Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych

Strategia komunikacji to opracowany plan działania w zakresie informowania klientów o produktach i usługach danej firmy. Kontakt z odbiorcami musi nieść za sobą odpowiednie wartości, które zachęcą klientów do swoistego “związania się” z naszą firmą na dłużej. W jaki sposób robić to skutecznie? Jaką rolę ma w tym branding, Public Relations i marketing?

Tworzenie strategii komunikacji – schemat działania

W pierwszej kolejności istotne jest stworzenie odpowiedniego schematu działania. Tworzenie strategii komunikacji musi zawierać bowiem kilka podstawowych kroków. Po pierwsze konieczne jest określenie grupy docelowej – zbadanie kim jest nasz odbiorca, jakie są jego potrzeby, problemy, z jakich kanałów komunikacji korzysta, a także kiedy możemy do niego skutecznie dotrzeć. Po drugie istotne jest dokonanie audytu dotychczasowej komunikacji (chyba że tworzymy strategię od zera). Musimy sprawdzić z jakich kanałów korzystaliśmy dotychczas oraz czy któreś z nich są skuteczne.

Jednocześnie przyda się zweryfikowanie, z jakich kanałów komunikacji korzysta konkurencja. Ciekawym i przydatnym narzędziem w procesie tworzenia strategii komunikacji może okazać się tak zwana mapa percepcji, czyli układ współrzędnych pozycjonujących komunikację. Dzięki temu dowiemy się, na jakim etapie rozwoju się znajdujemy i jaki jest właściwy kierunek dalszych działań. Przechodząc do meritum, czyli już konkretnie – opracowania planu – należy sformułować tak zwaną big idea, czyli motyw przewodni. Dalej musimy skupić się na tak zwanych tone of voice, czyli cechach charakterystycznych naszej koncepcji. Finalnym krokiem jest wybór narzędzi komunikacji i wdrożenie opracowanych działań.

Branding, Public Relations, Marketing

Co również istotne, tworzenie strategii komunikacji nie może obejść się bez trzech mechanizmów – brandingu, Public Relations oraz marketingu. Tworzenie strategii musi bowiem odbywać się wielopłaszczyznowo, przy użyciu różnych narzędzi. Przy czym branding należy rozumieć jako wykreowanie wyróżników marki i stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, Public Relations, czyli dbanie o dobry wizerunek firmy oraz marketing, czyli szeroko rozumiane promowanie.

Bariery w procesie wdrażania strategii

W kontekście wdrażania strategii marketingowej marki należy mieć na uwadze, że w toku tego procesu spotkamy się prawdopodobnie z różnymi barierami. Należy je uwzględnić już na etapie opracowywania schematu działania. Mogą one mieć różne podłoże – wielkość firmy, zasoby ludzkie, sytuacja rynkowa i tak dalej.

Szkolenia Warto Szkolić

Uczestnicy oferowanych przez nas szkoleń nabędą wiedzę z zakresu planowania i realizacji nowoczesnych, zintegrowanych strategii marketingowych. Dzięki temu będą potrafili samodzielnie tworzyć stabilne, wyróżniające się marki swoich firm oraz efektywnie realizować działania marketingowe oraz PR. Ponadto posiądą umiejętność samokształcenia w tym zakresie. Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta, skontaktuj się z nami i poznaj więcej szczegółów. Szkolenia kierujemy przede wszystkim do właścicieli firm i start-upów, przedsiębiorców zarządzających markami, specjalistów marketingu i PR, a także menadżerów, planujących strategie marketingowe.

Przykładowy program szkolenia dostępny tutaj.

Artykuły, które mogą Cie zainteresować:

Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.