Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Praca w zespole międzynarodowym - jak pokonać bariery kulturowe?

Praca w zespole międzynarodowym - bariery kulturowe, językowe, społeczne - jak sobie z tym poradzić?

Praca w zespole międzynarodowym – bariery kulturowe, językowe, społeczne – jak sobie z tym poradzić?

Rynek pracy jest coraz bardziej globalny. W związku z tym nie tylko w wielkich korporacjach Polacy współdziałają w jednym zespole z przedstawicielami innych narodowości, a także kultur. Praca w zespole międzynarodowym jest okazją dla każdego i dlatego dobrze radzić sobie z barierami językowymi, kulturowymi, a także społecznymi.

Bariery kulturowe i społeczne – jak sobie z nimi radzić?

Menedżerowie każdego dnia stają przed wyzwaniem zarządzania ludźmi. Tym większe jest to wyzwanie w sytuacji, gdy współpracownicy, bądź też podległy personel to zespół międzynarodowy, a co za tym idzie wielokulturowy. Poza inteligencją emocjonalną konieczne jest w takim przypadku posiadanie również inteligencji międzykulturowej, czyli zdolności odczytywania, a także interpretowania różnic kulturowych.

Osoby, które pochodzą z różnych krajów i pracują w jednym zespole mogą napotykać także bariery społeczne. Dzięki nabyciu kompetencji z zakresu pracy w zespole międzynarodowym uczestnicy kursów z Warto Szkolić w bardzo krótkim czasie adaptują się do wielokulturowych zespołów, a także doskonale nimi zarządzają.

Bariery językowe w zespole międzynarodowym – jak je pokonać?

Największe możliwości daje nieprzejmowanie się prostymi błędami i nastawianie na ciągły rozwój. Praca w zespole międzynarodowym patrząc na aspekt języka, wymaga otwartości na ludzi, dystansu do siebie, a także wyrozumiałości. Wyrozumiałość powinna dotyczyć zarówno Twoich pracowników, jak i Ciebie samego. Ogromną rolę odgrywają także szkolenia z zakresu pracy w środowiskach międzynarodowych.

Najlepszym rozwiązaniem jest ustalenie przed rozpoczęciem pracy z zespołem najważniejszych kwestii związanych z:

  • warunkami pracy,
  • zadaniami poszczególnych pracowników,
  • procesami, które czekają zespół,
  • potrzebnymi zasobami.

W trakcie zebrania można także rozwiać wszelkie wątpliwości uczestników. W przypadku, gdy praca w zespole międzynarodowym odbywa się przez dłuższy okres, dobrze organizować spotkania cyklicznie.

Praca w zespole międzynarodowym – zalety

Dzięki pracy w zespole osób z różnych kultur i krajów możliwe jest uzyskanie unikalnej wiedzy i umiejętności. Dzięki pokonaniu utrudnień w komunikacji możliwe jest podniesienie poziomu inteligencji emocjonalnej, a także inteligencji międzykulturowej na jeszcze wyższy poziom.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.