Zarządzanie i komunikacja w zespole branży transportowej
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do pracowników branży transportowej, którzy zajmują stanowiska związane z zarządzaniem zespołem lub chcą poprawić swoje umiejętności z zakresu zarządzania i komunikacji.
W ramach aktywizującego szkolenia zostaną rozwinięte kluczowe umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania w zespole. Uczestnicy nabędą umiejętności budowania i wzmacniania własnego autorytetu poprzez techniki zarządzania sytuacyjnego, a także nabędą kompetencje z zakresu motywowania, delegowania zadań i przekazywania informacji trudnych. Każdy uczestnik podczas szkolenia zyska świadomość własnego potencjału ja także narzędzi komunikacyjnych, wspierających codzienne zarządzanie.
W efekcie szkolenia uczestnik
Pozna techniki i narzędzia zarządzania, które pomogą mu efektywniej zarządzać zespołem, podnosić jego wydajność i motywować do osiągania celów.
Pozna techniki komunikacji interpersonalnej, które pomogą w lepszym porozumiewaniu się z innymi członkami zespołu, rozwiązywaniu konfliktów oraz przekazywaniu informacji.
Będzie w stanie skuteczniej i sprawniej wykonywać swoje zadania, co przełoży się na lepsze wyniki organizacji.
Zwiększy zaangażowanie swoich pracowników oraz będzie potrawił poprawić ich poziom satysfakcji z pracy.
Moduł I Menadżer – autorytet czy przyjaciel?
- Cechy osobowości dobrego kierownika/menedżera
- SWOT potencjału kierowniczego
- Style kierowania – rodzaje, konsekwencje
- Jak budować autorytet w zespole – rola wizerunku wśród podwładnych
- Rodzaje autorytetu: formalny i nieformalny
- Role i wyzwania w zarządzaniu
- Elementy treningu umiejętności kierowniczych
Moduł II Praca z zespołem i skuteczna komunikacja
- Zespół a grupa ludzi – różnice
- Jak zwiększać efektywność pracy w zespole?
- Komunikacja interpersonalna w zespole
- Techniki skutecznej komunikacji w zespole
- Przepływ informacji i obieg dokumentów w zespole
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Asertywna komunikacja w zespole
Moduł III Kształtowanie motywacji pracowników
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do typów i preferencji podwładnego
- Co motywuje a co demotywuje – budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone zadania
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji w zespole
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu
- Narzędzia wspomagające codzienne zarządzanie
Moduł IV Doskonalenie potencjału menadżera i zespołu
- Pozyskiwanie i interpretacja informacji
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Podnoszenie wydajności własnej i zespołu
- Automotywacja kierownika, rozwijanie własnego potencjału lidera
- Organizacja pracy własnej kierownika i zespołu
Metody szkoleniowe
Szkolenie zostanie zrealizowane w formie aktywizującego warsztatu uzupełnionego przez formę wykładową oraz grę symulacyjną z zakresu zarządzania zespołem. W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną:
- dyskusje grupowe, brainstorming
- mini – wykłady
- ćwiczenia praktyczne, indywidualne i grupowe
- case studies
- gra symulacyjna
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.