Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Podstawy skutecznego zarządzania zespołem - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Podstawy skutecznego zarządzania zespołem

Praca menadżera zespołu nie jest łatwa, ale potrafi być bardzo satysfakcjonująca. Lider grupy w dużej części ma wpływ na atmosferę w pracy i poziom motywacji pracowników, a to oczywiście przekłada się na wyniki firmy. Ponieważ jest to trudne i odpowiedzialne stanowisko, należy zadbać o odpowiednie przeszkolenie – warto wybrać się na kurs trenerski lub szkolenie dla menadżerów.

Jakie cechy powinien mieć dobry menadżer?

Czego nauczymy się na takim kursie? Na pewno uwaga będzie zwrócona na elementy, które są rozwinięciem naturalnych predyspozycji. O czym mowa? Menedżerem powinna być osoba otwarta, pewna siebie, niemająca problemów z podejmowaniem decyzji. Szef to człowiek, który ma być autorytetem w grupie i nie należy o tym zapominać.

Atmosfera w miejscu pracy to czynnik decydujący w kwestii zaangażowania pracowników w ich obowiązki, dlatego na barkach menadżera spoczywa odpowiedzialność za to, by ludzie czuli się częścią zgranego, dobrze funkcjonującego zespołu. Wielu szefów, szczególnie tych początkujących, popełnia tu częsty błąd – zbyt mocno spoufala się z pracownikami. Skutkuje to utratą autorytetu, a jest on jedną z najważniejszych składowych profesjonalnego zarządzania zespołem. Nie wolno jednak popadać w przesadę i zbyt mocno zdystansować się od podwładnych – wtedy skutkiem będzie brak zaufania do szefa i traktowanie go przez pracowników jak kogoś z zewnątrz.

Dobry menadżer powinien posiadać przynajmniej część z poniższych umiejętności.

  • Dobra organizacja pracy – odpowiednia delegacja zadań do poszczególnych członków zespołu może przyspieszyć wykonanie projektu na najwyższym poziomie.
  • Odpowiedni podział obowiązków – ma to związek z delegacją zadań, wymaga znajomości umiejętności i predyspozycji każdego z członków zespołu. Prawidłowo rozdzielone obowiązki sprawią, że dział lub przedsiębiorstwo będzie pracować jak dobrze naoliwiona maszyna.
  • Skuteczne motywowanie pracowników – zmotywowany i zaangażowany pracownik lepiej wykona swoją pracę i będzie przestrzegał terminów.
  • Rozwiązywanie konfliktów – konflikty nie są mile widziane w firmie. Należy zdecydowanie i pewnie je rozwiązywać, w pewnych sytuacjach nie cofać się nawet przed radykalnymi krokami.
  • Dyrektywność – dobry menedżer musi budzić respekt. Jego ubiór, zachowanie, oraz sposób wykonywania obowiązków powinny sprawić, że będzie autorytetem dla podwładnych.

Zarządzanie zespołem to zadanie, z którym nie każdy sobie poradzi. Nieodpowiednia osoba na stanowisku menadżerskim może doprowadzić do spadku efektywności i zaangażowania pracowników, a w skrajnych wypadkach nawet do odpływu kapitału ludzkiego. Lidera trzeba więc wybierać odpowiedzialnie, zainwestować w jak najlepszy poziom jego przeszkolenia i zwrócić uwagę na jego naturalne cechy, które mogą mu pomóc wykonywać obowiązki na powierzonym stanowisku.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.