Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Wpływ kolorystyki strony internetowej na decyzje konsumenta - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Wpływ kolorystyki strony internetowej na decyzje konsumenta

Każdego dnia przeglądamy dziesiątki stron internetowych, oferujących nam różne dobra i usługi. Niektóre z nich opuszczamy po zaledwie kilku sekundach, tłumacząc to brakiem interesujących nas informacji czy produktów, inne odwiedzamy bardzo regularnie. Co jest decydującym czynnikiem, dla którego wybrany sklep internetowy sprawia, że zatrzymujemy na nim swoją uwagę i chcemy co niego wracać? Wiele osób wymieniłoby w tym miejscu takie zalety jak: szeroki asortyment, konkurencyjne ceny czy kompetentna obsługa klienta. Z badań wynika jednak, że ważnym bodźcem wpływającym na naszą decyzję jest szata graficzna strony, a przede wszystkim jej kolorystyka.

Klasyka spod znaku czerni i bieli

Odwiedzając internetowe sklepy z odzieżą, zauważyć można pewną tendencję do stosowania białego tła. Powodem wyboru właśnie tego koloru jest jego uniwersalność. Zazwyczaj na tego typu stronach łączy się on z kolorem czarnym, który kojarzony jest z elegancją, mocą, a przy tym jest bardzo czytelny, co wpływa na korzystniejszą ekspozycję produktów. Interfejs takich stron jest minimalistyczny, stosuje się możliwie mało zabiegów upiększających, aby nie odciągać naszej uwagi od oferowanych produktów.

Czerwona motywacja

W e-commerce występują pewne analogie do tradycyjnego handlu. Przykładowo, wszelkiego rodzaju promocje, obniżki, wyprzedaże i gratisy przedstawiane są w kolorze czerwonym. Od dawna bowiem wiadomo, że kolor ten powoduje podniesienie ciśnienia krwi, przez co wzmacnia nasze emocje, motywuje nas do działania, a co najważniejsze – do podjęcia szybkiej decyzji. Technika ta z powodzeniem stosowana jest w e-sklepach, gdzie zwabieni jaskrawym, czerwonym banerem dokonujemy często szybkich i nieprzemyślanych transakcji. Dodatkowo możliwość przeprowadzenia szybkich zakupów oraz otrzymania produktu prosto do domu sprawia, że klientela takich sklepów jest coraz liczniejsza.

Preferencje kolorystyczne, a płeć i wiek konsumenta

Projektując grafikę strony internetowej sklepu należy mieć na uwadze płeć potencjalnego odbiorcy. Badania wykazują, że do kobiet skuteczniej przemawiają kolory pastelowe, natomiast mężczyźni wolą żywe, jaskrawe barwy. Można w tym miejscu pokusić się o eksperymentowanie z kolorystyką strony sklepu, jeśli jego asortyment jest przeznaczony dla konkretnej grupy odbiorców. Nie powinno się również przesadzać w drugą stronę, gdyż wykorzystanie zbyt wielu kolorów może utrudnić odbiór strony i skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów. Czynnikiem równoważnym płci odbiorcy jest także przedział wiekowy. Strony oferujące produkty czy usługi dla starszych osób powinny zachować powściągliwy i spokojny ton uzyskany poprzez stosowanie stonowanej kolorystyki. Na stronach skierowanych do najmłodszych konsumentów, mimo że potencjalnymi klientami są właśnie ich rodzice, powinno znaleźć się więcej kolorów w różnych odcieniach. Dobrze sprawdzi się zielony symbolizujący radość, życie, świeżość, płodność czy kolor żółty kojarzący się z radością i szczęściem, a także całe mnóstwo pastelowych barw.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.