Relacja z klientem podstawą efektywnej sprzedaży

Gorącym tematem w niemalże każdym przedsiębiorstwie jest relacja z klientem i sposoby efektywnego budowania takich relacji. Warto podkreślić fakt, że utrzymanie pozyskanego już klienta jest znacznie tańsze, aniżeli pozyskanie nowego klienta. Należy też uwzględnić fakt, iż sprzedaż obecnie nieco się zmieniła, otóż kluczem do sukcesu w sprzedaży jest osobiste zaangażowanie, wiarygodność, zaufanie i konsekwencja, a sprzedaż nie jest już procesem szybkim i bezosobowym…

Powszechnie wiadomo, że posiadanie przez firmę lojalnych klientów może być źródłem rosnących zysków, rzecz jasna za sprawą sprzedaży, a także poprzez szerzenie informacji o firmie i samych jej produktach.

Usatysfakcjonowany i zadowolony klient często rekomenduje firmę…a opinie dla potencjalnego klienta
wciąż poszukującego na rynku są nieomalże gwarancją jakości.

BUDOWANIE EFEKTYWNEJ RELACJI Z KLIENTEM – DROGA DO SUKCESU W TRZECH PUNKTACH:

Po 1. Nawiązywanie kontaktu i radzenie sobie w sytuacjach trudnych:
a) Właściwa autoprezentacja
b) Aktywne słuchanie, klaryfikacja, parafraza i odzwierciedlenie oraz prowadzenie
c) Otwarta postawa, zaufanie, akceptacja, uczciwość, partnerstwo, szczerość, konsekwencja i inne

Po 2.Rzetelna analiza potrzeb klienta i dopasowana sprzedaż:
a) Badanie potrzeb klienta i odpowiedź na nie
b) Rozpoznawanie potrzeb psychologicznych w rozmowie
c) Mapa sprzedaży – zapoznanie z postawą, wartościami, stylem życia i kontekstem
d) Zadawanie stosownych pytań precyzujących
e) Język korzyści

Po 3. Obsługa posprzedażna:
a) Segmentacja klientów: dostosowana forma kontaktu i częstotliwość
b) Przygotowanie stosownych materiałów promocyjnych, programów lojalnościowych, serwisu.

KILKA PRAWD NA ZAKOŃCZENIE:

  • RELACJA JEST BARDZO WAŻNA GDY KLIENT PIERWSZY RAZ KUPUJE TWOJE PRODUKTY I KAŻDYM NASTĘPNYM RAZEM
  • IM WYŻSZA SPRZEDAŻ TYM WAŻNIEJSZA JEST RELACJA
  • RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM WIĘCEJ LUDZI DOŚWIADCZA EFEKTÓW I KONSEKWENCJI ZAKUPU
  • RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM CZAS PODJĘCIA DECYZJI O ZAKUPIE DŁUŻSZY I RYZYKO WIĘKSZE

Umiejętność budowania relacji z klientami podobnie jak każdą inną kompetencję należy nieustannie rozwijać. Warto wziąć pod uwagę fakt, że sprzedaż jest dynamicznie rozwijającym się procesem i warto być „na bieżąco” z obecnymi trendami oraz technikami sprzedaży, aby być skutecznym handlowcem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.