Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak negocjować z monopolistami? - Dylematy negocjacyjne odc. 4 - Szymon Nęcki i Warto Szkolić - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak negocjować z monopolistami? - Dylematy negocjacyjne odc. 4 - Szymon Nęcki i Warto Szkolić

 

Transkrypcja

Dzień dobry. Nazywam się Szymon Lewicki, Jestem trenerem negocjacji, a to jest seria, w której odpowiadam na najczęściej zadawane pytania negocjacyjne. I to tip top Numer jeden na liście przebojów Najczęściej zadawanych pytań negocjacyjnych jest. Jak negocjować z monopolistami, a szczególnie w sytuacji, gdy mamy dostawcę monopolistę. Sposobów jest kilka, jeśli nie kilkanaście. Ja chciałbym Państwu polecić taki, który myślę, że jest jednym z najczęściej stosowanych, a polega na budowaniu dźwigni wpływu na monopolistę. Jak zbudować taką dźwignię? Po pierwsze musimy popatrzeć na asortyment, czyli co sprzedaje ten nasz dostawca monopolista? Bo zazwyczaj jest tak, że on ma 2 3 produkty czy usługi, może 4, na które faktycznie ma monopol, ale zazwyczaj oferuje też całą gamę innych produktów czy innych usług, na które już nie ma monopolu. I my mamy tutaj wybór. Możemy zamówić u niego te produkty albo u innych dostawców. Ale co my teraz robimy jako sprytni kupcy? Po pierwsze musimy zamówić te produkty, na którą ma monopol. To wiemy, ale my zamawiamy też oczywiście po negocjacjach. Te produkty, na które on nie ma monopolu. No i to nam buduje właśnie tę dźwignię wpływu, bo teraz, jeśli dostawca stwierdzi, to ja teraz jestem monopolistą, wy nie macie alternatyw, to ja sobie podnoszę cenę ponad rynkowo na te produkty z monopolem. No to my mówimy no dobra, owszem, musimy je kupić i tak, ale tych pozostałych już nie musimy. No i w takim razie niestety będziemy musieli z nich zrezygnować. No i wtedy taki dostawca się dwa razy zastanowi, czy faktycznie jest sens podnosić cenę na produktach monopolem, jeśli utraci obrót na tych wszystkich pozostałych, na które już nie ma monopolu. I to jest dźwignia, którą my sobie możemy zbudować na takiego dostawcę monopolistę. I myślę, że to jest jeden ze sposobów takich często stosowanych. Napiszcie w komentarzach jakie wy jeszcze macie sposoby na dostawców monopolistów. I do zobaczenia w następnym odcinku. Pozdrawiam serdecznie.

Proponowane szkolenia na temat sprzedaży:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?

Transkrypcja Cześć, Nazywam się Agnieszka Rogowska i jestem trenerem. Na co dzień zajmuję się szkoleniami i rozwojem zespołów, głównie zespołów sprzedażowych, ale też i menedżerów. Czyli moją specjalnością, jeżeli chodzi o warsztaty, są szkolenia sprzedażowe i szkolenia menedżerskie. A to, na co dzisiaj chciałam Was zaprosić, to jest temat jak poradzić sobie z tak zwanymi czaso pożeracze na co dzień, na co dzień w pracy. To jest obszar związany z planowaniem, wyznaczaniem sobie zadań, celów.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.