Skuteczne zarządzanie zespołem i budowanie autorytetu szefa

Uczestnik szkolenia “Skuteczne zarządzanie zespołem i budowanie autorytetu szefa” zyska praktyczne umiejętności efektywnego zarządzania zespołem, co pozwoli na zwiększenie motywacji i zaangażowania pracowników. Pozna techniki budowania autorytetu i zaufania wśród podwładnych, co przyczyni się do lepszej współpracy i komunikacji w zespole.

wyślij zapytanie

Grupa docelowa i idea szkolenia: Skuteczne zarządzanie zespołem i budowanie autorytetu szefa

Grupa docelowa szkolenia “Skuteczne zarządzanie zespołem i budowanie autorytetu szefa” to kadra menedżerska wyższego i średniego szczebla, właściciele firm oraz specjaliści HR. Szkolenie skierowane jest także do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami przywództwa i zwiększania efektywności zarządzania zespołami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem budowania stabilności i skuteczności w osiąganiu wyznaczonych celów. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania zespołem oraz budowania autorytetu jako liderzy.

Idea szkolenia “Skuteczne zarządzanie zespołem i budowanie autorytetu szefa” opiera się na założeniu, że zmotywowany i zgrany zespół to nieoceniony skarb, który pozwala organizacji stawić czoła największym wyzwaniom, a nawet świadomie je kształtować. W dzisiejszych czasach, charakteryzujących się ostrą konkurencją, niepewnością, ogromną zmiennością oraz presją czasu i wyników, umiejętne zarządzanie zespołem jest kluczowe. Szkolenie ma na celu pomóc menedżerom w efektywnym wykorzystaniu swoich predyspozycji w połączeniu z potencjałem zespołu, rozwijaniu tego potencjału oraz uwolnieniu pełni energii, zaangażowania i kreatywności pracowników. Uczestnicy dowiedzą się, jak budować swój autorytet, tworzyć przyjazne miejsce pracy oraz jak świadomie kształtować swoją drogę zawodową na korzyść siebie, zespołu i całej organizacji. Szkolenie łączy teorię z praktycznymi warsztatami i ćwiczeniami, dostosowując podejście do indywidualnych potrzeb każdego uczestnika, aby pomóc im stać się lepszymi liderami.

zapisz się na szkolenie już teraz

Skuteczne zarządzanie zespołem i budowanie autorytetu szefa – korzyści ze szkolenia

  • Spadek poziomu stresu oraz wzrost komfortu i satysfakcji z pracy personelu różnych szczebli: ma to realny wpływ na wzrost jakości obsługi klientów i interesariuszy poprawiając wyniki całej organizacji
  • Wzrost świadomości wspólnoty celów organizacji i pracowników: lojalność, wiązanie swojej własnej przyszłości zawodowej z pracodawcą, eliminacja konfliktów interesów i dysonansów poznawczych to atuty pozwalające na dynamiczny rozwój każdej organizacji

Korzyści dla organizacji

  • Zwiększenie efektywności zarządzania zespołami pracowników: skuteczna realizacja zadań, łatwiejsze osiąganie celów ilościowych i jakościowych; optymalna alokacja zasobów związana z podporządkowaniem działań strategii i priorytetom organizacji
  • Wzrost zaangażowania i poczucia tożsamości pracowników z organizacją: dzięki wzmocnieniu transparentnego i systemowego podejścia menedżerów do procesu motywacji, oceny i rozwoju członków zespołu
  • Lepsza komunikacja: usprawnienie  wielokierunkowego procesu przekazywania i odbioru informacji, z naciskiem na precyzję i zwięzłość przekazu, przekładającą się na oszczędność czasu i eliminację błędów
  • Zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności: poprzez optymalizację wewnętrznych procesów decyzyjnych, wzmacnianie zachowań zorientowanych na wynik oraz akumulację wiedzy
  • Zmniejszenie współczynnika rotacji pracowników: bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, skrócenie wakatów, wykorzystanie efektu doświadczenia

Korzyści dla menedżerów

  • Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania: przegląd aktualnych teorii skonfrontowany z praktyką zarządzania na różnych szczeblach i w różnych kontekstach organizacyjnych
  • Ćwiczenie czyni mistrza: wypracowywanie i utrwalanie właściwych nawyków i reakcji menedżerskich w trakcie warsztatów i ćwiczeń uwzgledniających realne sytuacje w kontakcie szefa z pracownikiem
  • Rozwijanie umiejętności komunikacji z zespołem: doskonalenie technik opracowywania i przekazywania komunikatu oraz analizy informacji zwrotnej. Wzrost elastyczności reagowania w różnych sytuacjach, włączając działanie pod presją i zarządzanie kryzysowe
  • Wzrost świadomości dotyczącej swoich mocnych i słabych stron jako szefa: autoanaliza, wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk w poszukiwaniu własnego, oryginalnego a zarazem skutecznego stylu zarządzania zespołem. Zyskanie punktu odniesienia w procesie dalszego rozwoju umiejętności przywódczych.
  • Zwiększenie szans na szeroko rozumiany sukces: jesteśmy silni siłą swoich ludzi. Szkolenie wspomaga uczestników w budowaniu długofalowych wewnętrznych relacji z zespołem, opartych na zaufaniu i wspólnych wartościach, co przekłada się na osiąganie wyznaczonych ambitnych celów
dowiedz się więcej

Program szkolenia

  • Otoczenie zewnętrzne ważnym czynnikiem determinującym działanie organizacji.
  • Wizja, misja, wartości i strategia oraz kultura organizacyjna – ich rola wytyczająca ramy działania menedżera.
  • Struktura organizacji i wewnętrzna współpraca pomiędzy działami z uwzględnieniem szczególnej roli HR.
  • Od strategii poprzez priorytety do codziennych działań.
  • Uwarunkowania zewnętrzne.
  • Proces rekrutacji i wdrożenia.
  • Motywacja warunkiem sukcesu i rozwoju osobistego.
  • Etapy rozwoju pracownika.
  • Typy osobowości i role spełniane w zespole.
  • Proces grupowy – od grupy do zespołu, etapy ewolucji.
  • Energia zespołu i rodzaje współpracy.
  • Reguły wywierania wpływu, perswazja.
  • Indywidualna ścieżka dotarcia do pracownika.
  • Podstawy coachingu, mentoring, GROW.
  • Zasady komunikacji zespołowej.
  • Proces decyzyjny, delegowanie.
  • Planowanie, wytyczanie celów, monitoring.
  • Konflikt, zarządzanie kryzysowe.
  • Planowanie sukcesji.
  • Moja rola jako szefa.
  • Moje silne i słabe strony.
  • Style zarządzania, mój oryginalny styl.
  • Dawanie przykładu, wiarygodność, charyzma.
  • Pomiar efektywności zarządzania.
  • Równowaga życiowa menedżera.

Metody wykorzystywane podczas szkolenia

1

Wykład/prezentacja

Trener przedstawia teorię nawiązującą do zebranych przed chwilą doświadczeń.

2

Symulacje, scenki

Uczestnicy odgrywają zadane role nawiązujące do realnych sytuacji, z sukcesywną autoanalizą i konstruktywną dyskusją grupową.

3

Praca grupowa

Uczestnicy zebrani w grupy opracowują poszczególne zadania, następnie prezentują swoje rezultaty na forum plenarnym. Dyskusja uwypukla elementy wspólne i różnice, następuje synteza zaprezentowanych rozwiązań.    Inną formą pracy grupowej jest burza mózgów moderowana przez trenera, w zależności od kontekstu spontaniczna bądź z założeniami wstępnymi.

4

Test autodiagnostyczny

Test dotyczący określenia własnego profilu kompetencyjnego, polegający na przyporządkowywaniu wartości kolejnym stwierdzeniom odpowiadającym typowym zachowaniom Uczestnika.

5

Studium przypadku

Śledzenie omawianego zagadnienia na przykładzie sytuacji, która miała miejsce w rzeczywistości, zaprezentowanej przez trenera (również z użyciem multimediów, np. video) lub przez uczestników z ich indywidualnych doświadczeń. Wspólna analiza i omówienie alternatywnych rozwiązań.

Trenerzy

Maciej Dąbrowski

Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności sprzedażowych (z uwzględnieniem wykorzystania CRM), obsługi klienta, efektywności osobistej, komunikacji, motywacji i zarządzania zespołem. Pomaga również w opracowaniu i przełożeniu języka strategii marketingowej i sprzedażowej (w tym dotyczącej produktów i marek premium) na codzienne działania zespołu. Doradza i szkoli w obszarze budowania i koordynowania sieci dystrybucyjnej. Absolwent SGGW AR Warszawa – lekarz weterynarii, Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie, Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie – Executive MBA, Malik Academy St. Gallen Szwajcaria w dziedzinie zarządzania, Akademii Trenera Ernst & Young oraz certyfikowany coach i tłumacz NOT (język angielski w dziedzinach: zarządzanie, medycyna, ochrona zdrowia i farmacja). Karierę rozpoczął jako pracownik naukowy PAN w dziedzinie immunologii, by po kilku latach przejść do komercyjnego rynku medycznego. Przeszedł drogę od przedstawiciela handlowego poprzez menedżera produktu do szefa sprzedaży w międzynarodowych koncernach zajmujących się diagnostyką medyczną (Abbott, Roche, Beckman). Od roku 2000 kierował polskimi filiami międzynarodowych korporacji działających na rynku polskim i w krajach bałtyckich. Stworzył od podstaw struktury organizacyjne dla firm Cegedim (CRM i marketing farmaceutyczny) oraz Eppendorf (dostawca rozwiązań z zakresu life sciences i biotechnologii dla uczelni, nauki i przemysłu). Członek Zarządu Eppendorf Poland przez 12 lat. Wewnętrzny coach dla zespołu sprzedaży Eppendorf. Obecnie aktywny na polu pracy trenerskiej i doradczej. Prowadził zajęcia z marketingu i biznesowego języka angielskiego w Warszawskiej Akademii Reklamy, szkolił i kierował projektami wdrożenia systemu CRM i towarzyszących produktów marketingowych w największych firmach farmaceutycznych w Polsce, obecnie prowadzi szkolenia otwarte oraz zamknięte dedykowane dla indywidualnych firm i organizacji po przeprowadzeniu dogłębnej analizy ich potrzeb szkoleniowych. Doradza menedżerom w zakresie rozwoju osobistego.

Opinie

Profesjonalnie zorganizowane szkolenie

Jako przedstawiciel firmy chciałabym wyrazić nasze ogromne zadowolenie z usług firmy Warto Szkolić, która przeprowadziła dla naszego zespołu szkolenie sprzedażowe. Trener Paweł okazał się być prawdziwym profesjonalistą - jego wiedza, doświadczenie i zaangażowanie były widoczne na każdym kroku. Szkolenie było przeprowadzone w sposób dynamiczny i interaktywny, co sprawiło, że wszyscy uczestnicy byli aktywnie zaangażowani i zmotywowani do nauki. Efekty szkolenia przerosły nasze oczekiwania - każdy wyciągnął cos dla siebie. Warto Szkolić to firma godna polecenia i na pewno będziemy korzystać z ich usług w przyszłości.

Interesujące i bardzo profesjonale szkolenie

Firma Warto Szkolić przeprowadziła szkolenie nt. „Jak przeciwdziałać niewłaściwym zachowaniom w miejscu pracy” w ramach Planu Równości realizowanego w ING PAN. Było to szkolenie on-line, z materiałami szkoleniowymi, wygłoszone przez Pana Pawła Głowackiego. Szkolenie zostało bardzo pozytywnie przyjęte, wysoko ocenione przez naszych pracowników i bardzo interesujące. Współpraca z firmą Warto Szkolić była miłym i bezproblemowym doświadczeniem. Szkolenie zdecydowanie spełniło nasze oczekiwania. Oceniamy firmę Warto Szkolić jako rzetelną i godną polecenia.

Współpraca

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
więcej opinii