Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Visual merchendising, czyli nauka o prawidłowej aranżacji sklepu - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Visual merchendising, czyli nauka o prawidłowej aranżacji sklepu

Żyjemy obecnie w czasach gdy to, co widzimy, cenimy znacznie wyżej niż słowa, a na pobudki wzrokowe reagujemy natychmiastowo, sugerując się nierzadko pierwszym wrażeniem. Odbiór marek jest uwarunkowany przez sposób ich prezentacji. Visual merchandising oznacza świadome, szeroko pojęte kreowanie przestrzeni handlowej. Korzystając właściwie z visual merchandisingu można świetnie komunikować się z klientem i posiadać realny wpływ na jego decyzje zakupowe.

Bezcenna nauka – także na studiach

Z racji zapotrzebowania na specjalistów posługujących się tym narzędziem stworzono nawet kierunek studiów kształcących visual merchandiserów, którzy mają zajmować się profesjonalnym urządzaniem sklepów oraz ich witryn, a także eksponowaniem produktów w sposób przyciągający klientów. Merchandiser, który opanował techniki kreowania przestrzeni handlowej, potrafi stworzyć stylowe wnętrze sklepu, sprzyjające realizacji celów sprzedażowych operując głównie: światłem, kolorem, POS oraz witrynami.

Światło, kolor i dużo więcej

Oświetlenie to numer jeden wśród bodźców mających skłonić konsumenta do dokonania zakupu. Jest to instrument mający ogromy wpływ na wygląd witryny i wnętrza sklepu, a zarazem niesamowity stymulator sprzedaży. Oświetlenie spełnia też specyficzne funkcje czyli determinuje nastrój, wzbudza określone emocje i skutecznie skupia uwagę konsumenta na produktach, które detalista chce szczególnie wyeksponować. Największym wyzwaniem w operowaniu światłem jest dostosowanie oświetlenia sklepu do zmieniającego się poziomu światła dziennego.

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy jest gra kolorów. Częstokroć to właśnie dobór odpowiedniej barwy potrafi skłonić przechodnia do wejścia do sklepu i podjęcia decyzji o zakupie. To również kolor odpowiada za identyfikację marek, produktów lub logotypów firm. Zdaniem specjalistów prawie 80% prezentacji produktu to rola koloru, a realną konsekwencją jest możliwość wpływu na wywołanie pierwszego, niepowtarzalnego wrażenia.

POS (Point of Purchase) są to wszelakie materiały reklamowe i narzędzia wspierające sprzedaż. Pozwalają na estetyczną i atrakcyjną prezentację różnych produktów. Jest to rodzaj reklamy skierowanej do klienta detalicznego, znajdującej się bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Ostatnio coraz częściej spotkać można innowacyjne formy POP, wykorzystujące również multimedia.

Jeżeli zainteresował Cie temat visual merchandisingu zachęcamy do lektury pozostałych artykułów na blogu.

O najczęściej popełnianych błędach w visual merchandisingu pisaliśmy tutajtutaj.

Przykładowy program szkolenia z visual merchandisingu dostępny jest tutaj.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.