Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Marketing sensoryczny, czyli skuteczny mix bodźców - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Marketing sensoryczny, czyli skuteczny mix bodźców

Atmosfera panująca w sklepie może przyciągnąć lub odstraszyć  daną grupę klientów. Dzięki marketingowi sensorycznemu możemy sprawić, że potencjalni nabywcy poczują się w naszym sklepie jak w domu, będą chętnie do niego wracać i zostawiać w nim coraz więcej pieniędzy. Bardzo istotne jest jednak, by tego narzędzia nie traktować wybiórczo – spójne podejście do każdego ze zmysłów jest podstawą do stworzenia skutecznego miksa marketingowego.
Na co zwrócić szczególną uwagę?Dobrze dobrane bodźce sprawiają, że klienci czują się w naszym sklepie komfortowo. Szybciej podejmują decyzję dotyczące zakupów. Identyfikują się z konkretną marką, dlatego po jakimś czasie wracają do tego samego sklepu. Wszak „Proszę pana, ja jestem umysł ścisły. Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem. Po prostu…”

Rodzaje bodźców, które kreują atmosferę w sklepie:

  • Bodźce wizualne. Wzrok to zmysł, na którym człowiek polega najbardziej. Odpowiedni dobór kolorów, natężenie światła sprawi, że czujemy się odprężeni lub wręcz przeciwnie – zmotywowani i gotowi do działania.
  • Bodźce dźwiękowe. Działają one podobnie do wizualnych. Nad doborem muzyki do konkretnego punktu debatują wieloosobowe zespoły fachowców.
  • Bodźce zapachowe. To wciąż nowość na polskim rynku. A przecież nie od dziś wiadomo, że dobrze dobrany zapach potrafi wywołać bardzo silne emocje, przywołać wspomnienia ukryte głęboko w naszej podświadomości. Nic dziwnego, że w sklepach spożywczych rozpościera się aromat świeżego pieczywa. To właśnie ten zapach kojarzy nam się ciepłem domowego ogniska, a jednocześnie bardzo pobudza nasz apetyt. Dzięki temu klienci są w dobrym nastroju i kupują więcej.
  • Bodźce dotykowe. Warto zadbać także o dotyk, który jest bodaj najbardziej niedocenianym przez merchandiserów zmysłem. Możliwość dotknięcia, przymierzenia danego towaru sprawia, że klient jest bardziej skłonny do dokonania zakupu. Równie ważna jest odpowiednia temperatura i wentylacja w sklepie. Klient, któremu jest za gorąco czuje się rozdrażniony. Chce jak najszybciej opuścić sklep. Zatem spada prawdopodobieństwo, że dokona jakiegokolwiek zakupu.
  • Zmysł smaku. Za jego pomocą również można wpływać na klienta. Dobre sklepy spożywcze bardzo często organizują przeróżne degustacje swoich towarów. Nic dziwnego – zmysł smaku bardzo silnie oddziałuje na naszą podświadomość. Ponadto w tym przypadku działa tak zwana zasada wzajemności. Klienci, którzy otrzymują niewielką próbkę towaru za darmo, podświadomie uważają, że powinni w jakiś sposób odwzajemnić gest sklepowi – dlatego częściej decydują się na dokonanie zakupu.

Tylko odpowiednio dobrana kompozycja bodźców sprawi, że atmosfera w sklepie będzie sprzyjała dokonywaniu zakupów. Jeśli chcemy się dowiedzieć jak tego dokonać, należy bacznie obserwować grupę naszą grupę docelową i w razie potrzeby na bieżąco wprowadzać wszelkie niezbędne zmiany. Pomocne może okazać się również szkolenie eksperckie – zwłaszcza, jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z marketingiem sensorycznym.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.