Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zarządzanie czasem – pozornie prosta umiejętność - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Zarządzanie czasem – pozornie prosta umiejętność

Zarządzanie czasem – pozornie prosta umiejętność

„Czas to pieniądz” – niemalże każda osoba zna to powiedzenie. Odpowiednie dysponowanie czasem skutkuje naszym rozwojem. Choć w dziedzinie fizyki brakuje dokładnej definicji czasu, wszyscy wiemy, czym od jest i odczuwamy jego upływ. Z tym pojęciem mamy do czynienia codziennie, gdy patrzymy na zegarek i skarżymy się, że mamy go za mało. Każdy dzień poświęcamy na rozwój kariery i szlifowaniu naszych pasji. Niemniej jednak w chwilach wytchnienia przeglądamy portale społecznościowe, oglądamy telewizję lub gramy w gry komputerowe. Niestety, rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, ile czasu dziennie marnujemy na tego typu błahostki. Warto mieć na uwadze, że jeśli zmienimy swoje dotychczasowe nawyki i z głową zaplanujemy każdy dzień, będziemy zdecydowanie bardziej efektywni.

Czym jest umiejętność zarządzania czasem?

Na co dzień wydaje nam się, że wykonujemy swoje obowiązki należycie i nie mamy wpływu na upływające godziny. To, że zerkniemy parę razy na Facebooka czy telefon w trakcie pracy, to przecież nic strasznego. Prawdą jednak jest to, że jeśli odpowiednio zaplanujemy nasze dzienne zadania i skoncentrujemy się na nich w stu procentach, nie tylko szybciej je wykonamy. Zaoszczędzony dzięki temu cenny czas, można z czystym sumieniem później wykorzystać na inne, konstruktywne czynności. Dobrą organizacją można więc nazwać właściwe dysponowanie czasem tak, aby osiągnąć wyznaczone cele.

Dlaczego nie potrafimy organizować czasu?

Najczęściej bierze się to z braku wyznaczonego celu w życiu. Wówczas tracimy motywację i siłę do działania, a co za tym idzie – spada nasze poczucie własnej wartości. Dodatkowym problemem są dzisiejsi pożeracze czasu np. Internet czy telewizja, od których niestety łatwo się uzależnić. Ulubiony serial, rozmowa przez telefon lub przeglądanie portali społecznościowych to nasze codzienne rytuały, których nie może nam zabraknąć. Owszem, wiele z nich jest potrzebnych, choćby z uwagi na higienę psychiczną (nie można cały czas robić rzeczy pożytecznych), jednak na dłuższą metę marnują one nasz cenny czas, nie wspominając już o tym, że utrudniają koncentrację np. w pracy.

Jak możemy skutecznie zarządzać czasem?

Tak naprawdę nie ma jednej złotej rady, dzięki której od razu będziemy chodzić jak w przysłowiowym zegarku. Wiąże się to przecież ze zmianą samego siebie, a niełatwo porzucić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia. Dobrze będzie to robić małymi krokami, zaczynając od najprostszych czynności. Pierwszą będzie wyznaczenie sobie konkretnego celu. Naszym najlepszym przyjacielem na start okaże się kalendarz. Krok po kroku zaplanujemy w nim cały nasz dzień, również z uwzględnieniem rozrywki. Z czasem możemy się pokusić o bardziej drastyczne metody, takie jak wyłączenie telefonu lub schowanie zasilacza od komputera.

Szkolenia z zarządzania czasem

Istnieją osoby, które bez problemu potrafią zmienić swoje nawyki. Po prostu przeczytają odpowiednie poradniki i z dnia na dzień są w stanie wdrożyć zawarte w nich wskazówki. Są to jednostki wyjątkowe – nie każdy bowiem odznacza się tak silną wolą i samodyscypliną. Dla nieco bardziej opornych, przewidziane są specjalne szkolenia z zarządzania czasem. Doświadczeni i przede wszystkim zorganizowani specjaliści zaprezentują, jak wiele czasu nieświadomie marnujemy każdego dnia. W trakcie kursu pokażą niezawodne metody radzenia sobie z dekoncentracją, natłokiem obowiązków oraz planowaniem wolnego czasu. Nabyte umiejętności doskonale się sprawdzą zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.