące projektowania UX/UI dla aplikacji mobilnych, uwzględniające specyficzne elementy takie jak ekran dotykowy, gesty, nawigacja mobilna i przepływ użytkownika.
- Projektowanie dla stron internetowych: Omówienie specyfiki projektowania UX/UI dla stron internetowych, uwzględniające aspekty takie jak responsywność, dostępność, przewijanie strony i interakcje z użytkownikami.
- Projektowanie dla systemów wbudowanych: Szkolenie z zakresu projektowania UX/UI dla systemów wbudowanych, takich jak interfejsy dla urządzeń IoT, systemy sterowania domem czy panele kontrolne w przemyśle.
- Projektowanie dla interfejsów głosowych: Przedstawienie zasad projektowania UX/UI dla interfejsów głosowych i asystentów wirtualnych, takich jak Alexa, Siri czy Google Assistant, uwzględniając konwersację, rozpoznawanie mowy i odpowiednie podpowiedzi.
- Projektowanie dla interfejsów rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR): Szkolenie dotyczące projektowania UX/UI dla interfejsów AR i VR, uwzględniając interakcje przestrzenne, odwzorowanie rzeczywistości i immersję użytkownika.
- Trendy i przyszłość UX/UI: Omówienie aktualnych trendów i przyszłości projektowania UX/UI, takich jak sztuczna inteligencja, interfejsy głosowe, personalizacja i interakcje naturalne.
- Projektowanie dla osób z niepełnosprawnościami: Szkolenie dotyczące projektowania UX/UI, które uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami, takie jak słabo widzący, niedosłyszący czy osoby z ograniczeniami ruchowymi.
- Projektowanie dla różnych grup wiekowych: Omówienie zasad projektowania UX/UI dla różnych grup wiekowych, takich jak dzieci, młodzież, osoby dorosłe i seniorzy, uwzględniając ich specyficzne potrzeby i umiejętności.
- Projektowanie dla różnych kultur i języków: Szkolenie z zakresu projektowania UX/UI, które bierze pod uwagę różnice kulturowe, językowe i lokalne zwyczaje, takie jak ukierunkowane treści, lokalizacja i internacjonalizacja.
- Projektowanie dla różnych kontekstów użytkowania: Przedstawienie zasad projektowania UX/UI dla różnych kontekstów użytkowania, takich jak mobilność, praca w terenie, interakcje w czasie rzeczywistym czy tryby offline.
- Inkluzja i różnorodność: Szkolenie dotyczące projektowania UX/UI, które promuje inkluzję i różnorodność, takie jak uwzględnianie perspektyw i doświadczeń różnych grup użytkowników oraz eliminowanie uprzedzeń i dyskryminacji.
- Badania i testy z użytkownikami: Omówienie technik badawczych i testowych z użytkownikami reprezentującymi różne grupy, takie jak sesje obserwacyjne, wywiady, testy użyteczności i mapowanie emocjonalne.
Metody wykorzystywane podczas szkolenia
Wykłady
Podczas wykładów uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z teorią projektowania UX/UI.
Ćwiczenia praktyczne
Praktyczne ćwiczenia pozwolą uczestnikom na utrwalenie zdobytej wiedzy i nauczenie się praktycznego zastosowania umiejętności UX/UI.
Projekt
Praca nad projektem pozwoli uczestnikom na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce.
Dyskusje
Dyskusje umożliwią wymianę doświadczeń i pomysłów między uczestnikami, co może przyczynić się do lepszego zrozumienia tematu.
Feedback
Feedback od trenera i innych uczestników pomoże uczestnikom w nauce i ulepszaniu swoich umiejętności UX/UI.