Zarządzanie pracownikami warsztat skutecznego menadżera 2 dni
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do menadżerów i kierowników.
W efekcie szkolenia uczestnik
Zbuduje postawę asertywną, nastawioną na partnerską współprace z Klientami i podwładnymi
Poszerzy wiedzę dotyczącą skutecznych metod motywowania pracowników
Rozwinie umiejętności zarządzania zespołem w oparciu o model zarządzania sytuacyjnego K. Blancharda
Podniesie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami menadżerskimi, zarządzania konfliktami
Zadanie przed szkoleniem:
- Opisać 3-5 przykładów trudnych sytuacji managerskich, które powinny zostać omówione podczas 2 dni szkoleniowych.
Dzień I
Moduł I Wprowadzenie do szkolenia
- Poznanie uczestników
- Zasady, reguły pracy na warsztatach
- Oczekiwania uczestników, gorące tematy
Moduł II Rola kierownika w Firmie
- Świadomość zadań na stanowisku kierowniczym,
- Odpowiedzialność za ludzi, wyniki, przyszłość,
- Budowanie roli przełożonego, ustalanie zasad i reguł współpracy z zespołem,
- Klarowny plan celów krótko i długoterminowych,
Moduł III Warsztat komunikacyjny – prowadzenie rozmów
- Słuchanie i uważność podczas rozmów,
- Pytania jako klucz do właściwej komunikacji,
- Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI),
- Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników,
- Asertywność we współpracy z Klientami, ustalanie zasad współpracy
Moduł IV Warsztat zarządzania zespołem
- Etapy rozwoju pracownika
PRACA DOMOWA
Analiza zespołów. Każdy z uczestników szkolenia dokona analizy swoich podwładnych pod kątem kluczowych umiejętności na zajmowanych stanowiskach. Ocena umiejętności zgodnie z omawianym na 1 dniu szkolenia modelem rozwoju pracowników. Tabela będzie podstawą do zarządzania dopasowanego do etapu aktualnego rozwoju każdego z pracowników, właściwego dobierania i stosowania odpowiednich narzędzi i stylów przywództwa.
Dzień II
Moduł V Warsztat zarządzania zespołem
- Zarządzanie sytuacyjne w oparciu o metodologię K. Blancharda,
- Rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i zaangażowania pracowników,
- Metody zarządzania managera
- Instruktarz,
- Trening,
- Coaching,
- Delegowanie,
- Scenki dotyczące praktycznego zarządzania podwładnymi,
Moduł VI Autorytet managera
- Czym jest autorytet managera,
- Autoprezentacja – pierwsze wrażenie, postawy managera,
- Wczoraj kolega, dziś przełożony – jak budować nową pozycję,
- Jakie działania managera pomagają budować jego autorytet,
- Co niszczy autorytet managera w oczach podwładnych,
- Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania,
Moduł VII Mój zespół
- Czym jest praca zespołowa, siła/synergia zespołu,
- Jak budować zaangażowanie i motywację pracowników,
- Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen podwładnych,
- Asertywne rozmowy z podwładnymi, stawianie granic,
- Trójkąt odpowiedzialności przełożonego: Wyznaczanie zadań, Motywowanie, Kontrola i rozliczanie,
- Jak właściwie udzielać informację zwrotną,
Moduł VIII Działania managerskie w praktyce
- Mocne rozmowy z podwładnymi,
- Trening krótkich spotkań z podwładnymi,
- Motywowanie,
- Angażowanie,
- Wyrażanie uznania,
- Korygowanie,
- Dopytywanie,
- Przekazywanie,
- Omawianie,
Zadanie poszkoleniowe (do zrealizowania w ciągi 1 miesiąca od zakończenia szkolenia):
- Przygotować działania rozwojowe dla kluczowych pracowników z podległego zespołu na podstawie tabeli rozwoju pracowników.
- Omówić opracowany plan działań z bezpośrednim przełożonym.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.