ABC obsługi klienta i technik sprzedaży – cykl trzech szkoleń dla firmy Pasieka Sp. z o.o.

W maju i czerwcu przeprowadziliśmy kompleksowy cykl szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi klienta dla firmy Pasieka sp. z o.o. Spotkanie odbyło się w siedzibie firmy w Toruniu oraz w sklepach stacjonarnych Pasieki.

Pasieka zajmuje się sprzedażą produktów pszczelarskich oraz sprzętu i narzędzi dla samych pszczelarzy. Prowadzi sklepy stacjonarne, hurtownię, jak również sklep internetowy. Przedsiębiorstwo należy do jednych z najstarszych w swojej branży, jego korzenie sięgają czasów przedwojennych.

Ostatni czas w firmie Pasieka to przebudowa kadry i dołączenie dużej grupy nowych pracowników sklepów. Nie mieli oni wcześniej doświadczenia w pracy z klientem, stąd firma dostrzegła konieczność przeprowadzenia szkolenia w zakresie tych umiejętności.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zapoznanie nowych pracowników firmy z podstawowymi zasadami obsługi klienta, technikami sprzedaży oraz w rezultacie wykształcenie pożądanych zachowań sprzedażowych.

Przebieg szkolenia

W ramach szkolenia uczestnicy otrzymali niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu obsługi klienta, ćwiczyli scenki sytuacyjne. Następnie już w sklepie, pod okiem trenera, prowadzili rozmowy sprzedażowe z klientami.

W ramach kształtowania umiejętności obsługi i technik sprzedaży zapoznaliśmy uczestników z takimi zagadnieniami, jak na przykład:

  • praktyczna nauka sposobów nawiązywania kontaktu z klientem,
  • struktura prawidłowo poprowadzonej rozmowy z klientem,
  • prezentacja produktu,
  • odpowiadanie na wątpliwości klienta.

Kolejnym poruszonym podczas zajęć tematem było poznanie samej osoby klienta: jego potrzeb, cech osobowości, a także ćwiczenie odczytywania wysyłanych przez nich sygnałów zakupowych. Szczególnej koncentracji wymagały kwestie związane z aktywnym słuchaniem klienta i odpowiedzią na jego potrzeby. Bez przekazywania zbędnych, niemających dla klienta znaczenia informacji i „przegadywania” momentu decyzyjnego klienta.

Opisane tematy analizowaliśmy i ćwiczyliśmy na przykładach wziętych z innych sklepów oraz, co z pewnością najważniejsze, na sytuacjach opisanych przez samych uczestników szkolenia, z ich własnego doświadczenia.

Rezultaty szkolenia

Ponieważ dla firmy Pasieka przeprowadziliśmy cykl trzech, oddalonych od siebie w czasie szkoleń, mieliśmy znakomitą okazję do zaobserwowania rezultatów szkolenia. Na ostatnim z nich zauważyliśmy ogromny postęp, którego wynikiem było nabycie umiejętności w zakresie:

  • struktury rozmowy prowadzonej z klientem,
  • odwoływania się do korzyści danego produktu,
  • zgłębiania potrzeb klienta – zadawania pytań.

W rezultacie wśród uczestników na dobre zagościła parafraza oraz język korzyści 🙂

W ocenie samych uczestniczek, szkolenie pozwoliło rozwiać kluczowe wątpliwości takie jak te dotyczące sposobu powitania, momentu, w którym należy podejść do klienta, czy nienatrętnych. A równocześnie skutecznych sposobów rekomendowania produktów.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sztuczna inteligencja w branży handlowej – relacja ze szkolenia

Sztuczna inteligencja w branży handlowej – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym i wymagającym środowisku gospodarczym, innowacje technologiczne odgrywają kluczową rolę w transformacji różnych sektorów. A jednym z głównych motorów tej przemiany jest sztuczna inteligencja. Jej potencjał do rewolucjonizowania procesów, generowania nowych możliwości oraz optymalizacji działań. Staje się coraz bardziej widoczny i kluczowy w kontekście różnych branż. Branża handlowa, będąc jednym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami w branży produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Zarządzanie projektami w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym i wymagającym środowisku przemysłowym, skuteczne zarządzanie projektami w branży produkcyjnej jest kluczowym czynnikiem determinującym sukces organizacji. Złożoność procesów, rygorystyczne harmonogramy oraz nieustannie ewoluujące wymagania rynku stawiają przed menedżerami projektów wyzwania, którym trzeba sprostać. Dlatego też, jedna z firm produkcyjnym postanowiła skorzystać z naszych usług i wybrała…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna recepcja w hotelu – relacja ze szkolenia

Profesjonalna recepcja w hotelu – relacja ze szkolenia Branża hotelarska to świat pełen wyzwań i nieustannych oczekiwań gości. W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja w tej dziedzinie jest coraz większa. Kluczowym elementem sukcesu każdego hotelu staje się profesjonalna i wyjątkowa obsługa gości. Właśnie dlatego zostaliśmy poproszeni o zrealizowanie szkolenia, którego celem było przekazanie uczestnikom praktycznych narzędzi i wiedzy niezbędnych do zapewnienia gościom…
dowiedz się więcej