Szkolenie dla firmy Blackrent, z negocjacji zakupowych i kluczowych umiejętności kupieckich

Szkolenie, o którym mowa, miało miejsce w Zielonej Górze, w siedzibie marki. Firma Blackrent zajmuje się usługą wypożyczania samochodów osobowych, a swoją ofertę kieruje głownie do klientów serwisów samochodowych. W szkoleniu uczestniczyło sześcioro pracowników, były to osoby, które na co dzień odpowiedzialne są za kontakt z salonami sprzedaży na terenie Polski oraz Czech.

Do głównych zadań uczestników szkolenia należy budowanie relacji ze sprzedawcami, wyszukiwanie oraz zakup samochodów wraz towarzyszącymi im usługami, a także rozwijanie współpracy z działem sprzedaży w celu jak najlepszego spełnienia potrzeb klienta końcowego. Jak można zauważyć, tematyka szkolenia została idealnie dobrana do potrzeb firmy.

Przebieg szkolenia

To szkolenie było jednym z dłuższych, trwało 16 godzin, czyli 2 dni robocze. W Zielonej Górze przebywaliśmy w dniach 6-7 listopada 2018 roku, dzieląc się naszą wiedzą oraz doświadczeniem z osobami szkolonymi. Podczas tych wyjątkowo produktywnych dni, uczestnicy zaznajomili się z najważniejszymi kwestiami związanymi z negocjacjami zakupowymi. Nasz trener, Szymon Nęcki zastosował następujące metody szkoleniowe: gry symulacyjne, analizę video (na podstawie nagrania stworzonego podczas gry negocjacyjnej), kwestionariusze, testy, analizę case study oraz interaktywny wykład o praktycznych zastosowaniach najważniejszych strategii negocjacyjnych.

Szczegółowy plan szkolenia wyglądał następująco:

I. Kupuj z głową! Skuteczny proces zakupowy – kluczowe sprawy, o których należy pamiętać na kolejnych etapach zakupów.

II. Super Kupiec. Znajdowanie dźwigni i budowanie relacji w odmiennych sytuacjach rynkowych – z monopolistami, kluczowymi dostawcami, równorzędnymi partnerami i przy jednorazowych zakupach

III. Znaczone karty w negocjacjach zakupowych, czyli prenegocjacje – 7 sprawdzonych sposobów budowania przewagi zanim usiądziesz do stołu negocjacyjnego.

IV. Negoanaliza: Metody zyskiwania realnej przewagi negocjacyjnej – co zrobić aby nie dać się zwieść zasłonie dymnej prezentowanej przez drugą stronę i utrzymać swoją pozycję negocjacyjną.

V. Halo, czy mnie Pan słyszy? Rozmowa negocjacyjna – analiza krok po kroku: kluczowe elementy, punkty zwrotne i najgorsze możliwe błędy

VI. Tajne ciosy karate. Najskuteczniejsze taktyki negocjacyjne – 5 pewnych strategii prowadzących do przewagi negocjacyjnej

VII. Negocjacyjny bombowiec. Atak na cenę – najbardziej efektywne techniki ataku na cenę i najpopularniejsze sposoby obrony przed nimi

VIII. Sto pytań do… Dylematy negocjacyjne – analiza realnych sytuacji i problemów negocjacyjnych zgłaszanych przez uczestników szkolenia

A jak to wyszło w praktyce?

Zanim przedstawimy cel oraz rezultaty szkolenia, pozwolimy sobie zacytować naszego trenera: „Kupcy firmy Blackrent to znakomici profesjonaliści. Na kolejnych szkoleniach warto poszerzyć grupę odbiorców, tak aby uczestniczyło szerokie grono pracowników.” Tak, więc, jedyne, co można zarzucić (z przymrużeniem oka, oczywiście) uczestnikom, to to… że było ich zbyt mało 🙂 Ze słów naszego trenera jasno wynika, że dzięki kompetencjom pracowników, szkolenie ich było czystą przyjemnością, a dawkowana wiedza była „rzucana” na wyjątkowo podatny grunt.

Cele i efekty szkolenia

Czyli to, czym lubimy się chwalić najbardziej 🙂 Cel był głównie edukacyjny, dzięki zastosowanym różnorodnym technikom szkoleniowym, ćwiczyliśmy najlepsze praktyki negocjacyjne. Szkolenie sprawiło, że dział zakupów w firmie Blackrent będzie działał jeszcze sprawniej, a dzięki poznanym technikom i procesom negocjacyjnym, dział zakupów firmy skoncentruje się na szukaniu wspólnych korzyści wraz z dostawcami oraz wewnątrz-zespołowo. Zyskają na tym zarówno klienci firmy Blackrent, jak i sama firma (oraz, oczywiście, pracownicy).

Jak zawsze, bardzo serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie. Mamy nadzieję, że uda nam się spotkać także w przyszłym roku, w nieco szerszym gronie. Pozostajemy do Państwa dyspozycji.

 

 

Trenerzy Warto Szkolić

Inne nasze relacje ze szkoleń z zakresu negocjacji:

Szkolenie dla firmy Knauf „Negocjacje dla praktyków”

Szkolenie z zakresu negocjacji dla firmy outsourcingowej ESTE

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Negocjacje zakupowe i budowanie relacji z dostawcami

Zarządzanie projektem zakupowym, kolejny temat z cyklu szkoleń zakupowych

 

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Organizacja czasu pracy w zakładzie zagospodarowania odpadami

Efektywne zarządzanie zakładem zagospodarowania odpadami wymaga od kierowników nie tylko znajomości aspektów technicznych, ale również umiejętności organizacji czasu pracy. W odpowiedzi na rosnące wymagania prawne i oczekiwania społeczne dotyczące ochrony środowiska, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz optymalizacja czasu pracy stają się kluczowe dla zwiększenia efektywności operacyjnej i redukcji kosztów. W tym kontekście, zostaliśmy poproszeni o zorganizowanie specjalistycznego szkolenia skierowanego do pracowników i menedżerów branży…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Optymalizacja pracy w dziale housekeepingu – relacja ze szkolenia

W dzisiejszych czasach, gdy branża hotelarska doświadcza dynamicznego wzrostu i konkurencji, kluczowe staje się nie tylko zapewnienie najwyższego standardu usług, ale również efektywne zarządzanie każdym segmentem działalności hotelowej. Szczególną rolę w tej kwestii odgrywa dział housekeepingu, którego efektywność bezpośrednio wpływa na zadowolenie i komfort gości. Aby sprostać tym wyzwaniom, coraz większą popularnością cieszą się szkolenia dedykowane dla personelu odpowiedzialnego…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Niewłaściwe zachowania na terenie budowy – relacja ze szkolenia

Niewłaściwe zachowania na terenie budowy – relacja ze szkolenia Bezpieczeństwo na budowie stanowi fundament efektywnej i odpowiedzialnej pracy w sektorze budowlanym. Zapewnienie, że każdy pracownik jest świadomy zagrożeń oraz potrafi prawidłowo reagować na potencjalne niebezpieczeństwa, wymaga ciągłego szkolenia i edukacji. Właśnie dlatego, coraz większą popularność zyskują specjalistyczne szkolenia skupiające się na eliminowaniu niewłaściwych zachowań, które mogą prowadzić do wypadków lub innych negatywnych konsekwencji…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.