Audyt dla dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego (cz.5)

W dniu 20 września bieżącego roku przeprowadziliśmy dla firmy dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego, audyt kolejnego sklepu, z którym spółka chciałaby nawiązać współpracę w ramach umowy partnerskiej. Więcej informacji o firmie i samym audycie znajdziecie Państwo w pierwszym artykule z cyklu, czyli tutaj.

Ocena sklepu

(+) dobry merchandising w sklepie: odpowiednie oświetlenie, ceny i nazwa dla większości produktów, dodatkowo umieszczone etykietki w estetycznej listwie, oznaczenie promocji cenowowych:
(+) wygląd działu kas:
(-) brak cen lub nieestetyczne cenówki na części owoców i warzyw
(-) brudny kosz na śmieci przed wejściem
(-) ozdoby świąteczne we wrześniu:

Ocena podejścia właściciela do sprzedaży

(+) zakup towarów osobiście przez właściciela sklepu w spółce
(-) wykorzystywanie starego towaru do sprzedawanej w sklepie sałatki.

Porównanie z konkurencją

Lokalizacja sklepu, w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch sieciówek spożywczych (94 i 210 metrów), zdecydowanie nie ułatwia osiągania dobrych wyników sprzedażowych. W nieco dalszej odległości od badanego punktu, 450 metrów, znajduje się jeszcze jeden sklep ze stoiskiem owocowo-warzywnym, również poddany audytowi przez firmę Warto Szkolić (audyt z wizyty w sklepie tutaj).

Badana jednostka posiada bardzo dużą ofertę owoców i warzyw – największą spośród pobliskich sklepów. Ceny wyższe niż w dwóch najbliższych punktach, ale jest to zrozumiałe ze względu na fakt, iż te sklepy to sieciówki, które ze względu na hurtowość zakupu zawsze mogą zaoferować niższe ceny. Dlatego dobrze, że sklep postawił na szerokość asortymentu.

Co trzeba naprawić? Rekomendacje

  1. Poprawa obsługi – wprowadzenie SOK (Standard Obsługi Klienta, więcej informaci o SOK znajdziecie Państwo tutaj).
  2. Poprawa merchandisingu stoiska owocowo-warzywnego:
  • Uzupełnienie brakujących, bądź nieestetycznych cenówek.
  • Zadbanie o odpowiednie, estetyczne, a w szczególności zamykane pojemniki na ogórki kiszone.
  • Wymiana pojemników w których przechowywane są warzywa i owoce na estetyczniejsze. Duża część pojemników na dziale owocowo-warzywnym to nieestetyczne kartony, wyłożone widoczną z zewnątrz folią. Również zalecana jest wymiana części skrzynek, tak aby wszystkie były w jednym kolorze.

3. Lekka przebudowa działu owocowo-warzywnego w taki sposób, aby inne produkty znajdujące się równiez na dziale (sprzęt gospodarstwa domowego) nie były wymieszane z produktami spożywczymi. Obecnie stoisko sprawia wrażenie nieładu, co może zniechęcać do zakupów na dziale owocowo-warzywnym.

Czy konieczne zmiany będą kosztowne?

Konieczne zmiany  będą wiązać się z kosztami średniego rzędu, gdzie główną ich częścią będzie przeszkolenie pracowników i właściciela z zasad merchandisingu i obsługi klienta. Pozostałe wydatki (zakup toreb, wymiana pojemników na estetyczniejsze, uzupełnienie brakujących cenówek) nie stanowią wysokiego kosztu.

W opinii naszych ekspertów: nawiązać współpracę czy nie nawiązać?

Eksperci firmy  Warto szkolić rekomendują nawiązanie współpracy partnerskiej z audytowanym sklepem, pod warunkiem uwzględnienia i zastosowania się do wyżej wymienionych rekomendacji. Widoczne są pewne niedociągnięcia (brak cenówek, wymieszanie towarów przemysłowych z owocami i warzywami), ale sklep sprawia pozytywne ogólne wrażenie. Na korzyść sklepu przemawia również istnienie przewagi konkurencyjnej nad zlokalizowanymi w pobliżu innymi punktami sprzedaży, a mianowicie największy wybór owoców i warzyw.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie finansami w biurze rachunkowym – relacja ze szkolenia

Współczesny rynek usług rachunkowych i księgowych jest niezwykle konkurencyjny i dynamiczny. Biura rachunkowe stanowią kluczowy filar wsparcia dla przedsiębiorców i organizacji w zakresie prowadzenia spraw finansowych. Dla klientów, biuro rachunkowe jest często zaufanym partnerem, który dba o poprawność rachunkowości, pomaga w rozliczeniach podatkowych i oferuje cenne doradztwo finansowe. Dla właścicieli biur rachunkowych, prowadzenie tego typu działalności wiąże się z zarządzaniem wieloma aspektami…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sprzedaż i negocjacje w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Branża produkcyjna stanowi serce wielu gospodarek na całym świecie. To tutaj rodzą się produkty i usługi, które kształtują naszą codzienność i wpływają na rozwój społeczeństw. Jednak sukces w tej branży nie polega jedynie na produkcji doskonałych wyrobów. Kluczowym elementem jest także umiejętność skutecznej sprzedaży i negocjacji. W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, przedsiębiorstwa produkcyjne muszą nie tylko tworzyć wysokiej jakości produkty,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Podstawy CzatuGPT dla firmy produkcyjnej – relacja ze szkolenia

W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, każda firma stojąca na froncie innowacji poszukuje nowych sposobów na zwiększenie swojej efektywności i konkurencyjności. Jednym z kluczowych narzędzi, które ostatnimi czasy zyskały na znaczeniu w środowisku biznesowym, jest CzatGPT. Zaawansowany system oparty na sztucznej inteligencji, stworzony przez OpenAI. W kontekście przemysłu produkcyjnego, gdzie precyzja, szybkość i innowacyjność są niezbędne, CzatGPT otwiera drzwi do nowych możliwości.…
dowiedz się więcej