ABC obsługi klienta i technik sprzedaży – cykl trzech szkoleń dla firmy Pasieka Sp. z o.o.

W maju i czerwcu przeprowadziliśmy kompleksowy cykl szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi klienta dla firmy Pasieka sp. z o.o. Spotkanie odbyło się w siedzibie firmy w Toruniu oraz w sklepach stacjonarnych Pasieki.

Pasieka zajmuje się sprzedażą produktów pszczelarskich oraz sprzętu i narzędzi dla samych pszczelarzy. Prowadzi sklepy stacjonarne, hurtownię, jak również sklep internetowy. Przedsiębiorstwo należy do jednych z najstarszych w swojej branży, jego korzenie sięgają czasów przedwojennych.

Ostatni czas w firmie Pasieka to przebudowa kadry i dołączenie dużej grupy nowych pracowników sklepów. Nie mieli oni wcześniej doświadczenia w pracy z klientem, stąd firma dostrzegła konieczność przeprowadzenia szkolenia w zakresie tych umiejętności.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zapoznanie nowych pracowników firmy z podstawowymi zasadami obsługi klienta, technikami sprzedaży oraz w rezultacie wykształcenie pożądanych zachowań sprzedażowych.

Przebieg szkolenia

W ramach szkolenia uczestnicy otrzymali niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu obsługi klienta, ćwiczyli scenki sytuacyjne. Następnie już w sklepie, pod okiem trenera, prowadzili rozmowy sprzedażowe z klientami.

W ramach kształtowania umiejętności obsługi i technik sprzedaży zapoznaliśmy uczestników z takimi zagadnieniami, jak na przykład:

  • praktyczna nauka sposobów nawiązywania kontaktu z klientem,
  • struktura prawidłowo poprowadzonej rozmowy z klientem,
  • prezentacja produktu,
  • odpowiadanie na wątpliwości klienta.

Kolejnym poruszonym podczas zajęć tematem było poznanie samej osoby klienta: jego potrzeb, cech osobowości, a także ćwiczenie odczytywania wysyłanych przez nich sygnałów zakupowych. Szczególnej koncentracji wymagały kwestie związane z aktywnym słuchaniem klienta i odpowiedzią na jego potrzeby. Bez przekazywania zbędnych, niemających dla klienta znaczenia informacji i „przegadywania” momentu decyzyjnego klienta.

Opisane tematy analizowaliśmy i ćwiczyliśmy na przykładach wziętych z innych sklepów oraz, co z pewnością najważniejsze, na sytuacjach opisanych przez samych uczestników szkolenia, z ich własnego doświadczenia.

Rezultaty szkolenia

Ponieważ dla firmy Pasieka przeprowadziliśmy cykl trzech, oddalonych od siebie w czasie szkoleń, mieliśmy znakomitą okazję do zaobserwowania rezultatów szkolenia. Na ostatnim z nich zauważyliśmy ogromny postęp, którego wynikiem było nabycie umiejętności w zakresie:

  • struktury rozmowy prowadzonej z klientem,
  • odwoływania się do korzyści danego produktu,
  • zgłębiania potrzeb klienta – zadawania pytań.

W rezultacie wśród uczestników na dobre zagościła parafraza oraz język korzyści 🙂

W ocenie samych uczestniczek, szkolenie pozwoliło rozwiać kluczowe wątpliwości takie jak te dotyczące sposobu powitania, momentu, w którym należy podejść do klienta, czy nienatrętnych. A równocześnie skutecznych sposobów rekomendowania produktów.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej - relacja ze szkolenia

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej to kluczowy element, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poprawę satysfakcji klientów. Nasza firma została poproszona przez jedną z restauracji o przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Restauracja, dążąc do podniesienia standardów obsługi i maksymalizacji zysków, zdecydowała się na współpracę z nami, aby ich personel mógł zdobyć nowe umiejętności i doskonalić swoje techniki sprzedażowe. Szkolenie, prowadzone przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa klienta zwiększająca sprzedaż w sklepie spożywczym - relacja ze szkolenia

Obsługa klienta w sklepie spożywczym odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży. Profesjonalne podejście do obsługi klienta może znacząco wpływać na pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich chęć do powrotu. Nasza firma została poproszona o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników jednego ze sklepów spożywczych, które miało na celu poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży. Szkolenie prowadziła nasza…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Negocjacje zakupowe i umiejętności kupieckie w firmie produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Negocjacje zakupowe stanowią fundament skutecznego zarządzania w firmach produkcyjnych. Umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów z dostawcami, analiza kosztów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych to kluczowe elementy, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności kupieckie, nasza firma została poproszona o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla jednej z firm produkcyjnych. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby dostarczyć…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.