Profesjonalna Obsługa Klienta w sklepie. Sprawozdanie ze szkolenia dla sklepu MOKADI

Klient nasz Pan, ale co zrobić, żeby oprócz produktów, po które przyszedł do sklepu, dokupił jeszcze ten, na którego sprzedaży nam zależy? Sposoby osiągnięcia tego celu ćwiczyliśmy wspólnie z pracowniczkami sklepu MOKADI w trakcie naszego ostatniego doradztwa z zakresu Profesjonalnej Obsługi Klienta w sklepie.

Spotkanie odbyło się 9 lipca, wzięły w nim udział cztery pracowniczki zatrudnione w sklepie. W tym dniu, oprócz ww. szkolenia, pomagaliśmy również w uatrakcyjnieniu ekspozycji w sklepie (zobacz sprawozdanie merchandising stoiska owocowo-warzywnego).

Cele usługi doradczej

Celem spotkania była poprawa jakości obsługi klienta, a w konsekwencji poprawa wizerunku placówki oraz wzrost sprzedaży.

Przebieg usługi doradczej

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie wykładu, dyskusji, wymiany doświadczeń oraz ćwiczeń – aktywna sprzedaż oraz profesjonalne zakończenie sprzedaży.

W ramach wykładu omówiliśmy najważniejsze zagadnienia związane z obsługą klienta, czyli:

  • rozpoznawanie potrzeb klienta,
  • budowanie pozytywnych relacji z klientem,
  • sytuacje trudne w obsłudze klienta,
  • cechy dobrego sprzedawcy.

Uczestniczki rozpoznawały również typu klientów, z jakimi mają na co dzień do czynienia i uczyły się jaką postawę należy przyjąć przy ich obsłudze, by nie stwarzać trudnych sytuacji w procesach sprzedaży.

Z kolei podczas ćwiczeń Profesjonalnej Obsługi Klienta, uczestniczki prezentowały swoje umiejętności w nawiązywaniu kontaktu z klientem, rozpoznania potrzeb, aktywnej sprzedaży i prawidłowego zakończenia sprzedaży. Proces ten pozwolił im zrozumieć, jakich błędów należy unikać i jakie mierzalne efekty ma ich eliminacja.

Ćwiczyliśmy również ważne szczegóły składające się na profesjonalny odbiór sprzedawcy przez klienta, takie jak sposób poruszania się, modulacja głosu, sposób wypowiedzi. Panie miały okazję poznać skutki właściwych i niewłaściwych wypowiedzi, poprzez ćwiczenia modulacji głosu oraz tonów wypowiadanych zdań. Wzajemnie oceniały oddziaływanie intonacji głosu.

Uczestniczki zdobyły również umiejętność parafrazy oraz zamiany pytań zamkniętych na otwarte (np. zamiast pytania: „Czy to wszystko?” pytanie: „Co jeszcze?”. Dzięki tej technice łatwiej będzie pracownikowi nawiązać kontakt z klientem, a tym samym poznać jego potrzeby zakupowe.

Efekty usługi doradczej

  • Poprzez spotkanie doradcze uczestniczki zdobyły wiedzę, jak ważna jest ich podstawa względem klienta, ale również wobec samych siebie.
  • Ćwiczeni z aktywnej sprzedaży okazały się wyjątkowo skuteczne: dzięki zastosowaniu technik aktywnej sprzedaży, sprzedaż mieszanki krakowskiej wzrosła kilkukrotnie.

Pracowniczkom sklepu MOKADI dziękujemy za miłą atmosferę i aktywny udział w szkoleniu!

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.