Rozwiązywanie konfliktów
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do właścicieli firm, menadżerów, osób przewidzianych na stanowisko menadżerskie w przyszłości.
W efekcie szkolenia uczestnik
1
Rozumie istotę konfliktu, swoją rolę w konflikcie, komunikacji i własne emocje w skutecznym zarządzaniu konfliktem
2
Osiąga cel pośrednią drogą poprzez zastosowanie poznanych metod
MODUŁ 1: Natura konfliktu
- Scenka wprowadzająca
- Konflikt: typologia konfliktów, źródła i przyczyny
- Przykłady różnych typów konfliktów i uwarunkowań konfliktu
- Dynamika i konsekwencje konfliktu
- Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania konfliktu
MODUŁ 2: Jak rozpoznawać konflikt?
- Rozpoznawanie typowych sposobów zachowania w sytuacjach kryzysowych
- Identyfikacja wewnętrznej oceny konfliktu i reakcja na konflikt
- Jak wpływa nastrój na postrzeganie konfliktu?
- Autodiagnoza indywidualnego stylu reagowania na konflikt
MODUŁ 3: Konflikt w zespole
- Trudni współpracownicy czy trudny zespół?
- Zaburzenia komunikacyjne w zespole, jako przyczyna konfliktu
- Menedżerowie odpowiedzialni za rozwiązywanie konfliktu w zespole
- Rozwiązywanie własnych konfliktów z innymi
- Łagodzenie konfliktów – role osób trzecich
- Diagnoza i sprawdzenie metod postępowania wobec konfliktów
MODUŁ 4: Jak kreatywnie rozwiązywać konflikty?
- Zorientowanie na cele w zarządzaniu konfliktami
- Priorytety a rozwiązywanie konfliktów
- Systematyka pisania prowadząca do sukcesu w rozwiązywaniu konfliktów
- Jak postrzegać konflikty i jak nimi sterować (Budowanie strategii kreatywnego rozwiązywania problemów, odnajdowania pozytywnych intencji?)
- Jak można dokonać zmiany perspektyw w ocenie konfliktów – przeramowania
MODUŁ 5: Komunikacja w konflikcie
- Szacunek i zrozumienie dla spraw i problemów poprzez osobistą asertywność
- Aktywne słuchanie
- Informacje zwrotne, jako gwarancja sukcesu w komunikacji międzyludzkiej
- Jak zbierać brakujące informacje i wpływać na rozmówcę poprzez pytania, jakich pytań unikać?
MODUŁ VI: Rola menedżera w skutecznym rozwiązywaniu konfliktów
- Pomoc i zrozumienie
- Menedżer w roli moderatora i mediatora
- Jak wspólnie opracowywać długotrwałe strategie i jak przejść do czynu?
- Konsekwencja
- Jak radzić sobie ze stresem w sytuacjach konfliktowych?
MODUŁ VII: Trudny współpracownik i podwładny
- Umiejętności interpersonalne pomocne w radzeniu sobie z trudnymi ludźmi
- Jakie strategie stosować wobec różnych typów osobowościowych? (Pokazowe prezentacje z zastosowaniem nabytych podczas szkolenia umiejętności w efektywnym zarządzaniu konfliktem)
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
Szkolenie
Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.
Profesjonalizm Warto Szkolić
Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.