5 powodów dla których NIE warto się szkolić

Od razu uprzedzamy – ten artykuł napisaliśmy z przymrużeniem oka. Wszystkie postacie i zdarzenia (no, może prawie wszystkie :-)) są fikcyjne.  Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego czasem bezpieczniej jest zostać w domu
  • dlaczego szkolenie jest poważnym zagrożeniem dla Twojej diety
  • dlaczego przez szkolenia narażasz się na utratę pracy
  • dlaczego szkolenie może niebezpiecznie zmienić Twój światopogląd
  • dlaczego szkolenia są zagrożeniem dla Twoich relacji towarzyskich

Wiemy, że duże grono naszych czytelników korzystało z naszej oferty – nie tylko tej szkoleniowej. Ale czy wiecie jak niebezpieczne i wręcz ZŁE może być dalsze ponoszenie swoich kompetencji? No, właśnie – tak przypuszczaliśmy. Dlatego też powstał ten artykuł, abyście unikali szkoleń i, nie daj boże, rozwoju osobistego! Nabywanie kompetencji i wiedzy w wyniku naszych szkoleń może być bardzo niekomfortowe i krzywdzące – zarówno dla Was, Waszej pozycji zawodowej oraz Waszej rodziny! Ponownie ostrzegamy przed sarkazmem zawartym w tym artykule – on również może zaszkodzić, wywołując uśmiech (zmarszczki i te sprawy :-))

Telefon

Wiemy, że na szkoleniach nasi uczestnicy nie mają czasu na korzystanie ze swoich urządzeń mobilnych. Zdajemy sobie również sprawę, że może to wywołać efekt FOMO – czyli uczucie odizolowania od społeczeństwa, spowodowane zbyt długim nieużywaniem mediów społecznościowych. Nie można więc dopuścić do sytuacji, gdy ktokolwiek z naszych klientów nie ma dostępu do FB przez kilka godzin. Wszak pamiętajmy, że każde szkolenie to koszt. A więc po co wydawać pieniądze, gdy można spokojnie grać w AngryBirds bądź BubbleSaga na kanapie w salonie? Tam nikt nie będzie zakłócał ciszy, ani nikt nie będzie oczekiwał Waszej uwagi. A, co najważniejsze – nikt nie będzie próbował Was szkolić – a to bezcenna wartość dodana – nieprawdaż?

„A teraz wtrącenie całkiem na serio: Niedawna kampania „nie bądź zombie, odłóż telefon i żyj”  pokazała nam, jak niebezpieczne jest korzystanie z telefonu podczas poruszania się na mieście. W przypadku gdy przechodzicie np. przez przejścia dla pieszych – schowajcie telefon do kieszeni.”

Szkolenie jest poważnym zagrożeniem dla Twojej diety

Uczęszczając na jakiekolwiek szkolenie, spotkasz się z grupą osób, które – o zgrozo! – będą uważnie słuchać i brać udział w zajęciach warsztatowych. Ba, 99% uczestników naszych szkoleń, nie przychodzi plotkować tu przy lunchu. Więc, niestety, będziesz zmuszony zjeść posiłek w czasie wyznaczonej przerwy. Więc jeżeli przychodzisz, nastawiając się na ucztę, takie szkolenie poważnie zagraża temu założeniu.

Co więcej, osoby szkolące się nie piją alkoholu w trakcie szkolenia – więc co to za radość z towarzyskiego spotkania. Zero plotek, przekąsek i nawet drinka…? Zdecydowanie lepiej sobie szkolenie odpuścić i zadbać o swoją rozrywkę zgoła inaczej. Dodatkowo, szkolenia same w sobie, w założeniu mają dostarczyć wiedzy, więc tu również rozmijamy się z oczekiwaniami. Nawiązując do punktu pierwszego, uczestnicy raczej sporadycznie korzystają ze swoich telefonów, więc muzyki w towarzystwie też nie posłuchasz (no, chyba, że poza salą). Biorąc pod uwagę powyższe, wyrzuć lepiej myśl o szkoleniu z głowy – ostrzegamy!

Utrata pracy – istotne ryzyko

Tak, ryzykujemy prawdziwe zmiany w życiu zawodowym. Zwiększanie swoich kompetencji i lepsze wykonywanie swojej pracy może skutkować pochwałą szefa i awansem, co wiąże się z utratą dotychczasowej pozycji zawodowej. Ba, zdarza się, że rekruter będzie próbował Cię zwerbować na lepsze stanowisko do innej firmy. Nie możesz do tego dopuścić! Przecież wiadomo, że wszyscy lubimy stabilizację, więc nagły awans i podwyżka to jawne zagrożenie dla Ciebie i Twojego komfortu.

Po co więc się szkolić?

  • Żeby zarabiać więcej? Bzdura, po co będziesz napędzać konsumpcjonizm i zwiedzać świat? Restauracje? Kino? Teatr? Przecież będziesz musiał uczęszczać częściej, a nawet jeżeli jakimś cudem tego unikniesz – pieniądze zostaną. Oszczędności na przyszłość? Bądźmy poważni, lepsza nutka adrenaliny, gdy przyszłość finansowa kompletnie nie zależy od Ciebie. A może swoje pociechy (jeśli posiadasz) chcesz zabezpieczyć? Jak to tak? Każdy powinien od zera zaczynać – czyż nie?
  • Pozycja zawodowa? Czysty żart. Chcesz, żeby do Ciebie ktoś mówił „kierowniku”, „szefie”? Chcesz być wykwalifikowanym specjalistą na rynku pracy? Oczywiście, że nie. Wiemy, że marzeniem każdego jest stanie w miejscu i wykonywanie tych samych obowiązków do końca świata i o jeden dzień dłużej. W dodatku te onieśmielające tytuły – chyba nie chcesz czuć się niekomfortowo?
  • Kompetencje? Kto chciałby się uczyć? Przecież wszyscy wiemy, że całą wiedzę nabyliśmy na studiach lub w szkole średniej, a rynek, zwłaszcza ten marketingowy stoi w miejscu. To kompletnie bez sensu – przyznasz chyba?

Zmiana sposobu myślenia

Szkolenie może niebezpiecznie poszerzyć Twoje horyzonty myślenia. Jest to bardzo ryzykowne – będziesz postrzegać niektóre kwestie w szerszej perspektywie, a to przecież jest kompletnie zbędne. W każdej dyskusji wystarczą przecież 3 zdania, aby zbić oponenta z tropu i wykazać się swoją ponadprzeciętnością. Zdecydowanie w nową wiedzę nie warto inwestować. Przypuszczalnie, jeżeli dowiesz się czegoś nowego, istnieje ryzyko że będziesz chciał jeszcze zwiększyć tą wiedzę, uczęszczając na kolejne szkolenia (to już brzmi co najmniej jak nałóg) lub marnując swój cenny czas na samodzielną naukę czy też czytanie publikacji branżowych. Czasu nikt ci nie odda, więc lepiej przemyśl, czy jesteś gotów na takie ryzyko!

Zagrożenie dla Twoich relacji towarzyskich

Wyobraź sobie, że idziesz na szkolenie, nabywasz nową wiedzę, opowiadasz znajomym o interesujących Cię kwestiach, a oni…. Zaczynają o tym z Tobą rozmawiać, a i być może też chcą się czegoś więcej w tym temacie dowiedzieć. Ryzykujesz ciągnięcie ich w dół, w ten sam dół, w którym znajdujesz się Ty sam – zaczną się dowiadywać, poszerzać swoją wiedzę… błędne koło idzie w ruch. Narażasz ich na poszerzenie horyzontów, na niechciane awanse, na rozwój… a wszyscy wiemy, jak bardzo jest to bezużyteczne w długofalowej perspektywie. Chyba nie chcesz nikogo zarazić swoją „chorobliwą” ambicją? Albo zaryzykować, że Twoi znajomi bądź rodzina ucierpią dostając podwyżkę czy ucząc się nowych rzeczy?

Podsumowując – nie warto się szkolić. Jeżeli chcesz latami tkwić w tym samym miejscu zawodowym, cieszyć się często nieaktualną wiedzą oraz nie rozwijać się na żadnym polu – zostań w domu.

Uprzedzamy, niezastosowanie się do naszych wskazówek może skutkować szerszymi kompetencjami, profesjonalizmem oraz awansem. Zalecamy ostrożność 🙂

Jeżeli jesteś jednak gotów podjąć ryzyko i nie boisz się konsekwencji swojego rozwoju, chętnie pomożemy Ci nabyć odpowiednią wiedzę. W naszej ofercie znajdziesz nie tylko szkolenia ale także i consulting. Jeżeli nie jesteś pewnie, w jaki zakresie chciałbyś się szkolić – skontaktuj się z nami, porozmawiamy (poważnie, już bez ironii) i z pewnością znajdziemy wspólnie dziedzinę, w której chciałbyś się rozwijać!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.