Zarządzanie pracownikami warsztat skutecznego menadżera 2 dni

Dla kogo?

Szkolenie skierowane do menadżerów i kierowników.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Zbuduje postawę asertywną, nastawioną na partnerską współprace z Klientami i podwładnymi

2

Poszerzy wiedzę dotyczącą skutecznych metod motywowania pracowników

3

Rozwinie umiejętności zarządzania zespołem w oparciu o model zarządzania sytuacyjnego K. Blancharda

4

Podniesie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami menadżerskimi, zarządzania konfliktami

Zadanie przed szkoleniem:

  • Opisać 3-5 przykładów trudnych sytuacji managerskich, które powinny zostać omówione podczas 2 dni szkoleniowych.

Dzień I 
Moduł I Wprowadzenie do szkolenia

  • Poznanie uczestników
  • Zasady, reguły pracy na warsztatach
  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

Moduł II Rola kierownika w Firmie

  • Świadomość zadań na stanowisku kierowniczym,
  • Odpowiedzialność za ludzi, wyniki, przyszłość,
  • Budowanie roli przełożonego, ustalanie zasad i reguł współpracy z zespołem,
  • Klarowny plan celów krótko i długoterminowych,

Moduł III Warsztat komunikacyjny – prowadzenie rozmów

  • Słuchanie i uważność podczas rozmów,
  • Pytania jako klucz do właściwej komunikacji,
  • Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI),
  • Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników,
  • Asertywność we współpracy z Klientami, ustalanie zasad współpracy

Moduł IV Warsztat zarządzania zespołem

  • Etapy rozwoju pracownika

 

PRACA DOMOWA

Analiza zespołów. Każdy z uczestników szkolenia dokona analizy swoich podwładnych pod kątem kluczowych umiejętności na zajmowanych stanowiskach. Ocena umiejętności zgodnie z omawianym na 1 dniu szkolenia modelem rozwoju pracowników. Tabela będzie podstawą do zarządzania dopasowanego do etapu aktualnego rozwoju każdego z pracowników, właściwego dobierania i stosowania odpowiednich narzędzi i stylów przywództwa.

Dzień II
Moduł V Warsztat zarządzania zespołem

  • Zarządzanie sytuacyjne w oparciu o metodologię K. Blancharda,
  • Rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i zaangażowania pracowników,
  • Metody zarządzania managera
    • Instruktarz,
    • Trening,
    • Coaching,
    • Delegowanie,
  • Scenki dotyczące praktycznego zarządzania podwładnymi,

Moduł VI Autorytet managera

  • Czym jest autorytet managera,
  • Autoprezentacja – pierwsze wrażenie, postawy managera,
  • Wczoraj kolega, dziś przełożony – jak budować nową pozycję,
  • Jakie działania managera pomagają budować jego autorytet,
  • Co niszczy autorytet managera w oczach podwładnych,
  • Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania,

Moduł VII Mój zespół

  • Czym jest praca zespołowa, siła/synergia zespołu,
  • Jak budować zaangażowanie i motywację pracowników,
  • Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen podwładnych,
  • Asertywne rozmowy z podwładnymi, stawianie granic,
  • Trójkąt odpowiedzialności przełożonego: Wyznaczanie zadań, Motywowanie, Kontrola i rozliczanie,
  • Jak właściwie udzielać informację zwrotną,

Moduł VIII Działania managerskie w praktyce

  • Mocne rozmowy z podwładnymi,
  • Trening krótkich spotkań z podwładnymi,
    • Motywowanie,
    • Angażowanie,
    • Wyrażanie uznania,
    • Korygowanie,
    • Dopytywanie,
    • Przekazywanie,
    • Omawianie,

Zadanie poszkoleniowe (do zrealizowania w ciągi 1 miesiąca od zakończenia szkolenia):

  • Przygotować działania rozwojowe dla kluczowych pracowników z podległego zespołu na podstawie tabeli rozwoju pracowników.
  • Omówić opracowany plan działań z bezpośrednim przełożonym.

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii