Zarządzanie międzypokoleniowe
Dla kogo?
Szkolenie skierowane dla menadżerów i kadry kierowniczej, celem skutecznego zarządzania zespołem zróżnicowanym pokoleniowo, a także chcących zrozumieć specyfikę, różnic i wyzwań związanych z poszczególnymi generacjami pracowników.
W efekcie szkolenia uczestnik
1
Nabywa wiedzę umożliwiającą właściwe dopasowanie stylu kierowania, motywowania oraz delegowania zadań do specyfiki przedstawicieli poszczególnych generacji
2
Zwiększa efektywność codziennych działań w zespole
3
Rozumie specyfikę różnic i wyzwań związanych z poszczególnymi generacjami pracowników
Moduł I. Generacje w zespole
- Cechy charakterystyczne generacji
- Stereotypy i przekonania dotyczące generacji
- Różnice generacyjne – szanse i wyzwania
- Potencjał zróżnicowanych generacyjnie zespołów
- Kompetencje zarządzania międzypokoleniowego
Moduł II. Zarządzanie zespołem zróżnicowanym pokoleniowo
- Tworzenie zespołu zróżnicowanego pokoleniowo
- Znaczenie ról zespołowych w zespole
- Komunikacja interpersonalna w zespole zróżnicowanym generacyjnie
- Zarządzanie procesem rozwoju zespołu
- Konflikt międzypokoleniowy – źródła i strategie rozwiązywania
- Elementy psychologii w relacjach z pracownikami różnych generacji
Moduł III. Budowanie zaangażowania i motywacji
- Jak motywować pokolenie X,Y,Z
- Generacyjne różnice postaw, potrzeb i motywatorów do działania
- Pożądane modele pracy w poszczególnych generacjach
- Motywatory w zespole – rola systemów motywacyjnych
- Motywowanie dostosowane do preferencji pracownika
- Motywatory i demotywatory – jak je wykorzystać w zarządzaniu generacjami
- Budowanie odpowiedzialności pracownika za powierzone zadania
- Sposoby przeciwdziałania spadkom motywacji i zaangażowania
Moduł V. Delegowanie zadań i komunikacja celów
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności – techniki dopasowane do generacji
- Budowanie zaangażowania pracownia w realizację zadania/celów
- Znaczenie precyzyjnego komunikowania celów
- Style delegowania zadań
- Delegowanie uwzględniające możliwości, predyspozycje i profil pracownika
- Motywacyjna rola delegowania
Moduł VI. Informacja zawrotna i komunikaty korygujące
- Cztery kroki w egzekwowaniu
- Korygowanie i komunikowanie trudnych decyzji pracownikom
- Umiejętność udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych członkom zespołu
- Komunikaty wzmacniające/osłabiające zaangażowanie pracownika
- Asertywność w relacjach międzygeneracyjnych
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
Szkolenie
Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.
Profesjonalizm Warto Szkolić
Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.