Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – Anna Możdżyńska

Dzięki szkoleniu „Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową” zyskasz:

  • Narzędzia i strategie przydatne w zarządzaniu współpracą międzypokoleniową.
  • Zrozumienie, jak efektywnie wykorzystać różnice pokoleniowe.
  • Zdolność do budowania harmonijnej atmosfery w zespole.
wyślij zapytanie

Program szkolenia

  • Zalety i wady zespołów pracowniczych.
  • Czynniki warunkujące skuteczne działanie zespołu
    • Wspólne cele
    • Wykorzystanie zasobów
    • Zaufanie i rozwiązywanie konfliktów
    • Procedury i kontrola szefa
    • Efektywna komunikacja interpersonalna.
  • Etapy budowania zespołu:
    • Formowanie
    • Burzenie
    • Norowanie
    • Realizacja ( Działanie)
  • Zachowania pozytywne wewnątrz zespołów multigeneracyjnych związane z realizacją zadań.
  • Zachowania dysfunkcyjne, utrudniające dobre funkcjonowanie zespołu.
  • Pracownicy z pokolenia BABY BOOMERS ( 1946-1964)- podejście do pracy, oczekiwania, styl pracy.
  • Pracownicy z pokolenia X (1965-1979)- podejście do pracy, oczekiwania, styl pracy
  • Pracownicy z pokolenia Y (1980-1994) – podejście do pracy, oczekiwania, styl pracy
  • Pracownicy z pokolenia Z ( 1995-obecnie)- podejście do pracy, oczekiwania, styl pracy
  • Korzyści ze współpracy międzypokoleniowej.
  • Różnice w sposobie motywowania pracowników z poszczególnych pokoleń.
  • Kwestionariusz MOJA ROLA W GRUPIE M.Belblina z omówieniem poszczególnych ról grupowych pełnionych przez pracowników i ich wpływu na atmosferę oraz sposób pracy w zespole. Porównamy cechy osób typowe dla pełnionej w grupie roli. Przyjrzymy się pozytywnym stronom i możliwym słabościom jakie są charakterystyczne dla pełnionych w grupie ról.
  • Komunikowanie zmian w firmie i rozpoczęcie procesu rekrutacji wewnętrznej na przykładzie cross-treningu między stanowiskami.
  • Zalety cross- treningu i obszary do obserwacji. Gdzie mogą pojawić się trudności i jak na nie reagować?
  • Oczekiwania pracodawcy wobec pracowników, którym proponujemy awans lub zmianę stanowiska pracy.
  • Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy w sytuacji awansu lub zmiany stanowiska pracy.
  • Co generuje sytuacje trudne i konfliktowe w zespole różnorodnym generacyjnie?
    • Podejście do czasu
    • Rozumienie efektywności
    • Przestrzeganie zasad panujących w firmie
    • Poczucie odpowiedzialności
    • Pracownicy innych narodowości- niezrozumienie oczekiwań polskich pracodawców oraz złe lub zbyt krótkie wprowadzenie pracownika w schemat funkcjonowania organizacji.
  • Wpływ managerów HR oraz kierowników działów na atmosferę w grupie pracowniczej.
    • Style rozwiązywania konfliktów
    • Rywalizacja
    • Unikanie
    • Kompromis
    • Dostosowanie
    • Współpraca
  • Pożegnanie pracownika odchodzącego lub zwalnianego z firmy. Dlaczego i dla kogo jest to ważne?

Grupa docelowa i idea szkolenia: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – Anna Możdżyńska

Grupa docelowa szkolenia z zarządzania wiekiem i współpracy w zespole obejmuje menedżerów na różnych poziomach organizacyjnych, liderów zespołów, specjalistów z działu zasobów ludzkich oraz kadry zarządzającej. Ponadto, szkolenie jest skierowane do wszystkich pracowników, którzy aktywnie uczestniczą w pracy zespołowej i pragną pogłębić swoją wiedzę na temat zarządzania różnorodnością pokoleniową. Uczestnicy, niezależnie od swojego doświadczenia, zdobędą narzędzia niezbędne do skutecznej współpracy, eliminacji stereotypów generacyjnych oraz tworzenia pozytywnego i inspirującego środowiska pracy, w którym wszyscy czują się docenieni i zaangażowani.

Idea szkolenia polega na tym, że uczestnicy nauczą się identyfikować i rozumieć charakterystyczne cechy różnych pokoleń, efektywnie komunikować się i rozwiązywać konflikty międzypokoleniowe, a także tworzyć strategie motywacyjne dostosowane do różnych grup wiekowych. Będą zdobywać umiejętności, które pozwolą zwiększyć produktywność, efektywność i satysfakcję pracowników.

wyślij zapytanie

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – korzyści ze szkolenia

  • Posiadanie pracowników w zespołach wielopokoleniowych gwarantuje pracodawcy ciągłość pracy, gdyż w jednym i tym samym czasie większość pracowników nie odejdzie na emeryturę czy nie zajdzie w ciążę. Procesy w organizacji nie zostaną zaburzone.
  • Pracownicy z różnych pokoleń oraz wielokulturowi są w stanie obsłużyć większą liczbę klientów/gości, gdyż będą w stanie zrozumieć oczekiwania konkretnych grup społecznych w stosunku do oferowanych usług.
  • Poprawa relacji między pracownikami i przełożonymi – szkolenie z zarządzania zmianą  na rynku pracy pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań pracowników oraz budowanie lepszych relacji między nimi, a przełożonymi. Dzięki temu organizacja może stworzyć bardziej harmonijne środowisko pracy, co przekłada się na wyższą jakość pracy i zwiększenie satysfakcji pracowników i właścicieli.

Korzyści dla organizacji

  • Uczymy co i jak komunikować, aby pracownicy w różnym wieku stali się filarami firmy i identyfikowali się z jej wartościami.
  • Redukcja oporu wobec zmian na rynku pracy .Dzięki zrozumieniu oczekiwań obecnych kandydatów do pracy organizacja może skuteczniej przeprowadzać procesy rekrutacyjny i zminimalizować wydatki przeznaczone na rekrutację, oraz skrócić czas trwania rekrutacji.
  • Pokazujemy jak praktycznie doceniać pracowników w 35- 45-tym roku życia, tak aby stali sią ambasadorami firmy, w której pracują i aby dobrze wdrażali w zakres obowiązków nowo zatrudnionych ludzi.
  • Lepsza komunikacja –  nasze szkolenie pozwala na zrozumienie, jak ważna jest skuteczna komunikacja w procesach zmiany, gdy chodzi o rekrutację wewnątrz firmy. Uczymy jak dostrzec potencjał pracowników i jak zakomunikować im awans lub zmianę zakresu obowiązków – posługując się językiem korzyści. Dzięki temu organizacja może skuteczniej komunikować cele i korzyści wynikające z wprowadzanych zmian, a także monitorować reakcje pracowników na te zmiany.
  • Posiadanie pracowników w różnym wieku zapewnia organizacji ciągłość pracy. W zespole takim urlopy macierzyńskie, przejścia na emeryturę nie dotkną wielu pracowników w tym samym czasie, co wynika z ich różnorodności wiekowej.
  • Gdy nie ograniczamy się do zatrudniania osób z jednego pokolenia, zyskujemy dostęp do dużo większej puli osób o kompetencjach, wartościach i postawach, na których nam zależy w organizacji.

Korzyści dla pracowników

  • Zrozumienie korzyści wynikających z   zatrudniania nowych pracowników bądź przesunięć pracowników między działami w firmie.
  • Uczymy jak komunikować pracownikom, dlaczego organizacja wprowadza zmiany i jakie korzyści z tego wynikają. Dzięki temu pracownicy mogą lepiej zrozumieć swoją rolę w procesie zmiany i przyczynić się do jego skutecznej realizacji.
  • Odkrycie potencjału drzemiącego w pracownikach – wzmocnienie ich poczucia mistrzostwa dzięki programom mentoringowym ( doświadczony pracownik staje się mentorem dla nowo zatrudnionego)
  • Mentoring odwrócony- pracownicy nowi, o małym stażu mogą też wnieść nowe wartości do firmy, mogą także stać się mentorami w dziedzinie cyfryzacji, nowych technologii dla pracowników generacji X czy Baby Boomers.
  • Wzajemna pomoc- gdy zdarzają się sytuacje bez precedensu-pracownicy starsi i z większym doświadczeniem rozwiążą problem, który mógłby być nie do rozwiązania dla zespołu jednorodnego generacyjnie.
  • Wzajemne wsparcie, wymiana doświadczeń, wzajemne uzupełnianie braków kompetencyjnych między pokoleniami.
wyślij zapytanie

Metody wykorzystywane podczas szkolenia

1

Wykład

Polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

2

Studium przypadku

Omawianie konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

3

Gry szkoleniowe

Metoda ta polega na symulowaniu sytuacji biznesowych i umożliwieniu uczestnikom szkolenia podjęcia decyzji i prześledzenia skutków ich działań. Ta metoda jest skuteczna w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji i kreatywnego myślenia.

4

Warsztaty

Łączenie wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

Trenerzy

Anna Możdżyńska

Jako trenerka pracuje od 2015 r. Ukończyła studia podyplomowe Akademia Trenera na WSB Poznań. Posiada 18-letni staż pracy w branży hotelarskiej, 22 lata pracy jako pilot wycieczek i przewodnik turystyczny, współwłaścicielka kawiarni w Kołobrzegu 2014-2016. Jest licencjonowanym pilotem wycieczek oraz przewodnikiem turystyczny od 1998r. Certyfikowana trenerka VCC- Treiner in Tour Organizer. W 2019 r. ukończyła szkolenie dla trenerów biznesu „ Kreatywne metody szkoleniowe”. Ukończyła szkolenie z zakresu sprzedaży usług w CENTRUM SPRZEDAŻY Monika Bartkowiak. Od 2020 r współpracuje jako trener i wykładowca z Politechniką Koszalińską – Wydział Ekonomiczny ( kierunek: Turystyka i Rekreacja).

Opinie

Profesjonalnie zorganizowane szkolenie

Jako przedstawiciel firmy chciałabym wyrazić nasze ogromne zadowolenie z usług firmy Warto Szkolić, która przeprowadziła dla naszego zespołu szkolenie sprzedażowe. Trener Paweł okazał się być prawdziwym profesjonalistą - jego wiedza, doświadczenie i zaangażowanie były widoczne na każdym kroku. Szkolenie było przeprowadzone w sposób dynamiczny i interaktywny, co sprawiło, że wszyscy uczestnicy byli aktywnie zaangażowani i zmotywowani do nauki. Efekty szkolenia przerosły nasze oczekiwania - każdy wyciągnął cos dla siebie. Warto Szkolić to firma godna polecenia i na pewno będziemy korzystać z ich usług w przyszłości.

Interesujące i bardzo profesjonale szkolenie

Firma Warto Szkolić przeprowadziła szkolenie nt. „Jak przeciwdziałać niewłaściwym zachowaniom w miejscu pracy” w ramach Planu Równości realizowanego w ING PAN. Było to szkolenie on-line, z materiałami szkoleniowymi, wygłoszone przez Pana Pawła Głowackiego. Szkolenie zostało bardzo pozytywnie przyjęte, wysoko ocenione przez naszych pracowników i bardzo interesujące. Współpraca z firmą Warto Szkolić była miłym i bezproblemowym doświadczeniem. Szkolenie zdecydowanie spełniło nasze oczekiwania. Oceniamy firmę Warto Szkolić jako rzetelną i godną polecenia.

Współpraca

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
więcej opinii