Czy social media sprzedają - branża beauty?
Jest to pierwszy film z cyklu odpowiadającego na pytania, jak skutecznie pozyskiwać klientów w branży beauty, a także jak generować maksymalne zyski. Jednym z gorących tematów jest rola mediów społecznościowych w marketingu. Joanna Mączka, nagrywając film odpowiada na pytanie, czy media społecznościowe sprzedają. Mówi również o tym, czym się kierować, prowadząc firmowe profile.
Joanna Mączka – czy media społecznościowe sprzedają?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw zastanowić się, dlaczego ludzie tak chętnie korzystają z mediów społecznościowych. Joanna wskazuje na to, że ludzi często interesują plotki, a rolę trzepaka bądź też osiedlowej ławki przejęły właśnie social media. Dzięki nim możemy na przykład sprawdzić, co słychać u naszych znajomych.
Ważne zdaniem rozmówczyni jest uświadomienie sobie, jak działają media społecznościowe i co przyciąga ludzi. Joanna opowiada zatem o celach, dla których zostały stworzone portale, takie jak na przykład Facebook lub Instagram, a także o tym, dlaczego warto budować tam swoją markę.
Jednym z powodów, dla których warto budować wizerunek eksperta w social mediach jest ogromna liczba potencjalnych klientów. Media społecznościowe są doskonałe zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i do uwiarygodniania się w oczach osób, które już zaufały naszym usługom.
Kolejnym z powodów, dla których warto budować profil w mediach społecznościowych jest fakt, że młodzi ludzie często sugerują się wyłącznie nimi przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Niewątpliwą korzyścią z prowadzenia profili jest również możliwość zaprezentowania na przykład gabinetu. Odpowiedź na pytanie „Czy media społecznościowe sprzedają?” brzmi zatem „Zdecydowanie tak!”.
Joanna Mączka – jak budować wizerunek eksperta w social mediach?
Aby stało się to możliwe, konieczne jest rozwiązywanie problemów klientów. Zdaniem Joanny Mączki ludzie bardzo często kupują wizerunek, a wraz z nim produkty bądź też usługi. Dla przykładu profile w mediach społecznościowych, które podejmują tematykę problemów zdrowotnych, mogą naturalnie wpleść prezentację oferty. Social media dają ogromne możliwości konwertowania kontaktów na klientów. Joanna podkreśla, że sprzedaż jest efektem ubocznym zbudowanego zaufania i nawiązania relacji z odbiorcami w mediach społecznościowych. Gdy uda się to osiągnąć, będzie zdecydowanie łatwiej sprzedawać.
Rozmówczyni zachęca widzów filmu do uczestnictwa w szkoleniu z pozyskiwania klientów. W jego trakcie omawia bowiem wszystkie narzędzia, które pozwalają budować duże społeczności i duże zasięgi, a także atrakcyjne, angażujące treści i wizerunek marki. Udział w takim szkoleniu może zaowocować ogromnym przyrostem liczby klientów.