Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Profesjonalna Obsługa Klienta w sklepie. Sprawozdanie ze szkolenia dla sklepu MOKADI - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Profesjonalna Obsługa Klienta w sklepie. Sprawozdanie ze szkolenia dla sklepu MOKADI

Klient nasz Pan, ale co zrobić, żeby oprócz produktów, po które przyszedł do sklepu, dokupił jeszcze ten, na którego sprzedaży nam zależy? Sposoby osiągnięcia tego celu ćwiczyliśmy wspólnie z pracowniczkami sklepu MOKADI w trakcie naszego ostatniego doradztwa z zakresu Profesjonalnej Obsługi Klienta w sklepie.

Spotkanie odbyło się 9 lipca, wzięły w nim udział cztery pracowniczki zatrudnione w sklepie. W tym dniu, oprócz ww. szkolenia, pomagaliśmy również w uatrakcyjnieniu ekspozycji w sklepie (zobacz sprawozdanie merchandising stoiska owocowo-warzywnego).

Cele usługi doradczej

Celem spotkania była poprawa jakości obsługi klienta, a w konsekwencji poprawa wizerunku placówki oraz wzrost sprzedaży.

Przebieg usługi doradczej

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie wykładu, dyskusji, wymiany doświadczeń oraz ćwiczeń – aktywna sprzedaż oraz profesjonalne zakończenie sprzedaży.

W ramach wykładu omówiliśmy najważniejsze zagadnienia związane z obsługą klienta, czyli:

  • rozpoznawanie potrzeb klienta,
  • budowanie pozytywnych relacji z klientem,
  • sytuacje trudne w obsłudze klienta,
  • cechy dobrego sprzedawcy.

Uczestniczki rozpoznawały również typu klientów, z jakimi mają na co dzień do czynienia i uczyły się jaką postawę należy przyjąć przy ich obsłudze, by nie stwarzać trudnych sytuacji w procesach sprzedaży.

Z kolei podczas ćwiczeń Profesjonalnej Obsługi Klienta, uczestniczki prezentowały swoje umiejętności w nawiązywaniu kontaktu z klientem, rozpoznania potrzeb, aktywnej sprzedaży i prawidłowego zakończenia sprzedaży. Proces ten pozwolił im zrozumieć, jakich błędów należy unikać i jakie mierzalne efekty ma ich eliminacja.

Ćwiczyliśmy również ważne szczegóły składające się na profesjonalny odbiór sprzedawcy przez klienta, takie jak sposób poruszania się, modulacja głosu, sposób wypowiedzi. Panie miały okazję poznać skutki właściwych i niewłaściwych wypowiedzi, poprzez ćwiczenia modulacji głosu oraz tonów wypowiadanych zdań. Wzajemnie oceniały oddziaływanie intonacji głosu.

Uczestniczki zdobyły również umiejętność parafrazy oraz zamiany pytań zamkniętych na otwarte (np. zamiast pytania: „Czy to wszystko?” pytanie: „Co jeszcze?”. Dzięki tej technice łatwiej będzie pracownikowi nawiązać kontakt z klientem, a tym samym poznać jego potrzeby zakupowe.

Efekty usługi doradczej

  • Poprzez spotkanie doradcze uczestniczki zdobyły wiedzę, jak ważna jest ich podstawa względem klienta, ale również wobec samych siebie.
  • Ćwiczeni z aktywnej sprzedaży okazały się wyjątkowo skuteczne: dzięki zastosowaniu technik aktywnej sprzedaży, sprzedaż mieszanki krakowskiej wzrosła kilkukrotnie.

Pracowniczkom sklepu MOKADI dziękujemy za miłą atmosferę i aktywny udział w szkoleniu!

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Reagowanie na emocje klientów w branży bezpieczeństwa pożarowego – relacja ze szkolenia

Znaczenie umiejętnego reagowania na emocje klientów W branży bezpieczeństwa pożarowego kluczowe jest nie tylko zapewnienie najwyższej jakości usług i produktów, ale także umiejętność pracy z klientami, którzy często doświadczają silnych emocji. Strach przed pożarem, niepewność co do skuteczności systemów przeciwpożarowych czy stres związany z przepisami i normami to codzienność w tej dziedzinie. Emocje klientów odgrywają fundamentalną rolę w budowaniu relacji biznesowych, dlatego niezbędne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady i logistyka w transporcie międzynarodowymi krajowym w firmie transportowej - relacja ze szkolenia

Logistyka w transporcie – kluczowy element sukcesu branży transportowej Logistyka w transporcie odgrywa kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu przewozów zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Bez odpowiedniego planowania, znajomości przepisów oraz skutecznej organizacji przewozów trudno osiągnąć wysoką efektywność i minimalizować ryzyko opóźnień czy nieprzewidzianych kosztów. Logistyka w transporcie to nie tylko planowanie tras i zarządzanie flotą, ale również przestrzeganie przepisów, dbanie o bezpieczeństwo przewożonych ładunków…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.