Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników mających podnieść swoje kompetencje managerskie w zakresie kierowania zespołem zorientowanym na realizację celów firmowych.
W efekcie szkolenia uczestnik
Charakteryzuje zasady i narzędzia kierowania zespołem.
Identyfikuje znaczenie i rolę pracownika.
Rozpoznaje główne przyczyny i niepowodzenia w komunikacji.
Charakteryzuje etapy zmian.
Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych zmian zgodnie ze strategią.
Ocenia i diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
Inicjuje zmiany i jest liderem ich wprowadzania w przedsiębiorstwie.
Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych organizacji pracy.
Identyfikuje nabycia umiejętności reagowania na trudne sytuację i konflikty.
Skutecznie wprowadza komunikaty o zwiększeniu skuteczności poprzez planowanie działań w oparciu na priorytety.
Afirmuje pozytywny stosunek do nowych wyzwań.
Proponuje niestandardowe rozwiązania.
Zarządza z uwzględnieniem obowiązujących norm etycznych.
Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
Wyraża i rozwiązuje problemy oraz podejmuje decyzje oparte o dostępne informacje.
Moduł I AUTORYTET MANAGERA
- Diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem
- Czym jest autorytet managera
- Jakie działania managera pomagają budować jego autorytet
- Co niszczy autorytet managera w oczach podwładnych
- „Wczoraj kolega dziś przełożony” – nowy poziom starych relacji
Moduł II ROLA MANAGERA/ LIDERA W BUDOWANIU EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
- Profil MBTI® managera – znajomość typologii osobowości w budowaniu efektywnej komunikacji
- Określenie najważniejszych elementów, składające się na efektywną i skuteczną współpracę zespołową
- Autoprezentacja i budowanie wizerunku managera
- Body language w pracy menadżerskiej
- Budowanie wiarygodności menadżera poprzez spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Budowanie odpowiedzialności pracowników i współpracowników za powierzone zadania oraz angażowanie ich w procesy firmowe
- Narzędzia komunikacji menadżerskiej (ustalanie priorytetów, komunikowanie zadań, delegowanie zadań, informowanie o zmianach, prowadzenie rozmów oceniających, zasady zarządzania informacją w organizacji, zasady prowadzenia „exit interview”)
Moduł III ZESPOŁY I GRUPY
- Etapy rozwoju pracownika
- Style przywództwa dopasowane do potrzeb rozwojowych pracowników – Model zarządzania
- sytuacyjnego K. Blancharda
- Etapy pracy i rozwoju pracowników
- Poznanie potrzeb i motywacji zespołu
- Formy motywowanie pracowników a zespołu /rodzaje motywacji (Model Maslowa, Vrooma i Herzberga)
- Trudne rozmowy z pracownikami
Moduł IV WARSZTAT ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
- Ustalanie celów zespołowych – SMART
- Planowanie i organizacja zadań w zespole
- Ustalanie harmonogramu prac
- Efektywne delegowanie zadań
- Kontrolowanie i egzekwowanie wyznaczonych celów
- Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen podwładnych
- Wspieranie pracowników w rozwoju zawodowym
- Konflikt w zespole jako szansa na przyspieszenie rozwoju
- Zasady wdrożenia nowego pracownika
Moduł V ZARZĄDZANIE CZASEM, WYTYCZANIE CELÓW I PRIORYTETÓW
- Diagnoza osobistego stylu zarządzania czasem
- Dzielenie zadań według zasady Eisenhowera
- Ustalanie priorytetów według zasady Pareto
- Krzywa wydajności i koncentracji – sposób optymalnego wykorzystania czasu przeznaczonego na pracę i regenerację sił
- Zwiększenie efektywności i realizacji zadań w zespole, redukcję napięć i frustracji wewnątrz zespołowej
- Emocje, stres, wypalenie zawodowe – inteligencja emocjonalna kluczem do sukcesu
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Cel edukacyjny
Usługa „Efektywne przywództwo oraz skuteczne narzędzia managerskie” przygotowuje do prawidłowego i efektywnego rozwijania umiejętności managerskich jak i komunikacyjnych. Dodatkowo nabywa umiejętności reagowania na trudne sytuację i konflikty.
Informacje dodatkowe:
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Liczba godzin szkolenia wynosi: 16h
Pliki dokumentów, materiałów będą do pobrania w dowolnym formacie.
Po zakończonym szkoleniu, uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.