ABC obsługi klienta i technik sprzedaży – cykl trzech szkoleń dla firmy Pasieka Sp. z o.o.

W maju i czerwcu przeprowadziliśmy kompleksowy cykl szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi klienta dla firmy Pasieka sp. z o.o. Spotkanie odbyło się w siedzibie firmy w Toruniu oraz w sklepach stacjonarnych Pasieki.

Pasieka zajmuje się sprzedażą produktów pszczelarskich oraz sprzętu i narzędzi dla samych pszczelarzy. Prowadzi sklepy stacjonarne, hurtownię, jak również sklep internetowy. Przedsiębiorstwo należy do jednych z najstarszych w swojej branży, jego korzenie sięgają czasów przedwojennych.

Ostatni czas w firmie Pasieka to przebudowa kadry i dołączenie dużej grupy nowych pracowników sklepów. Nie mieli oni wcześniej doświadczenia w pracy z klientem, stąd firma dostrzegła konieczność przeprowadzenia szkolenia w zakresie tych umiejętności.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zapoznanie nowych pracowników firmy z podstawowymi zasadami obsługi klienta, technikami sprzedaży oraz w rezultacie wykształcenie pożądanych zachowań sprzedażowych.

Przebieg szkolenia

W ramach szkolenia uczestnicy otrzymali niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu obsługi klienta, ćwiczyli scenki sytuacyjne. Następnie już w sklepie, pod okiem trenera, prowadzili rozmowy sprzedażowe z klientami.

W ramach kształtowania umiejętności obsługi i technik sprzedaży zapoznaliśmy uczestników z takimi zagadnieniami, jak na przykład:

  • praktyczna nauka sposobów nawiązywania kontaktu z klientem,
  • struktura prawidłowo poprowadzonej rozmowy z klientem,
  • prezentacja produktu,
  • odpowiadanie na wątpliwości klienta.

Kolejnym poruszonym podczas zajęć tematem było poznanie samej osoby klienta: jego potrzeb, cech osobowości, a także ćwiczenie odczytywania wysyłanych przez nich sygnałów zakupowych. Szczególnej koncentracji wymagały kwestie związane z aktywnym słuchaniem klienta i odpowiedzią na jego potrzeby. Bez przekazywania zbędnych, niemających dla klienta znaczenia informacji i „przegadywania” momentu decyzyjnego klienta.

Opisane tematy analizowaliśmy i ćwiczyliśmy na przykładach wziętych z innych sklepów oraz, co z pewnością najważniejsze, na sytuacjach opisanych przez samych uczestników szkolenia, z ich własnego doświadczenia.

Rezultaty szkolenia

Ponieważ dla firmy Pasieka przeprowadziliśmy cykl trzech, oddalonych od siebie w czasie szkoleń, mieliśmy znakomitą okazję do zaobserwowania rezultatów szkolenia. Na ostatnim z nich zauważyliśmy ogromny postęp, którego wynikiem było nabycie umiejętności w zakresie:

  • struktury rozmowy prowadzonej z klientem,
  • odwoływania się do korzyści danego produktu,
  • zgłębiania potrzeb klienta – zadawania pytań.

W rezultacie wśród uczestników na dobre zagościła parafraza oraz język korzyści 🙂

W ocenie samych uczestniczek, szkolenie pozwoliło rozwiać kluczowe wątpliwości takie jak te dotyczące sposobu powitania, momentu, w którym należy podejść do klienta, czy nienatrętnych. A równocześnie skutecznych sposobów rekomendowania produktów.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.