ABC obsługi klienta i technik sprzedaży – cykl trzech szkoleń dla firmy Pasieka Sp. z o.o.

W maju i czerwcu przeprowadziliśmy kompleksowy cykl szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi klienta dla firmy Pasieka sp. z o.o. Spotkanie odbyło się w siedzibie firmy w Toruniu oraz w sklepach stacjonarnych Pasieki.

Pasieka zajmuje się sprzedażą produktów pszczelarskich oraz sprzętu i narzędzi dla samych pszczelarzy. Prowadzi sklepy stacjonarne, hurtownię, jak również sklep internetowy. Przedsiębiorstwo należy do jednych z najstarszych w swojej branży, jego korzenie sięgają czasów przedwojennych.

Ostatni czas w firmie Pasieka to przebudowa kadry i dołączenie dużej grupy nowych pracowników sklepów. Nie mieli oni wcześniej doświadczenia w pracy z klientem, stąd firma dostrzegła konieczność przeprowadzenia szkolenia w zakresie tych umiejętności.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zapoznanie nowych pracowników firmy z podstawowymi zasadami obsługi klienta, technikami sprzedaży oraz w rezultacie wykształcenie pożądanych zachowań sprzedażowych.

Przebieg szkolenia

W ramach szkolenia uczestnicy otrzymali niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu obsługi klienta, ćwiczyli scenki sytuacyjne. Następnie już w sklepie, pod okiem trenera, prowadzili rozmowy sprzedażowe z klientami.

W ramach kształtowania umiejętności obsługi i technik sprzedaży zapoznaliśmy uczestników z takimi zagadnieniami, jak na przykład:

  • praktyczna nauka sposobów nawiązywania kontaktu z klientem,
  • struktura prawidłowo poprowadzonej rozmowy z klientem,
  • prezentacja produktu,
  • odpowiadanie na wątpliwości klienta.

Kolejnym poruszonym podczas zajęć tematem było poznanie samej osoby klienta: jego potrzeb, cech osobowości, a także ćwiczenie odczytywania wysyłanych przez nich sygnałów zakupowych. Szczególnej koncentracji wymagały kwestie związane z aktywnym słuchaniem klienta i odpowiedzią na jego potrzeby. Bez przekazywania zbędnych, niemających dla klienta znaczenia informacji i „przegadywania” momentu decyzyjnego klienta.

Opisane tematy analizowaliśmy i ćwiczyliśmy na przykładach wziętych z innych sklepów oraz, co z pewnością najważniejsze, na sytuacjach opisanych przez samych uczestników szkolenia, z ich własnego doświadczenia.

Rezultaty szkolenia

Ponieważ dla firmy Pasieka przeprowadziliśmy cykl trzech, oddalonych od siebie w czasie szkoleń, mieliśmy znakomitą okazję do zaobserwowania rezultatów szkolenia. Na ostatnim z nich zauważyliśmy ogromny postęp, którego wynikiem było nabycie umiejętności w zakresie:

  • struktury rozmowy prowadzonej z klientem,
  • odwoływania się do korzyści danego produktu,
  • zgłębiania potrzeb klienta – zadawania pytań.

W rezultacie wśród uczestników na dobre zagościła parafraza oraz język korzyści 🙂

W ocenie samych uczestniczek, szkolenie pozwoliło rozwiać kluczowe wątpliwości takie jak te dotyczące sposobu powitania, momentu, w którym należy podejść do klienta, czy nienatrętnych. A równocześnie skutecznych sposobów rekomendowania produktów.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej