Grupa docelowa i idea szkolenia: Sztuka prezentacji i zarządzanie czasem
Grupa docelowa szkolenia to przede wszystkim liderzy zespołów, menedżerowie i konsultanci, którzy codziennie muszą efektywnie komunikować się z różnymi grupami odbiorców, prezentować skomplikowane idee w zrozumiały sposób oraz zarządzać swoim czasem, aby sprostać wielu wyzwaniom. Szkolenie jest również wartościowe dla specjalistów z różnych dziedzin, którzy dążą do zwiększenia swojej produktywności przez lepsze zarządzanie czasem i umiejętność skutecznego przekazywania swoich pomysłów. Wszystkie osoby, które pragną rozwijać te kompetencje, niezależnie od branży czy stopnia zaawansowania, znajdą w tym szkoleniu dużą wartość.
Idea szkolenia polega na tym, że uczestnicy nauczą się technik, które pomogą im skuteczniej przekazywać informacje, zrozumieć jak skutecznie zarządzać swoim czasem i zidentyfikować obszary, w których mogą poprawić swoją produktywność. Program szkolenia obejmuje zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne ćwiczenia.
Sztuka prezentacji i zarządzanie czasem – korzyści ze szkolenia
- Efektywniejsze wykorzystanie czasu: Szkolenie obejmujące zarządzanie czasem przyczynia się do lepszego wykorzystania czasu w firmie. Pracownicy będą bardziej świadomi swojego czasu, będą potrafili lepiej planować, priorytetyzować zadania i eliminować marnowanie czasu. To może prowadzić do zwiększenia produktywności i efektywności pracy.
- Zwiększenie świadomości na temat wpływających czynników: Szkolenie wskazuje na to, by określać wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych, które mają wpływ na zarządzanie sobą i swoim czasem. Zachęca do analizowania celów i tego, co realnie może wpłynąć korzystnie i niekorzystniue na ich realizację.
Korzyści dla organizacji
- Poprawa efektywności działania: Doskonalenie umiejętności określania celów, a także efektywnego zarządzania czasem zespołu wiąże się z poprawą efektywności wykonywania zadań przez zespół. Lepsze zarządzanie wewnątrz pojedynczych zespołów wpływa pozytywnie na całą firmę.
- Wzrost zaangażowania pracowników: Szkolenie, które rozwija umiejętności zarządzanie czasem, może przyczynić się do wzrostu zaangażowania pracowników. Zwiększona pewność siebie i umiejętność skutecznego wykorzystywania czasu sprawiają, że pracownicy czują się bardziej kompetentni i zmotywowani do osiągania lepszych wyników.
Korzyści dla pracowników
- Skuteczne zarządzanie obowiązkami: Szkolenie pomaga pracownikom w lepszym zarządzaniu swoim czasem. Dzięki nauce skutecznych strategii planowania, priorytetyzacji i eliminowania rozproszeń, pracownicy są w stanie efektywniej wykonywać zadania, osiągać cele i utrzymać równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
- Zwiększenie pewności siebie: Poczucie efektywności swoich działań w zakresie zarządzania pracą przyczynia się do zwiększenia poczucia skuteczności. To jest niezwykle istotne dla budowania i utrzymania pewności siebie pracowników, szczególnie tych, którzy są odpowiedzialni za pracę grupową.
Program szkolenia
- Organizowania czasu pracy w organizacji.
- Określenie listy potencjalnych sprzymierzeńców i sabotażystów w planowaniu i zarządzaniu czasem.
- Określenie jakie zachowania w organizacji sprzyjają, a jakie utrudniają planowanie.
- Opracowanie listy konkretnych obszarów w firmie, które wpływają na planowanie i zarządzanie czasem.
- Analiza własnych kompetencji w zakresie planowania.
- Analiza stylów działania w sytuacji konfliktowych i stresowych.
- Określenie indywidualnych list obszarów, które mają wpływ na „moje” zarządzanie czasem.
- Główne zasady funkcjonowania w czasie – „z życia organizacji”.
- Priorytetyzacja zadań i macierz Eisenhovera.
- Arkusze planowania indywidualnego i grupowego.
- Program Osobistej Efektywności – przezwyciężenie nawyku odkładania spraw na później.
- Tworzenie harmonogramów.
- Kamienie milowe.
- Zasada konstruowania celów SMART.
- Metoda 2-2-2.
- Technika Pomodoro.
Metody wykorzystywane podczas szkolenia
Warsztaty
Łączenie wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.
Studium przypadku
Omawianie konkretnych przypadków i przykładów związanych z tematyką szkolenia. Metoda pozwala uczestnikom uczyć się dzięki analizie błędów i sukcesów innych osób i organizacji.
Wykład
Ekspert przedstawia zagadnienia teoretyczne najczęściej w formie prezentacji lub pracy z flipchartem.
Trenerzy
Robert Kopjas
16 lat doświadczenia na stanowisku trenera. Ma wieloletnie doświadczenie jako ekspert w dziedzinie integracji i wdrożeń systemów informatycznych w międzynarodowych korporacjach. Ukończył Wydział Elektrotechniki i Elektroniki oraz Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej. Członek PTI. Certyfikowany egzaminator ECDL i E-CITIZEN.