Szkolenie dla Wiejskiej Chaty z zakresu Public Relations, czyli jak budować strategię PR w branży mięsno-wędliniarskiej.

W czerwcu przeprowadziliśmy dwudniowe szkolenie z zakresu działań Public Relations dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży mięsno wędliniarskiej. Tym razem, naszym klientem była Wiejska Chata, dystrybutor i producent tradycyjnych podlaskich wyrobów wędliniarskich, mięsnych oraz pieczywa tradycyjnego. Firma powstała dzięki Mariannie Łapińskiej, która w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku zapoczątkowała działalność gastronomiczną w małej wiosce pod Łapami mieszczącej się w okolicach Białegostoku.

W szkoleniu, przeprowadzonym w miejscowości Ignatki, brał udział jeden pracownik firmy – pan Paweł Szmuksta. Dzięki temu, że nasza trenerka miała do dyspozycji aż dwa dni szkoleniowe, udało się wypracować świetną strategię. Ale po kolei…

Przebieg szkolenia

W szkoleniu zostały zastosowane różnorodne metody, takie jak prezentacja z wykładami, omówienie case study, oraz oczywiście, nieodłączne warsztaty. Dzięki temu, że szkolenie miało formę indywidualną, warsztaty okazały się niezwykle efektywne. Szkolenie to zostało poprowadzone przez Joannę Cieślak – Ospalską, która jak sama o sobie mówi, jest „zwierzęciem medialnym”. Joanna jest absolwentką Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, a od października 2018 roku również opiekunem merytorycznym studiów podyplomowych „Nowoczesne budowanie marki” w WSB, również w Toruniu. Na koncie ma liczne sukces: między innymi otrzymała nominację do tytułu Kobiety Biznesu Roku 2016 w plebiscycie ogłoszonym przez Nowości oraz do tytułu Osobowość Roku 2016, w kategorii Biznes, Gazety Pomorskiej.

Dzięki wielu latom, przepracowanym jako dziennikarka oraz specjalistka PR, nasza trenerka posiada szerokie doświadczenie w obszarze zagadnień omawianych na szkoleniu. Joanna, w swojej karierze, kierowała anteną toruńskiego Radia ZET Gold i bydgoskiego Radia PLUS. Prowadziła również liczne szkolenia, warsztaty czy konferencje.

Przebieg szkolenia

Podczas czerwcowego szkolenia, Joanna starała się zapoznać Pana Pawła z nowoczesnymi narzędziami PR oraz możliwościami promocji w mediach. Na szkoleniu strategicznym celem było połączenie działań prowadzonych w Internecie z tymi offline’owymi. Joanna nauczyła uczestnika jak dotrzeć do dziennikarzy oraz w jaki sposób rozpocząć współpracę z influencerami.

Szczegółowy program szkolenia składał się z pięciu modułów i prezentował się następująco:

I.  Moduł 1 – wprowadzenie w zagadnienie i przedstawienie najnowszych trendów Public Relations

II.  Moduł 2 – poruszenie kwestii nowych mediów, komunikacji z dziennikarzami oraz opracowanie zagadnienia custom publishing

III.  Moduł 3 – poruszenie sposobu dopasowania odpowiednich mediów do wybranej strategii oraz tworzenie skutecznych informacji prasowych.

IV.  Moduł 4 – czym charakteryzuje się nowoczesny PR, czyli omówienie zagadnienia storytellingu oraz brand journalismu. Zapoznanie się z SEO PR oraz sposobem dystrybucji treści za pomocą grafiki, wideo czy dźwięków

V.  Moduł 5 – czyli analityczne spojrzenie na działania PR – jak i czym zmierzyć skuteczność kampanii PR oraz jak analizować otrzymane dane.

Szkolenie przebiegało w bardzo pozytywnej atmosferze współpracy pomiędzy trenerką a uczestnikiem. Pan Paweł był bardzo pozytywnie nastawiony na uzyskanie nowych narzędzi, pomocnych w rozwijaniu firmy.

Zakładane cele szkolenia

Celem przeprowadzonego szkolenia było przedstawienie zagadnienia Public Relations, Brand Journalism i SEO PR. Pan Paweł dowiedział się jak sprostać wymaganiom dziennikarzy oraz  jak się odnaleźć w zmieniającej się rzeczywistości. Efektem szkolenia, a dokładniej rzecz ujmując, jego końcowym etapem, było wspólne przygotowanie strategii działań PR na najbliższe miesiące, uwzględniając oczywiście plany rozwojowe firmy.

Wiemy, że w dzisiejszych czasach promocja każdej marki odbywa się wielokanałowo i za pomocą różnych strategii. Przy planowaniu działań promocyjnych, niemal zawsze jest uwzględniany PR. Warto jednak zauważyć, że obszar Public Relations wraz z rozwojem cyfryzacji znacznie się zmienił. Często dobre techniki PRowe, których uczono kilka lat temu nie znajdują już zastosowania w dzisiejszych czasach. W dobie mediów społecznościowych, wszechobecnego szumu reklamowego, aby „zaistnieć” PRowo, niezbędne jest nieustanne rozwijanie kompetencji wśród marketerów oraz poszerzanie wiedzy.

Teraz codzienną prasę użytkownicy zamieniają na portale informacyjne, krótkie teksty czytają na Twitterze, a z markami rozmawiają nie za pomocą drukowanych oświadczeń, a bezpośrednio na Facebooku. Listy zostały zastąpione przez maile, a komunikaty reklamowe powoli znikają, wypierane przez storytelling. I co ważne, trzeba być świadomym, że wymaga to coraz więcej pracy. Trzeba pisać tak, aby klienci nas czytali, mówić tak, aby słuchali. W obecnym natłoku informacyjnym nie jest to wcale takie łatwe – szczególnie w branży wędliniarskiej.  Zarówno w PR jak i w całej branży marketingowej nic nie stoi w miejscu. Tego nasz klient, Wiejska Chata, był zupełnie świadomy, dlatego też zdecydował się na nasze szkolenie.

Efekty szkolenia

Mamy szczerą nadzieję, że czerwcowe szkolenie przyniosło wymierne efekty, a zastosowana strategia spełniła swoją rolę i przyciągnęła do Wiejskiej Chaty rzesze klientów. Liczymy też na to, że dzięki nowoczesnym narzędziom PR, wkrótce wokół tej małej gastronomii z lokalnymi specjałami zrobi się medialny szum. Bardzo dziękujemy za te 2 wyczerpujące dni szkolenia i mamy nadzieję, że przyniosło ono skutki. Pozdrawiamy Pana Pawła oraz całą załogę Wiejskiej Chaty.

 

Trenerzy Warto Szkolić

 

 

Nasze wybrane realizacje szkoleń z zakresu marketingu:

 

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.