Zarządzanie międzypokoleniowe
Dla kogo?
Szkolenie skierowane dla menadżerów i kadry kierowniczej, celem skutecznego zarządzania zespołem zróżnicowanym pokoleniowo, a także chcących zrozumieć specyfikę, różnic i wyzwań związanych z poszczególnymi generacjami pracowników.
W efekcie szkolenia uczestnik
Nabywa wiedzę umożliwiającą właściwe dopasowanie stylu kierowania, motywowania oraz delegowania zadań do specyfiki przedstawicieli poszczególnych generacji
Zwiększa efektywność codziennych działań w zespole
Rozumie specyfikę różnic i wyzwań związanych z poszczególnymi generacjami pracowników
Moduł I. Generacje w zespole
- Cechy charakterystyczne generacji
- Stereotypy i przekonania dotyczące generacji
- Różnice generacyjne – szanse i wyzwania
- Potencjał zróżnicowanych generacyjnie zespołów
- Kompetencje zarządzania międzypokoleniowego
Moduł II. Zarządzanie zespołem zróżnicowanym pokoleniowo
- Tworzenie zespołu zróżnicowanego pokoleniowo
- Znaczenie ról zespołowych w zespole
- Komunikacja interpersonalna w zespole zróżnicowanym generacyjnie
- Zarządzanie procesem rozwoju zespołu
- Konflikt międzypokoleniowy – źródła i strategie rozwiązywania
- Elementy psychologii w relacjach z pracownikami różnych generacji
Moduł III. Budowanie zaangażowania i motywacji
- Jak motywować pokolenie X,Y,Z
- Generacyjne różnice postaw, potrzeb i motywatorów do działania
- Pożądane modele pracy w poszczególnych generacjach
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do preferencji pracownika
- Motywatory i demotywatory – jak je wykorzystać w zarządzaniu generacjami
- Budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone zadania
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji i zaangażowania
Moduł V. Delegowanie zadań i komunikacja celów
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności – techniki dopasowane do generacji
- Budowanie zaangażowania pracownia w realizację zadania/celów
- Znaczenie precyzyjnego komunikowania celów
- Style delegowania zadań
- Delegowanie uwzględniające możliwości, predyspozycje i profil pracownika
- Motywacyjna rola delegowania
Moduł VI. Informacja zawrotna i komunikaty korygujące
- Cztery kroki w egzekwowaniu
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu
- Komunikaty wzmacniające/osłabiające zaangażowanie pracownika
- Asertywność w relacjach międzygeneracyjnych
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.