Zarządzanie pracownikami – warsztat skutecznego mistrza
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do mistrzów, menadżerów, liderów zespołów oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za zarządzanie pracownikami w organizacji.
Grupą docelową są osoby, które chcą zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania pracownikami, nauczyć się skutecznych narzędzi i metod zarządzania, a także rozwinąć swoje umiejętności przywódcze.
Szkolenie może być przydatne zarówno dla osób początkujących w roli mistrzowskiej, jak i dla doświadczonych liderów, którzy chcą zdobyć nowe umiejętności i narzędzia, które pozwolą im jeszcze skuteczniej zarządzać swoimi zespołami.
W efekcie szkolenia uczestnik
Skutecznie zarządza zespołem
Zwiększy efektywność pracy swojej jak i pracowników
Poprawi komunikację ze swoimi podwładnymi
Zwiększy zaangażowanie pracowników
Poprawi wizerunek firmy
Poszerzy wiedzę dotyczącą skutecznych metod motywowania pracowników
Moduł I Rola Mistrza w Firmie
- Świadomość zadań na stanowisku Mistrza,
- Odpowiedzialność za ludzi, wyniki, przyszłość,
- Budowanie roli przełożonego, ustalanie zasad i reguł współpracy z zespołem,
- Klarowny plan celów krótko i długoterminowych,
Moduł II Warsztat komunikacyjny – prowadzenie rozmów
- Słuchanie i uważność podczas rozmów,
- Pytania jako klucz do właściwej komunikacji,
- Charakterystyka różnic pomiędzy pracownikami (typologie MBTI),
- Skuteczna komunikacja z różnymi stylami osobowości pracowników,
- Asertywność we współpracy z pracownikami,
Moduł III Warsztat zarządzania zespołem
- Etapy rozwoju pracownika
- Analiza zespołów (kluczowe umiejętności)
Moduł IV Warsztat zarządzania zespołem
- Zarządzanie sytuacyjne w oparciu o metodologię K. Blancharda,
- Rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i zaangażowania pracowników,
- Metody zarządzania Mistrza
- Instruktarz,
- Trening,
- Wspieranie,
- Delegowanie,
- Scenki dotyczące praktycznego zarządzania,
Moduł V Autorytet Mistrza
- Czym jest autorytet Mistrza,
- Autoprezentacja – pierwsze wrażenie, postawy Mistrza,
- Wczoraj kolega, dziś przełożony – jak budować nową pozycję,
- Jakie działania Mistrza pomagają budować jego autorytet,
- Co niszczy autorytet Mistrza w oczach podwładnych,
- Znaczenie otwartości, dyspozycyjności oraz umiejętności słuchania,
Moduł VI Mój zespół
- Czym jest praca zespołowa, siła/synergia zespołu,
- Jak budować zaangażowanie i motywację pracowników,
- Klarowność procesów, odpowiedzialności i ocen podwładnych,
- Asertywne rozmowy z podwładnymi, stawianie granic,
- Trójkąt odpowiedzialności przełożonego: Wyznaczanie zadań, Motywowanie, Kontrola i rozliczanie,
- Jak właściwie udzielać informację zwrotną,
Moduł VII Działania Mistrza w praktyce
- Mocne rozmowy z pracownikami,
- Trening krótkich spotkań z pracownikami,
- Motywowanie,
- Angażowanie,
- Wyrażanie uznania,
- Korygowanie,
- Dopytywanie,
- Przekazywanie,
- Omawianie,
Cele szkolenia
- zwiększenie świadomości i wiedzy na temat roli każdego Mistrza w organizacji,
- budowanie roli Mistrza w zespole, ustalanie zasad i reguł współpracy z zespołem,
- wypracowanie kluczowych kompetencji niezbędnych w codziennej pracy Mistrzów,
- rozwijanie umiejętności z zakresie budowania autorytetu w zespole,
- podnoszenie kompetencji planowania i organizowania pracy zespołu,
- zwiększenie umiejętności właściwej oceny pracy podwładnych, udzielania informacji zwrotnej, przekazywania trudnych komunikatów,
- budowanie postawy asertywnej, nastawionej na partnerską współpracę z pracownikami,
- poszerzenie wiedzy dotyczącej skutecznych metod motywowania pracowników,
- rozwój umiejętności zarządzania zespołem w oparciu o model zarządzania sytuacyjnego K. Blancharda,
- podniesienie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, zarządzania konfliktami,
Metody szkoleniowe
- praktyczne ćwiczenia indywidoualne,
- dyskusje moderowane,
- angażujące miniwykłady,
- praca w podgrupach,
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.