Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISIGU: Reguła segmentacji ekspozycji - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISIGU: Reguła segmentacji ekspozycji

Efektywna i skuteczna sprzedaż to strategia biznesowa każdego przedsiębiorcy. Celem jest oczywiście zysk. Szczegółowa analiza zachowań konsumentów pozwoliła na wygenerowanie szeregu zasad, wskazówek, drogowskazów, punktów kontrolnych w zakresie jakości obsługi klienta, jak również jeżeli chodzi o zarządzanie ekspozycją. Nawyki merchandisingowe w znaczącym stopniu determinują sukces sprzedażowy. Jedną z ciekawszych „gier” z podświadomością potencjalnego klienta jest stosowanie reguły segmentacji ekspozycji.

Właściwe zarządzanie półką należy do absolutnych determinantów powodzenia biznesu. Konsument musi mieć poczucie ładu i porządku w punkcie sprzedaży, a klient powracający powinien mieć komfort wynikający z poczucia, że miejsce, które odwiedza, jest zupełnie znajome. Łatwość odnalezienia interesujących towarów, inteligentnie połączona z ustawieniem ułatwiającym widoczność produktu szczególnie rekomendowanego przez sprzedawcę – to gwarancja pełnego zadowolenia, czasem nawet zwyciężająca z polityką cenową.

Czym więc jest i na czym polega reguła segmentacji ekspozycji? Zgodnie z nazwą, zasada ta wyraża konieczność aktywności merchandisingowej w zakresie ustawiania na półce towarów poszeregowanych w kategorie, segmenty, marki i produkty. Mówiąc wprost: kawa obok kawy, makaron obok ryżu, mydło obok szamponu. W przeciwnym razie klient po pierwsze nie może nic znaleźć – bo intuicyjnie szuka się właśnie zgodnie z regułą segmentacji, po drugie zaś – nie ma szans aby skutecznie wypromować jakiś produkt, nie zestawiając go z jego rodzimą kategorią. W dziale „nabiał” segmentacja nakazuje przykładowo ustawienie masła obok masła, następnie dostępne rodzaje serów, w dalszej kolejności jogurty itd. Dopiero reguła segmentacji w tej ekspozycji umożliwia wykonanie sugestywnego merchandisingu – czyli zasugerowanie klientowi produktów promowanych z danego segmentu.

Segmentacja ekspozycji oznacza również możliwość połączenia różnych kategorii w łańcuchu zakupowym konsumenta. Segment kaw mielonych w kategorii „kawy” można ustawić w pobliżu segmentu „filtry do ekspresu” w kategorii „gospodarstwo domowe”. Dodatkowo, grając na przykład multifacingiem, warto uwydatnić produkty rekomendowane (na przykład wysokomarżowe bądź promocyjne). Należy pamiętać, aby w ramach segmentacji określone produkty również pozostały pogrupowane zgodnie z ich profilem, zastosowaniem, cechami.

Zarządzanie powierzchnią sprzedaży zgodnie z zasadą segmentacji ekspozycji stanowi obecnie czynność absolutnie niezbędną. Jest to bowiem podstawowy czynnik, dla którego klienci powracają. Wygoda i komfort, na które wpływa czas robienia zakupów, odgrywa często kluczową rolę w procesie decyzyjnym. Przejrzystość na półce i umiejętne zaaranżowanie przestrzeni w ramach segmentacji, daje sprzedawcy nieocenione argumenty, za pomocą których z powodzeniem może prowadzić swój biznes. Powodzenia!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.