Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych

Strategia komunikacji to opracowany plan działania w zakresie informowania klientów o produktach i usługach danej firmy. Kontakt z odbiorcami musi nieść za sobą odpowiednie wartości, które zachęcą klientów do swoistego „związania się” z naszą firmą na dłużej. W jaki sposób robić to skutecznie? Jaką rolę ma w tym branding, Public Relations i marketing?

Tworzenie strategii komunikacji – schemat działania

W pierwszej kolejności istotne jest stworzenie odpowiedniego schematu działania. Tworzenie strategii komunikacji musi zawierać bowiem kilka podstawowych kroków. Po pierwsze konieczne jest określenie grupy docelowej – zbadanie kim jest nasz odbiorca, jakie są jego potrzeby, problemy, z jakich kanałów komunikacji korzysta, a także kiedy możemy do niego skutecznie dotrzeć. Po drugie istotne jest dokonanie audytu dotychczasowej komunikacji (chyba że tworzymy strategię od zera). Musimy sprawdzić z jakich kanałów korzystaliśmy dotychczas oraz czy któreś z nich są skuteczne.

Jednocześnie przyda się zweryfikowanie, z jakich kanałów komunikacji korzysta konkurencja. Ciekawym i przydatnym narzędziem w procesie tworzenia strategii komunikacji może okazać się tak zwana mapa percepcji, czyli układ współrzędnych pozycjonujących komunikację. Dzięki temu dowiemy się, na jakim etapie rozwoju się znajdujemy i jaki jest właściwy kierunek dalszych działań. Przechodząc do meritum, czyli już konkretnie – opracowania planu – należy sformułować tak zwaną big idea, czyli motyw przewodni. Dalej musimy skupić się na tak zwanych tone of voice, czyli cechach charakterystycznych naszej koncepcji. Finalnym krokiem jest wybór narzędzi komunikacji i wdrożenie opracowanych działań.

Branding, Public Relations, Marketing

Co również istotne, tworzenie strategii komunikacji nie może obejść się bez trzech mechanizmów – brandingu, Public Relations oraz marketingu. Tworzenie strategii musi bowiem odbywać się wielopłaszczyznowo, przy użyciu różnych narzędzi. Przy czym branding należy rozumieć jako wykreowanie wyróżników marki i stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, Public Relations, czyli dbanie o dobry wizerunek firmy oraz marketing, czyli szeroko rozumiane promowanie.

Bariery w procesie wdrażania strategii

W kontekście wdrażania strategii marketingowej marki należy mieć na uwadze, że w toku tego procesu spotkamy się prawdopodobnie z różnymi barierami. Należy je uwzględnić już na etapie opracowywania schematu działania. Mogą one mieć różne podłoże – wielkość firmy, zasoby ludzkie, sytuacja rynkowa i tak dalej.

Szkolenia Warto Szkolić

Uczestnicy oferowanych przez nas szkoleń nabędą wiedzę z zakresu planowania i realizacji nowoczesnych, zintegrowanych strategii marketingowych. Dzięki temu będą potrafili samodzielnie tworzyć stabilne, wyróżniające się marki swoich firm oraz efektywnie realizować działania marketingowe oraz PR. Ponadto posiądą umiejętność samokształcenia w tym zakresie. Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta, skontaktuj się z nami i poznaj więcej szczegółów. Szkolenia kierujemy przede wszystkim do właścicieli firm i start-upów, przedsiębiorców zarządzających markami, specjalistów marketingu i PR, a także menadżerów, planujących strategie marketingowe.

Przykładowy program szkolenia dostępny tutaj.

Artykuły, które mogą Cie zainteresować:

Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników?

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników? Niezależnie od branży, w jakiej działa firma, ważne jest, aby osoby w niej zatrudnione były na bieżąco przygotowywane do pełnienia swoich obowiązków. To już standard, że poświęca się sporo czasu na szkolenia wdrożeniowe. Jednak równie ważną kwestią jest późniejszy rozwój kompetencji. Sprawia on, że można łatwiej delegować zadania poszczególnym osobom, a także usprawnia przeprowadzanie rekrutacji wewnętrznych.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać?

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać? Szkolenia dla pracowników restauracji, stanowią klucz do jej sukcesu, dlaczego? Restauracja to miejsce, z którego codziennie korzysta bardzo duża liczba osób. To tutaj ludzie jedzą posiłki, organizują spotkania, imprezy rodzinne, a także relaksują się. Restauracja daje ludziom poczucie pewnego rodzaju luksusu. Dzieje się tak, ponieważ nie trzeba gotować, by zjeść smaczny posiłek. Co więcej,…
dowiedz się więcej