Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych

Strategia komunikacji to opracowany plan działania w zakresie informowania klientów o produktach i usługach danej firmy. Kontakt z odbiorcami musi nieść za sobą odpowiednie wartości, które zachęcą klientów do swoistego “związania się” z naszą firmą na dłużej. W jaki sposób robić to skutecznie? Jaką rolę ma w tym branding, Public Relations i marketing?

Tworzenie strategii komunikacji – schemat działania

W pierwszej kolejności istotne jest stworzenie odpowiedniego schematu działania. Tworzenie strategii komunikacji musi zawierać bowiem kilka podstawowych kroków. Po pierwsze konieczne jest określenie grupy docelowej – zbadanie kim jest nasz odbiorca, jakie są jego potrzeby, problemy, z jakich kanałów komunikacji korzysta, a także kiedy możemy do niego skutecznie dotrzeć. Po drugie istotne jest dokonanie audytu dotychczasowej komunikacji (chyba że tworzymy strategię od zera). Musimy sprawdzić z jakich kanałów korzystaliśmy dotychczas oraz czy któreś z nich są skuteczne.

Jednocześnie przyda się zweryfikowanie, z jakich kanałów komunikacji korzysta konkurencja. Ciekawym i przydatnym narzędziem w procesie tworzenia strategii komunikacji może okazać się tak zwana mapa percepcji, czyli układ współrzędnych pozycjonujących komunikację. Dzięki temu dowiemy się, na jakim etapie rozwoju się znajdujemy i jaki jest właściwy kierunek dalszych działań. Przechodząc do meritum, czyli już konkretnie – opracowania planu – należy sformułować tak zwaną big idea, czyli motyw przewodni. Dalej musimy skupić się na tak zwanych tone of voice, czyli cechach charakterystycznych naszej koncepcji. Finalnym krokiem jest wybór narzędzi komunikacji i wdrożenie opracowanych działań.

Branding, Public Relations, Marketing

Co również istotne, tworzenie strategii komunikacji nie może obejść się bez trzech mechanizmów – brandingu, Public Relations oraz marketingu. Tworzenie strategii musi bowiem odbywać się wielopłaszczyznowo, przy użyciu różnych narzędzi. Przy czym branding należy rozumieć jako wykreowanie wyróżników marki i stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, Public Relations, czyli dbanie o dobry wizerunek firmy oraz marketing, czyli szeroko rozumiane promowanie.

Bariery w procesie wdrażania strategii

W kontekście wdrażania strategii marketingowej marki należy mieć na uwadze, że w toku tego procesu spotkamy się prawdopodobnie z różnymi barierami. Należy je uwzględnić już na etapie opracowywania schematu działania. Mogą one mieć różne podłoże – wielkość firmy, zasoby ludzkie, sytuacja rynkowa i tak dalej.

Szkolenia Warto Szkolić

Uczestnicy oferowanych przez nas szkoleń nabędą wiedzę z zakresu planowania i realizacji nowoczesnych, zintegrowanych strategii marketingowych. Dzięki temu będą potrafili samodzielnie tworzyć stabilne, wyróżniające się marki swoich firm oraz efektywnie realizować działania marketingowe oraz PR. Ponadto posiądą umiejętność samokształcenia w tym zakresie. Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta, skontaktuj się z nami i poznaj więcej szczegółów. Szkolenia kierujemy przede wszystkim do właścicieli firm i start-upów, przedsiębiorców zarządzających markami, specjalistów marketingu i PR, a także menadżerów, planujących strategie marketingowe.

Przykładowy program szkolenia dostępny tutaj.

Artykuły, które mogą Cie zainteresować:

Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

 

Przeczytaj również:

Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe, Dofinansowania na usługi szkolniowe

Dofinansowanie do szkoleń na 2024 rok

W dynamicznym środowisku biznesowym rozwijanie kompetencji pracowników staje się nieodłącznym elementem strategii sukcesu organizacji. Dofinansowanie kursów odgrywa zasadniczą rolę we wspieraniu przedsiębiorstw w rozwoju zasobów ludzkich. W 2024 roku istnieje kilka kluczowych źródeł finansowania, które umożliwiają organizacjom inwestowanie w rozwój umiejętności pracowników. Prowadzisz firmę, a może pracujesz w dziale HR i szukasz dotację na szkolenia na ten rok? W takim razie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Współpraca z klientem stanowi fundament skutecznego funkcjonowania organizacji w każdej branży. Jest to proces, który wymaga od uczestników nie tylko gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, ale również otwartości na opinie i potrzeby innych. W ramach tego procesu kluczowe jest budowanie wzajemnego zaufania, co przyczynia się do efektywniejszego rozwiązywania problemów i osiągania wspólnych celów. Współpraca w branży produkcyjnej nabiera szczególnego znaczenia, ponieważ bezpośrednio przekłada się na jakość oferowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami – relacja ze szkolenia

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami jest nie tylko wyzwaniem, ale przede wszystkim kluczową umiejętnością, która decyduje o efektywności komunikacji między zespołami, klientami, a także wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami. W kontekście dynamicznego świata zarządzania projektami, gdzie decyzje muszą być podejmowane szybko, a informacje przekazywane w sposób jasny i przekonujący, umiejętność skutecznej prezentacji staje się fundamentem sukcesu. Nasze szkolenie dla jednej z firm zarządzających projektami,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.