Zarządzanie pracownikami – warsztat skutecznego lidera

Dla kogo?

Szkolenie skierowane dla liderów.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Zwiększy świadomość i wiedzę na temat roli każdego lidera w organizacji.

2

Zbuduje rolę przełożonego w zespole, ustali zasady i reguły współpracy z pracownikami.

3

Wypracuje kluczowe kompetencje niezbędne w codziennej pracy liderów.

4

Rozwinie umiejętności z zakresie budowania autorytetu w zespole.

Dzień 1

Moduł I     Wprowadzenie do szkolenia

  • Poznanie uczestników,
  • Zasady, reguły pracy na warsztatach,
  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy,

 

Moduł II   Rola lidera w Firmie

  • Świadomość zadań na stanowisku lidera,
  • Odpowiedzialność za ludzi, wyniki, przyszłość,
  • Budowanie roli lidera, ustalanie zasad i reguł współpracy z zespołem,
  • Klarowny plan celów krótko i długoterminowych,

 

Moduł III   Kluczowe kompetencje liderów

  • Wybieramy i omawiamy kluczowe kompetencje,
  • Samoświadomość wiedzy i umiejętności,
  • Reguły jako fundament pracy każdego lidera,
  • Rozwój osobisty,
  • Organizacja pracy własnej i pracowników,
  • Planowanie, wyznaczanie zadań, zarządzanie priorytetami,

 

Moduł IV    Warsztat komunikacyjny – prowadzenie rozmów z pracownikami

 

  • Słuchanie i uważność podczas rozmów,
  • Pytania jako klucz do właściwej komunikacji,
  • Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI),
  • Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników,
  • Techniki wywierania wpływu w rozmowach z pracownikami,
  • Trening rozmów z pracownikami,

 

Moduł V     Warsztat zarządzania

  • Etapy rozwoju pracownika

 

PRACA DOMOWA

Analiza zespołów. Każdy z uczestników szkolenia dokona analizy swoich pracowników pod kątem kluczowych umiejętności na zajmowanych stanowiskach. Ocena umiejętności zgodnie z omawianym na 1 dniu szkolenia modelem rozwoju pracowników. Tabela będzie podstawą do zarządzania dopasowanego do etapu aktualnego rozwoju każdego z pracowników, właściwego dobierania i stosowania odpowiednich narzędzi i stylów przywództwa.

Dzień 2

Moduł VI   Warsztat zarządzania zespołem

  • Zarządzanie sytuacyjne w oparciu o metodologię K. Blancharda,
  • Rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i zaangażowania pracowników,
  • Metody zarządzania managera
    • Instruktarz,
    • Trening,
    • Coaching,
    • Delegowanie,
  • Scenki dotyczące praktycznego zarządzania pracownikami,

 

Moduł VII   Działania managerskie w praktyce

  • Mocne rozmowy z pracownikami,
  • Trudne sytuacje managerskie w praktyce – case study,
  • Rozwiązywanie konfliktów w zespołach,
  • Trening krótkich spotkań z pracownikami,

 

Moduł VIII   Autorytet lidersa

  • Czym jest autorytet lidera,
  • Jakie działania lidera pomagają budować jego autorytet,
  • Co niszczy autorytet lidera w oczach podwładnych,
  • Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania,

 

Moduł VIII   Mój zespół

  • Czym jest praca zespołowa, siła/synergia zespołu,
  • Jak budować zaangażowanie i motywację pracowników,
  • Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen pracowników,
  • Konflikt w zespole jako szansa na przyspieszenie rozwoju,
  • Asertywne rozmowy z pracownikami, stawianie granic,
  • Trójkąt odpowiedzialności lidera: Wyznaczanie zadań, Motywowanie, Kontrola i rozliczanie,
  • Jak właściwie udzielać informację zwrotną,
  • Ćwiczenia rozmów w zespołach trzyosobowych (lider/pracownik/obserwator).

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii